پنجشنبه 13 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لئونل مسی و پله در خط حمله بهترين تيم تاريخ

مجله «ورلد ساکر» بهترين تيم تاريخ فوتبال دنيا را به انتخاب روزنامه‌نگاران، سرمربيان و بازيکنان سابق فوتبال در سراسر دنيا انتخاب کرد. دروازه‌بان تيم منتخب لئو ياشين روس است که طبق آمار در طول دوران دروازه‌بانی‌اش ۱۵۰ پنالتی را مهار کرده و تنها دروازه‌بان تمام تاريخ است که توپ طلای بهترين بازيکن جهان را در ويترين افتخارات خود داشته است. او که به عنکبوت‌سياه معروف بود در طول ۲۷۰ مسابقه دروازه خود را بسته نگه داشت که اين رکورد تا اين لحظه دست‌نيافتنی به نظر می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تنها بازيکن انگليسی اين تيم «بابی مور» بازيکن فقيد تيم‌ملی انگليس است که در کنار «فرانسيس بکن باوئر» خط دفاعی تيم را تشکيل می‌دهند. دو بال دفاعی چپ و راست هم پائولو مالدينی ايتاليايی و کافو برزيلی هستند. «کافو» به‌عنوان باسابقه‌ترين بازيکن تيم‌ملی برزيل و قهرمان دو دوره جام‌جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ در کنار مالدينی که ۲۵سال حضور حرفه‌ای در سطح اول فوتبال دنيا داشت، بازيکنان شايسته اين تيم هستند. اما خط ميانی اين تيم از مردانی با مليت‌های مختلف تشکيل شده است.

زين‌الدين زيدان فرانسوی، کاپيتان تيم قهرمان جهان در سال ۱۹۹۸ و قهرمان اروپا در سال ۲۰۰۰، دی استفانو اسپانيايی و بازيکن سابق رئال‌مادريد که با پيراهن اين تيم پنج‌سال پياپی در فاصله سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ قهرمان اروپا شد، به همراه يوهان کرايف هلندی، برنده سه توپ طلای بهترين بازيکن اروپا و مبدع «چرخش‌های کرايفی» در کنار ديه‌گو مارادونای آرژانتينی بازيکنان ميانی اين تيم با سيستم ۲-۴-۴ هستند.

زوج خط حمله اين تيم هم شايد به جرات می‌توان گفت که شايسته‌ترين انتخاب است. مسی تنها انتخاب اين تيم است که هنوز در حال بازی است؛ برنده پياپی چهار توپ طلای فيفا و برترين گلزن تاريخ فوتبال باشگاهی اسپانيا که همه منتظر درخشش او در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل هستند.

مسی در اين ترکيب در کنار بازيکنی قرار گرفته که به قول يوهان کرايف تنها فوتباليست تاريخ است که از مرزهای منطق عبور کرده است؛ برنده سه جام‌جهانی فوتبال به همراه برزيل که بيش از هزار گل ملی و باشگاهی به ثمر رسانده است. با اين همه عده‌ای به انتخاب اين ترکيب معترضند و جای بازيکنان شايسته‌ای را در اين ترکيب خالی می‌دانند. برخی هم معتقدند شايد بهتر اين بود که ترکيب ذخيره‌های اين تيم هم انتخاب می‌شد تا بازيکنان شايسته ديگری هم جايی در اين ترکيب پيدا می‌کردند. لوتار ماتئوس، بوفون، رونالدو، کاسياس و... از جمله غايبان اين تيم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016