سه شنبه 8 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاپلو: دوران اسپانيا به پايان رسيده است

فابيو کاپلو در گفت‌و‌گو با سايت فيفا از پايان دوران قدرت‌نمايی فوتبال اسپانيا خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربی ۶۷ ساله تيم ملی فوتبال روسيه در گفت‌وگو با سايت فيفا می‌گويد، ايتاليا در بازی نيمه‌نهايی جام کنفدراسيون‌ها برابر اسپانيا با سه مدافع بازی کرد و فضاهای ميانه زمين اسپانيا را کاملا پوشش داد: "آنها نشان دادند که چگونه می‌شود اسپانيا را مهار کرد. بازی ايتاليا برابر اسپانيا درسی برای تمام مربيان بود که نشان داد چگونه می‌شود اسپانيا را مهار کرد. ايتاليا برابر اسپانيا کمتر از توپ‌های بلند استفاده کرد و بازی فشرده‌ای را در مقابل خط هافبک قوی اسپانيا به نمايش گذاشت."

فابيو کاپلو با انتقاد از صحبت‌ها درباره سيستم‌های مختلف فوتبال ادامه داد: "اين صحبت‌ها قديمی است. به نظر من سيستم‌ مدرن فوتبال ۱-۹ است."

فابيو کاپلو همچنين ادامه داد: "سه انقلاب بزرگ در فوتبال رخ داده است. در دهه هفتاد آژاکس با بازی پرسينگ و خط آفسايد موفق بود. سپس در دهه‌های هشتاد و نود ميلان در اوج بود و اکنون بارسلونا است که در فوتبال انقلاب ايجاد کرده است. آنها نشان داده‌اند که چگونه می‌توان توپ را نگه داشت و چگونه تمام نفرات تيم در دفاع شرکت کنند."

فابيو کاپلو در پايان درباره به پايان رسيدن دوران اوج بارسلونا گفت: "معمولا هر ۱۵ سال يک بار يک تيم در فوتبال اروپا سرآمد می‌شود. بارسلونا تازه چند سال است که توانسته خود را به اوج برساند. بنابراين بايد کمی منتظر بمانيم تا ببينيم سرنوشت آنها چه می‌شود."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016