سه شنبه 5 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارلوس کی‌روش: AFC مشکلاتی را برای تيم ملی و سازمان ليگ ايجاد کرده است

مهر ـ سرمربی تيم ملی فوتبال ايران با اشاره به اينکه برنامه‌ريزی بد AFC مشکلاتی را برای تيم ملی و سازمان ليگ ايجاد کرده است، گفت: متاسفانه دو راه داريم، يا اينکه برنامه‌های تيم ملی کاملا حمايت شود و يا اينکه عقيده حمايت از تيم ملی وجود نداشته باشد. اين تصميمی است که بايد فوتبال ايران بگيرد. من از دولت ايران خواهش می‌کنم به تيم ملی کمک مالی کند تا برنامه‌هايمان را اجرا کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از نشست کارلوس کی‌روش با علی کفاشيان رئيس فدراسيون و مهدی تاج سرپرست فدراسيون فوتبال، سرمربی تيم ملی ايران در نشستی خبری که در محل روابط عمومی فدراسيون فوتبال برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در ابتدای اين نشست که علاوه بر کارلوس کی‌روش، نفراتی همچون علی کفاشيان، مهدی تاج، اميد نمازی و سيموئز در آن حضور داشتند، ابتدا علی کفاشيان از خبرنگاران عذرخواهی کرد که به خاطر طولانی شدن اين نشست بسيار معطل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس فدراسيون فوتبال يکی از دلايل طولانی شدن اين جلسه را حضور مهدی تاج در شورای تامين دانست و گفت: در نشست امروز سه‌شنبه در خصوص برنامه‌ها ليگ با تداخل آنها با اردوها و برنامه‌های آماده‌سازی تيم ملی بحث کرديم و هماهنگی کامل رسيديم. همچنين بحث‌هايی در مورد اردوها صورت گرفت که مهدی تاج و کارلوس کی‌روش در مورد آن صحبت می‌کنند.

کارلوس کی‌روش هم در ابتدای اين نشست با تشکر از علی کفاشيان که اين فرصت را به او داد تا نظراتش را بگويد، گفت: بعد از لغو اردوی پرتغال، کفاشيان درخواست جلسه را داد. در اين نشست يکسری مسائل مطرح شد که به نتيجه نهايی رسيديم تا برای فوتبال ايران تدابير مهم و نهايی اتخاذ کنيم.

وی افزود: در اين راه حمايت از سوی دو جبهه را نياز داريم. يک جبهه، جبهه حمايت مالی است تا تيم ملی برنامه‌هايش را تا آغاز جام جهانی پيش ببرد. جبهه ديگر هم مباحث فنی است که بايد در اين خصوص تصميمات مهمی گرفته شود.

سرمربی تيم ملی ايران خاطرنشان کرد: ما بايد اين برنامه را آنطور که مد نظر داريم تا آغاز جام جهانی پيش ببريم ولی متاسفانه AFC با برنامه‌ريزی خودش به تيم ملی اجازه نمی‌دهد کار آماده‌سازی را به خوبی پيش ببريم، به همين می‌بايستی تصميمات اساسی بيگيريم.

وی با اشاره به اينکه با برنامه‌ريزی بد AFC مشکلاتی را برای تيم ملی و سازمان ليگ ايجاد کرده، يادآور شد: جلسه خوبی با کفاشيان و تاج داشتيم و همه متوجه هستيم چه مشکلاتی داريم. متاسفانه دو راه حل داريم و بيشتر از اين نمی‌توان کاری کرد. يا اينکه برنامه‌های تيم ملی کاملا حمايت شود و يا اينکه عقيده حمايت از تيم ملی وجود نداشته باشد. اين تصميمی است که بايد فوتبال ايران بايد بگيرد که تيم ملی يا حمايت می‌شود يا نمی‌شود.

کی‌روش همچنين گفت: حق فوتبال ايران اين است که يک تصميم ساده بگيريم. حق فوتبال ايران اين است که حمايت شود و آنهايی که عليه حمايت تيم ملی تصميم می‌گيرند، نبايد مطرح شوند. بايد يک تصميم جمعی بگيريم و راه حلی جز اين نداريم. با برنامه‌ريزی AFC برای ليگ قهرمانان آسيا نمی‌توان دو طرف را راضی نگه داشت. به هيچ وجه عادلانه نيست حمايت مالی شويم ولی از نظر فنی تصميم درستی نگيريم و يا برعکس آن.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در ادامه خاطرنشان کرد: بايد تصميم نهايی بگيريم که آيا تيم ملی از لحاظ مالی حمايت می شود يا نمی شود. من از دولت می خواهم که از نظر مالی تيم ملی را حمايت کند. در عين حال همين حمايت را از باشگاه ها می خواهيم که بتوانيم هم حمايت مالی و هم حمايت فنی را داشته باشيم.

وی ادامه داد: من برای آماده‌سازی تيم ملی برنامه ای دارم که آن را به کفاشيان و تاج ارائه داده ام و بايد تصميم بگيريم که با اين برنامه موافقت می شود يا نه. نقطه نظرات من روشن است. اگر کسی برنامه بهتری دارد ارائه کند ولی در نهايت ما دنبال اين هستيم که آيا با اين برنامه موافقت می شود يا نه. ما نمی توانيم با اين شرايط ادامه دهيم و بايد رو به جلو حرکت کنيم.

کی روش در پاسخ به اين پرسش که منظورش از حمايت فنی چيست گفت: از اين سوال تعجب می کنم. چون خود شما يکی از خبرنگارانی بوديد که برنامه های تيم ملی را به او دادم . شما می دانيد که دقيقا در آن برنامه چه بود و به چه مواردی اشاره شده بود. مسئله اصلی اينجاست که وقتی ليگ به پايان می رسد بازيکنان در اختيار تيم ملی هستند. الان سه سال است که دنبال جواب اين سوال هستيم. الان هم چندماه قبل از جام جهانی آيا نمی توانيم جواب بدهيم. بازهم تکرار می کنم با حمايت مالی و بدون بازيکن به هيچ جا نمی رسيم.

کارلوس کی‌روش در پايان گفت: نظر من اين است که روز ۱۷ فروردين بازيکنان بايد در خدمت تيم ملی باشند. جواب اين سوال بله يا خير است. اگر می خواهيم به جواب اين سوال برسيم بايد جلسه ای با سازمان ليگ و باشگاه ها داشته باشم و با هم هماهنگ کنيم که بالاخره ما می توانيم در اين زمان بازيکنان را در اختيار داشته باشيم يا نه؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016