دوشنبه 24 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سکوت انصاری‌فرد شکست

• آنهايی را که اسم ياغی رويم گذاشتند، به خدا واگذار می‌کنم
• استخاره‌ها اجازه دهد روزی به پرسپوليس برمی‌گردم

مهاجم تيم فوتبال تراکتورسازی پس از جدايی از پرسپوليس سرانجام قفل سکوت خود را شکست و درددل‌های خود را به زبان آورد.

مهدی نفر- به گزارش خبرگزاری فارس، کريم انصاری‌فرد مهاجم فصل گذشته تيم فوتبال پرسپوليس بالاخره شب گذشته با عقد قراردادی يک ساله به تراکتورسازی پيوست. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کرد که در زير می‌خوانيد:

فارس: پس از اين همه جار و جنجال بالاخره به تراکتورسازی رفتی.
بله، بالاخره قسمت من اين بود که امسال پيراهن قرمز تراکتورسازی را بر تن کنم و افتخار اين را داشته باشم که در کنار تبريزی‌ها فوتبالم را دنبال کنم. تراکتورسازی تيمی است که در چند سال گذشته با خون تازه‌ای در فوتبال ايران يک پديده شده است از طرفی ديگر اين انتخاب برای من به نظرم خيلی خوب بود.

فارس: چرا؟
خودم آذری زبان هستم و در کنار تراکتوری‌های دو آتشه که با من همزبان هستند احساس آرامش می‌کنم و قطعا می‌توانم با تمرکز بيشتر کارم را دنبال کنم به همين دليل است که می‌گويم تصميمم خوب بود چون در آرامش می‌توانم به خواسته‌هايم برسم و احساس غربت هم در تبريز نمی‌کنم.

فارس: از قبل مشخص بود به تراکتورسازی می‌روی؟
خدا می‌داند که نه، من هم مانند خيلی از بازيکنان ليگ پيشنهادهايی از تيم‌های مختلف پس از پايان فصل داشتم و راستش را بخواهيد با يک سری از آنها حتی وارد مذاکره شدم اما اولويتم همان طور که قبلا هم گفتم حضور در اروپا بود به همين دليل همه چيز را به مدير برنامه‌هايم سپردم ولی مثل اينکه قسمت نيست فعلا بروم.

فارس: چرا؟ مثل اينکه خيلی به اروپا نزديک شده بودی؟
وقتی با پيشنهاد خوبی از اروپا مواجه شدم زياد دست روی دست گذاشتم و متأسفانه چون دودل بودم زود تصميم نگرفتم، از طرف ديگر با خودم گفتم چون دايی آمده يک سال ديگر در پرسپوليس بمانم که حرف و حديثی پيش نيايد همين از دست دادن وقت‌ها من را عقب انداخت و متأسفانه زمان هم از بين رفت. من اول فصل به خاطر پرسپوليس و سرمربی محترم آن تصميم گرفتم بمانم که به دلايلی نشد.درباره رفتنم به اروپا عجله نکنيد و در آينده همه چيز شفاف مشخص می‌شود.

فارس: ولی تيمی اروپايی اگر بازيکنی را بخواهد وقت و زمان معنی نمی‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بله کاملا درست است، ولی زمان نقل و انتقالات فوتبال ايران و اروپا هم با يکديگر همخوانی ندارد، با توجه به پيشنهادی که به من داده شد و قرار بود پای صحبت‌های نهايی بنشينيم چه بسا من بايد حدود ۴ ماه بازی نمی‌کردم و بعد با تيم مورد نظرم قرارداد امضا می‌کردم اين برای من خيلی خطرناک بود و با توجه به صحبت‌هايی که با دوستان داشتم تصميم گرفتم شب گذشته کار را يکسره کنم و به همين دليل قراردادم را با تراکتورسازی امضا کردم.

فارس: يعنی پرونده‌ات برای رفتن به اروپا بسته شد؟
نه، چرا بايد اين اتفاق بيفتد؟ پرونده من کاملا برای رفتن به اروپا باز است. من تصميمم را گرفته‌ام و کوتاه هم نمی‌آيم حالا قسمت شده از تبريز به اروپا بروم، انگيزه‌ام صدها برابر است تا به هدفم برسم. به شما قول می‌دهم دست از تلاش برنمی‌دارم و با تمرينات مدام و حتی اضافی و گلزنی برای تراکتور به هدفم می‌رسم مثل هميشه.

فارس: البته با حمايت هواداران تراکتورسازی.
بله صد در صد، بدون هيچ حرف و حديثی يکی از دلايل انتخاب تراکتورسازی هواداران اين تيم بود چون مثل هواداران پرسپوليس پرشور هستند. سرما و گرما نمی‌شناسند و تا آنجايی که نفس دارند تيم خود را تشويق می‌کنند. من در کنار اين همه همزبان مشتاق احساس آرامش می‌کنم و از هواداران تراکتورسازی از همين جا می‌خواهم به من کمک کنند تا ان‌شا‌ء‌الله به هدف اصلی‌ام برسم.

فارس: کدام هدف؟
من می‌خواهم به اروپا بروم و از همه مهمتر بايد در جام جهانی باشم. امسال سال حساسی برای من است چون بايد پيراهن تيم ملی را که افتخار پوشيدن آن را دارم در جام جهانی بپوشم. دوست ندارم در برزيل غايب باشم به همين دليل تمام تلاشم را برای گلزنی و موفقيت تراکتورسازی انجام می‌دهم تا نظر کی‌روش را جلب کنم. کار خيلی سخت است اما من هم عاشق کارهای سخت هستم.

فارس: تراکتورسازی چطور تيمی است؟
در چند وقت اخير تراکتورسازی يکی از قطب‌های موفق فوتبال کشورمان بوده است، آنها امسال دومين بار حضور در آسيا را تجربه می‌کنند اين موضوع هم در انتخابم نقش پررنگی داشت. خوشبختانه بازيکنان بسيار خوبی هم در فصل جاری جذب کرده و ان‌شا‌ء‌الله همه بتوانيم با کمک هواداران پرشور که پارسال پديده آسيا بودند به اين تيم بزرگ و مردمی برای رسيدن به هدفش کمک کنيم.

فارس: به آقای گلی هم فکر می‌کنی؟
مثل تمام مهاجمان دنيا من هم گل زدن را دوست دارم، همه چيز دست خدا است، او عزت و ذلت می‌دهد. اولين هدفم کمک به تراکتورسازی است سپس خدا هر چه که بخواهد همان اتفاق می‌افتد، من دوست دارم هميشه گلزن باشم اما اگر نشد مثل حضورم در پرسپوليس گلساز می‌شوم، چه اشکالی دارد؟

فارس: راستی گفتی پرسپوليس، شايد هواداران اين تيم از تصميم تو مبنی بر پيوستن به تراکتورسازی ناراحت شده باشند، نظرت چيست؟
من چند بار گفتم ۱۰ بار و ۱۰۰ بار ديگر هم می‌گويم من هميشه علاقه خاصی به هواداران پرسپوليس دارم، آنها خودشان همه چيز را می‌دانند اصلا صحيح و درست نبود بخواهم جواب برخی صحبت‌ها و حرف‌هايی که درباره من و پرسپوليس زده شد را بدهم و خدای ناکرده رو در روی بزرگتر خودم بايستم. دنبال اين چيزها در فوتبال نيستم و نخواهم رفت، دوست ندارم حرمت‌ها در فوتبال زير سؤال برود اما معتقدم هيچ وقت ماه پشت ابر نمی‌ماند.

فارس: منظورت چيست؟
اول بايد بگويم دوست دارم اين آخرين حرف‌هايم در خصوص پرسپوليس باشد چون من ديگر بازيکن تراکتورسازی هستم. برای حضور مجددم در پرسپوليس هيچ شرط و شروطی نگذاشتم، نمی‌دانم حالا بعضی‌ها چه حرف هايی زده‌اند مهم هم نيست که بدانم، فقط اين را بگويم در روزی که قرار بود به تمرينات پرسپوليس بروم به من زنگ زدند و گفتند علی دايی برای سومين بار استخاره کرده و خوب درنيامده است. ان‌شاء‌الله موفق باشيد. به نظر شما من بايد چه کاری انجام می‌‌دادم؟ چرا قبلا بحث پول مطرح نشد؟

فارس: يعنی نمی‌خواستند تو در پرسپوليس بمانی؟
من نمی‌دانم و دوست هم ندارم گناه کسی را بشويم ولی دوست دارم درباره همه چيز خود مردم و هواداران پرسپوليس قضاوت کنند، بعد از اين ماجرا برای من اسم گذاشتند ياغی و يا بازيکنی که دنبال پول است اما کسانی را که در خصوص من خواستند افکار عمومی را بسيج کنند فقط به خدا واگذار می‌کنم، همين و بس اما از هواداران پرسپوليس می‌خواهم خودشان درباره همه چيز قضاوت کنند، من کريم انصاری‌فرد هستم و نيازی به دروغ گفتن در اين مسائل ندارم.

فارس: واقعيت چيست؟ چرا نمی‌گويی؟
بعد از منتفی شدن حضورم در پرسپوليس خودتان ديديد که آيا من پيشنهاد بهتری داشتم يا خير، از همين طريق جا دارد از تمام مسئولانی که به من نظر ويژه داشتند تشکر کنم حتی از استقلالی‌ها. فقط چند دقيقه بعد از منتفی شدن حضورم در پرسپوليس صحبت‌های مسئولان باشگاه استقلال را ديديد، شايد تيم‌های ديگر نيز بوده اند، خدا جای حق نشسته و من هميشه به او تکيه می‌کنم و به آينده می‌انديشم، قطعا پرسپوليسی‌ها از پيشنهادها به من باخبر بودند که مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند چرا برخی تيم‌ها می‌خواهند به بازيکنان ما اينقدر و آنقدر پول بدهند، اينها جواب سؤال شما است و من هم نيازی نمی‌بينم زياد موضوع را باز کنم چون نه می‌خواهم به پرسپوليس لطمه بخورد نه به خودم و تراکتورسازی.

فارس: از کسی ناراحت هستی؟
خير، من الان به تيمی رفتم که قرمز می‌پوشد اين به من قوت قلب می‌دهد، در طول فصل نقل و انتقالات بارها نوشتند پيشنهادهای نجومی انصاری‌فرد و يا هزاران مسئله ديگر، من همان موقع هم گفتم چرا بايد هميشه کلمه‌ ميلياردی در کنار اسم من مطرح شود. اگر بخواهم تکذيب کنم هر روز کارم همين می‌شود به همين دليل سکوت کردم چون هميشه سکوت جواب خيلی‌ها از حرف‌های نادرست را می‌دهد.

فارس: می‌توانستی مصاحبه کنی و از حقت دفاع کنی؟
با وجود تمام احترامی که برای رسانه‌های زحمتکش که برای صعود تيم ملی ايران به جام جهانی نقش بسيار پررنگی داشتند قائل هستم بايد اعلام کنم من زياد دوست ندارم هر روز مصاحبه کنم چون آن وقت به من می‌گويند دنبال بازار گرمی هستم، می‌توانستم پس از هر پيشنهادی در همين فصل جاری آن را رسانه‌ای کنم و مبلغ قرارداد را بگويم اما به خودم اجازه ندادم با احساسات هواداران پرسپوليس و اصلا فوتبال بازی کنم ولی همه چيز تمام شد و الان در خدمت تراکتورسازی هستم.

فارس: قطعا حرف‌های دايی در برنامه ورزش و مردم را شنيدی؟
بله خيلی‌ها به من گفتند که برو پشت خط و جواب بده ولی من آدمی نيستم که مقابل بزرگتر خودم بايستم و بخواهم جواب بدهم. گفتم اشکالی ندارد حمله‌ها را به جان می‌خرم و تحمل می‌کنم. من برای آقای دايی از صميم قلب آرزوی سلامتی و موفقيت دارم.

فارس: حتما خبر داری در اولين بازی بايد مقابل دايی و پرسپوليس قرار بگيری؟
بله، از روز گذشته با باشگاه تراکتورسازی قرارداد بستم، من از اول زندگی فوتبالی‌ام به دنبال اين بودم برای تيمی که با آن قرارداد امضا می‌کنم با تمام وجودم تلاش کنم که خدا را شکر تا به امروز هم به هدفم رسيده‌ام، تراکتورسازی الان به من حقوق می‌دهد و مطمئن باشيد تمام تلاشم را برای سربلندی اين تيم انجام می‌دهم چون بايد جواب اعتماد مسئولان باشگاه و جلالی را بدهم اين وظيفه من است و مطمئن باشيد با تمام وجودم در خدمت اين تيم دوست داشتنی و همزبان‌هايم هستم. اگر خدا بخواهد خيلی دوست دارم با گلزنی‌ام شور و اشتياق هواداران تراکتورسازی را ببينيم.

فارس: با پاس‌های کريمی؟
کريمی يکی از بهترين فوتباليست‌های ايران و آسيا است و بازی کردن کنار اين بازيکن و استفاده از پاس‌های او يک فرصت خوب برای من و همه تراکتورسازی‌ها است. قسمت اين شد که اين بار هم کنار کريمی توپ بزنم و اين يک شانس خوب برای من است. می‌دانم هواداران تراکتورسازی از ما انتظار دارند ولی از آنها می خواهم فرصت لازم را به ما بدهند تا به هدف اصليمان در تراکتور يعنی موثر و مفيد بودن برای اين تيم برسيم. بالاخره بازی ها سخت است فاصله تيم ها با يکديگر نزديک و هرگز کار آسان نيست.

فارس: قهرمان می‌شويد؟
همه چيز دست خداست ما تلاش می‌کنيم در سه جبهه موثر باشيم، همه تيم‌ها با برنامه بازيکن جذب کرده‌اند اما ما هم نمی خواهيم دست خالی در پايان فصل مقابل هواداران ما قرار بگيريم. انشا‌الله با تفکرات جلالی کمک هواداران و بازيکنان به نتايج خوبی خواهيم رسيد.

فارس: راستی از کدام تيم‌ها پيشنهاد داشتی؟
همه چيز تمام شد، الان من با تراکتورسازی قرارداد بستم.

فارس: دوست داری در اولين بازی خودت مقابل پرسپوليس قرار نگيری؟
اين جواب سؤال شما را خيلی سخت می‌شود داد، اين موضوع طبيعی است که کمی برای من سخت باشد که مقابل تيمی بازی کنم که فصل گذشته با آن زندگی کردم. برای من سخت است مقابل تيمی بازی کنم که هوادارانش فصل گذشته مثل کوه پشت سرم بودند، طبيعی است اين اتفاق شايد برايم در فصل آينده هم بيفتد مثلا من از تراکتورسازی جدا شوم، آيا دل کندن از هوادارانش برايم راحت بايد باشد؟ بالاخره من يک سال در پرسپوليس بازی کردم و همين‌جا اعلام می‌کنم بد يا خوب اميدوارم هواداران اين تيم من را حلال و درک کنند.

فارس: خيلی‌ها دوست دارند بدانند به پرسپوليس برمی‌گردی؟
همه چيز دست خدا است، نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد ولی يک روز به پرسپوليس برمی‌گردم. اگر استخاره‌ها اجازه دهد در کنار هواداران پرسپوليس خواهم بود البته الان هم احساس دلتنگی نمی‌کنم چون هوادارانی را می‌بينم که با پرسپوليسی‌ها فرقی ندارند، عاشق رنگ قرمز هستم و بسيار با تعصب و از همه مهمتر همزبان من در تبريز هستند، اينها قوت قلبی برای من است.

فارس: می‌دانم نمی‌خواهی زياد درباره پرسپوليس حرف بزنی اما واقعا به تو به اندازه کافی زمان داده‌اند؟
هر کس نظرش را در اين باره می‌دهد و واقعا برای من محترم است .شايد برخی‌‌ها معتقد بودند من نبايد پس از تعطيلی ليگ به برخی کارهای شخصی خودم رسيدگی و يا استراحت کوتاه می‌کردم، اين نظر برخی‌ها است و واقعا نمی‌دانم چه بگويم، من پس از فشارهای زيادی که در بازی‌ها و اردوهای تيم ملی پشت سر گذاشتم چند روزی را ريکاوری و استراحت کردم. همه می‌گويند به دنبال مذاکره بودم و به خاطر اينگونه مسائل است که دلم گرفت، يعنی می‌گويند من حق نداشتم که ۵ روز استراحت کنم يا می‌گويند از تمرينات فرار کرده‌ام. من صبح و بعد از ظهر زير نظر دکتر بهرامی تمرينات طاقت‌فرسايی را انجام دادم و اگر به دنبال فرار از تمرينات بودم گوشه خانه می‌نشستم، می‌خوردم و می‌خوابيدم و حق را به کسان ديگر می‌دادم. من در دوران مذاکراتم با برخی تيم‌ها با تمرينات دو نوبته اجازه ندادم که بدنم دچار کوچکترين مشکل شود و اگر راستش را بخواهيد در دوران بدنسازی بعيد می‌دانم از تيمی يا کسی عقب باشم اما اشکالی ندارد اين حرف‌ها مطرح می‌شود آن بالاسری است که درباره همه چيز قضاوت می‌کند، راضی‌ام به رضای خدا.

فارس: خيلی‌ها دوست دارند بدانند چرا در پرسپوليس زياد گل نزدی و يا آقای گل نشدی؟
ببينيد شرايط تيم‌ها با يکديگر متفاوت است، هر تيم شرايط خاص خودش را دارد، من در پرسپوليس قبول دارم کم گل زدم ولی اولين سالی بود که در اين تيم بازی می‌کردم و با شرايط جديدی آشنا می‌شدم اما در سايپا همه چيز متفاوت بود، بالاخره هر بازيکنی فرصتی می‌خواهد تا خودش را ثابت کند. من در پرسپوليس دوست داشتم هر بازی گل بزنم و تيتر يک روزنامه‌ها باشم اما برايم از همه چيز مهمتر موفقيت پرسپوليس بود، باور کنيد همانطور که رضايی و ساير مهاجمان گل می‌زدند و خوشحال بودند من هم خوشحال بودم چون به نظر من در پرسپوليس کسی نبايد به فکر خودش باشد و همه بايد به موفقيت‌های تيمی فکر کنند.
اين موضوع برای من هم خيلی مهم بود به همين دليل در يک بازی سعی می‌کردم خواسته‌های مربی در زمين را پياده کنم، در برخی شرايط مربی از من می‌خواست دوندگی داشته باشم، هميشه دوست داشتم گلزن باشم اما اگر نمی‌شد گلساز و يا دونده بودم، در اين باره هم قضاوت را به هواداران می‌سپارم، برای من موفقيت پرسپوليس مهم بود نه شخص خودم.

فارس: رويانيان هم خيلی دوست داشت در پرسپوليس بمانی.
اين جواب را به خاطر اين نمی‌دهم که او به من لطف داشت، واقعا به پرسپوليس تبريک می‌گويم که مديری دلسوز مانند رويانيان دارد، او مانند يک پدر دلش برای پرسپوليس می‌سوزد، باور کنيد رويانيان عاشقانه با کارهای اقتصادی‌اش و آوردن رويکرد جديدی به فوتبال برای موفقيت پرسپوليس تلاش می‌کند، او سالم کار می‌کند و روراست است.

فارس: اما بايد برود.
هر کس اين کار را بخواهد انجام دهد در حق پرسپوليس ظلم و جفا کرده ، او برای پرسپوليس کم نگذاشت، من هميشه در دوران فوتبالی‌ام هر کجا که باشم به رويانيان احترام می‌‌گذارم. او مديری کاربلد و دلسوز است و بايد به هواداران پرسپوليس بابت حضورشان در پرسپوليس تبريک بگويم، من همين جا از رويانيان هم رخصت می‌گيرم.

فارس: در پايان اگر حرفی داری بگو.
صميمانه از هواداران پرسپوليس سپاسگزارم که يک سال من را حمايت کردند. قسمت اين بود که ديگر بين آنها نباشم اما حالا به تيمی رفتم که دوباره لباس قرمز می‌پوشم و برای مردم تبريز تلاش می کنم. کارم خيلی سخت است اما دل هواداران را به دست می‌آورم. مطمئن باشيد تمام تلاشم را خواهم کرد که سال خوبی را داشته باشم، جا دارد از همين جا از مسئولان باشگاه تراکتورسازی و جلالی که به من اطمينان کردند تشکر کنم و از همه پرسپوليسی‌ها بخواهم که من را حلال کنند، از هواداران تراکتور هم می‌خواهم مثل هميشه پرشور از من و تيم خودشان حمايت کنند تا ان‌شاء‌الله بتوانيم نتايج خوبی به دست آوريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016