سه شنبه 1 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خداداد عزيزی: منشور اخلاقی فقط برای بدبخت بيچاره‌هاست نه سوگلی‌ها

روزنامه قانون ـ گروه ورزش- احد علوی: معتقد است شأن و جايگاه تيم‌ملی ۹۸ را رعايت نمی‌کنند و با اينکه کاری نداشته برای ديدار برابر تيم ملی ۲۰۱۴ نيامده؛ خداداد عزيزی ضمن انتقاد از شيوه برگزاری اين ديدارهای نمادين معتقد است مسئولان کاری نکنند که خاطرات خوب مردم زير سؤال برود. وی همچنين از اردوهای کی‌روش انتقاد کرد و از کميته منشور اخلاقی پرسيد به موی بازيکنان کار داريد اما به بازيکنان ايرانی که به ليگ امارات می‌روند کار نداريد؟ گفت‌وگوی قانون آنلاين با مرد هميشه منتقد فوتبال کشور را در پی بخوانيد.

* چه شد تصميم گرفتيد در ديدار نمادين منتخب ۹۸ با ۲۰۱۴ حضور پيدا نکنيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- من از قبل هم گفته بودم که شرکت نمی‌کنم اما نفهميدم چرا اين بازی برگزار شد. گفتند خداحافظی احمدی‌نژاد است اما او هم که نيامد. آقايان اگر قرار است برای منتخب ۹۸ فرانسه برنامه بگذاريد برابر تيمی بازی کنيم که جوان نباشند تيم ملی تازه راه يافته به جام جهانی با بازيکنان آماده معلوم است که خوب هم بازی نکنند، می‌برند. بعد هم شکل دعوت کردنشان اصلاً مناسب نبود. از فدراسيون آقای ظلی تماس گرفتند و من به احترامش گفتم اگر بتوانم می‌آيم اما يعنی چه به بچه‌ها زنگ زده‌اند که فردا ساعت ۷ عصر کمپ تيم ملی باشيد. اينکه چطور می‌آيند و کجا اسکان پيدا می‌کنند هم به فدراسيون مربوط نيست؟ مگر بازی محلی است که اين طور دعوت می‌کنيد. من واقعاً کاری نداشتم اما ديدم نباشم شأن من و آن تيم حفظ می‌شود. به اعتقاد من شأن بازيکنان جام جهانی ۹۸ فرانسه را حفظ نمی‌کنند.

* البته به غير از شما ستون‌های اصلی آن تيم هم حضور نداشتند.
ـ بله ديدم، من نمی‌دانم آن‌ها چرا نبودند اما دليل من اين بود که شأن بازيکنان تيم ملی ۹۸ حفظ نشد. نه فقط شان ۹۸ بلکه شان ۹۴، ۷۸ و... هم بايد حفظ شود. يک نيمه بازی بعد هم ادامه نمی‌دهند. جلوی دو هزار تماشاگر با آن وضعيت اصلاً صحيح نبود. تيم ۹۸ برای مردم خاطره‌انگيز است و هنوز مردم آن تيم را دوست دارند. وقتی خبر اين ديدار را اعلام کردند من به همراه دوستان برای شام به يک رستوران رفته بوديم و مردم می‌آمدند جلو و عکس می‌گرفتند و خيلی جالب بود که می‌گفتند شما تيم ۲۰۱۴ را می‌بريد.

* از اين بحث خارج شويم به نظرتان درخصوص برنامه‌های اردويی تيم ملی تا شروع جام جهانی چيست؟
- اصلاً در هيچ کجای دنيا چنين چيزی وجود ندارد که ما دومی آن باشيم. يعنی مربيان دنيا نمی‌فهمند يا اصلاً منطقی نيست اين همه روز برای تيم ملی اردو بگذارند.

* در اين خصوص می‌گويند کی‌روش برای آماده‌سازی تيم ملی می‌خواهد به شيوه باشگاهی عمل کند...
- حالا مگر اين همه روز اردو گذاشت فوتبال ما تغيير کرد. ما جز سه بازی آخر که خوب هم نبوديم اما نتيجه گرفتيم مگر خوب بازی کرديم يا تغييری در شيوه بازی تيم در اين دو سال گذشته به‌وجود آمد. اگر منطقی باشيم و خودمان را گول نزنيم ما در ديدار برابر کره و قطر فقط برديم و اصلاً خوب نبوديم. اعتقاد دارم اين اردو‌ها به فوتبالمان ضربه می‌زند. قبول دارم کی‌روش مربی بزرگی است و توانست تيم‌ملی را به جام جهانی ببرد اما اين کار وظيفه‌اش بود و کار مهمی نکرد. ۲۸ ميليارد تومان گرفته که تيم ملی را به جام جهانی ببرد. اگر نمی‌برد که فاجعه بود.

* به نظر می‌رسد کی‌روش کار مربيان ليگ بر‌تر را قبول ندارد؟
- حالا مگر خودش در اين چند سال با اين همه اردو چه تغييری بوجود آورده است. متأسفانه اختيار همه چيزمان را به دست کی‌روش داده‌ايم. او گفت ليگ ۱۶ تيمی شود، سريع گوش کرديم. مگر اين مملکت صاحب‌نظر ندارد يا کار‌شناس ندارد. حشمت مهاجرانی، علی پروين، حسن روشن يا همين علی دايی فوتبال نمی‌فهمند؟ احتمالا فقط کی‌روش فوتبال می‌فهمد. اين بازيکنان فعلی ليگ که از بچگی شاگرد کی‌روش نبودند، بازيکن از دل ليگ بيرون می‌آيد.

* سومين بحث اين مصاحبه با شما به حضور بازيکنان ايرانی در ليگ امارات برمی‌گردد که دليل حضور ايرانی‌ها در اين ليگ چيست در حالی که همين بازيکنان قبل از رفتن به کيفيت ليگ امارات انتقاد دارند.
- شما شک نکن بازيکنان ايرانی اگر از قطر و امارات پيشنهاد داشته باشند با سر می‌روند اما وقتی خبری نيست ادا و اصول درمی‌آورند. فصل نقل و انتقالات که می‌شود همه تيم‌های اروپايی بعضی‌ها را می‌خواهند اما در ‌‌نهايت هيچ‌جا هم نمی‌روند. زمان ما يک نفر اينگونه بود الان همه اينطوری شده‌اند.

* به نظر شما اگر نکونام به ليگ امارات رفته بود صحيح بود؟
- من نمی‌توانم بگويم برود يا نرود. تصميم با خود جواد است اما من نظرم اين است که اسم اين ليگ توهين به همه ايران است و اگر کسی غير از جواد بود که نياز مالی داشت می‌شد کوتاه آمد اما خوشبختانه جواد دستش به دهنش می‌رسد و می‌تواند نرود. من جای جواد بودم نمی‌رفتم چرا که آن‌ها به خاک ما و همه ما ايرانی‌ها بد و بيراه گفته‌اند و نبايد در اين ليگ بازی کرد.

* اما به نظر می‌رسد خلعتبری قرار داد هم بسته است؟

- با تمام احترامی که برای او قائل هستم او هم نبايد می‌رفت، خيلی جالب است کميته اخلاق، منشور اخلاقی يا هر اسمی که دارد به موهای بلند بازيکنان گير داده و راجع ‌به آنها نظر می‌دهد و برخورد می‌کند اما حالا که همين بازيکنان خالکوبی می‌کنند و فقط مانده النگو بياندازند کاری با آنها ندارد. به نظرم فدراسيون و وزارت ورزش بايد کلاه‌شان را بالا‌تر بگذارند که بازيکن ايرانی در چنين ليگی بازی کند. منشور اخلاقی فقط برای بدبخت بيچاره‌هاست نه سوگلی‌ها. خليج فارس از چند هزار سال پيش خليج فارس بوده و تا ابد هم خواهد بود و فدراسيون فوتبال اگر بگذارد بازيکنان ايرانی به ليگ امارات بروند خجالت‌آور و توهين‌آميز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016