شنبه 16 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رويانيان: مساوی حق علاقمندان به فوتبال نبود، فتح‌الله‌زاده: از نتيجه راضی نيستم

مهر - مديرعامل باشگاه پرسپوليس با بيان اينکه بالا بردن حساسيت‌های دربی باعث شد بازيکنان دو تيم نتوانند نمايش هميشگی خود را داشته باشند و با استرس به ميدان رفتند گفت: من از نتيجه به دست آمده خيلی راضی نيستم. به نظرم مساوی حق دو تيم بود اما حق هواداران نبود. مديرعامل استقلال هم با بيان اينکه از نتيجه راضی نيست گفت: از کادر فنی و بازيکنانم رضايت کامل دارم.

محمد رويانيان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب به تساوی روز جمعه تيم های فوتبال استقلال و پرسپوليس در هفته هشتم ليگ برتر اشاره کرد و افزود: به هر حال ما دوست داشتيم اين بازی را ببريم. بازيکنان ما قدرت پيروزی در اين ديدار را داشتند و به اعتقاد من فوتبال خوبی را هم به نمايش گذاشتند اما برخی ها آنقدر قبل از بازی استرس به اين بازيکنان وارد کردند که نتوانستند فوتبال زيبايی را به نمايش بگذارند.

وی با بيان اينکه برخی ها نادرست از اين بازی به عنوان يک فوتبال بد ياد کردند خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان نبايد فقط انتقاد کنند و مدام بگويند بازی بدی بود. بايد خودشان را جای بازيکنان و مربيان دو تيم بگذارند و ببينند که مقابل صد هزار نفر بازی کردند با آن هم فشاری که وجود دارد چگونه است. متاسفانه برخی مجريان با اينکه برای ما خيلی هم قابل احترام هستند اما مدام انتقاد می کنند.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس خاطرنشان کرد: به نظرم استرسی که از قبل وارد می شود و فضايی که رسانه ها برای اين بازی درست می کنند و تبليغات گسترده ای که راه می اندازند، فشار زيادی را روی بازيکنان وارد می کنند. چاپ عکس ها و نمادهای مختلف روی جلد روزنامه ها و بررسی آماری و مقايسه ای در بخش های مختلف تلويزيون باعث می شود بازيکنان در روزهای منتهی به اين بازی فشار زيادی را تحمل کنند. شما برويد بررسی کنيد ببينيد از دو ماه قبل همه شروع می کنند در مورد دربی حرف می زنند و آمارهايی می دهند که اين برای بازيکنان و کادر فنی استرس زا می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: به نظرم ما بايد دست در دست هم دهيم و اين مشکل را حل کنيم. بايد فضايی را ايجاد کنيم که بازيکنان و کادر فنی به اين ديدار هم به چشم يک بازی معمولی نگاه کنند و با دور کردن استرس و فشارها فقط به فکر پيروزی باشند. نه اينکه آنقدر فضا را سنگين کنيم که بازيکنان هر دو تيم از ترس نباختند فوتبال خودشان را هم فراموش کنند و نتوانند علاقمندان به فوتبال را راضی به خانه هايشان بفرستند. بايد در اين مورد فضاسازی شود و طوری رفتار کنيم که ديگر بازيکنان و مربيان از باخت نترسند. الان اينطور است که هر دوی اينها از باخت می ترسند و خوب بازی نمی کنند.

محمد رويانيان با تاکيد بر اينکه توجه به بازيکنان خوب است خاطرنشان کرد: اين توجه نبايد به عاملی برای ايجاد استرس مضاعف تبديل شود. تلويزيون از ۴۸ ساعت قبل مدام در بخش های مختلفش آمار مقايسه ای پخش می کند و وقتی يک تيم آمارها را می بيند به دنبال اين است که نبازد. بايد کاری کنيم که دو تيم احتياط را کنار بگذارند و فقط به فوتبال فکر کنند نه اينکه از باخت بترسند و آنقدر با احتيار بازی کنند که هيچکس از ديدن فوتبالشان لذت نبرد.

وی خاطرنشان کرد: من به اهالی محترم رسانه پيشنهاد می دهم برای بازی بعدی نشستی با مديران دو باشگاه داشته باشند و اجازه بدهند که ما ماجرای قبل از بازی را طراحی کنيم و فضا را به سمتی ببريم که ديگر چنين استرسی روی بازيکنان و کادر فنی وجود نداشته باشد. ما بايد بنشينم و برای بازی برگشت فکری کنيم که بازيکنان با خيالی آسوده به ميدان بروند و فوتبال بازی کنند نه اينکه از ترس باختن نتوانند عملکرد معمولی خودشان را هم ارائه کنند.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در مورد حضور خلعتبری در ديدار برابر استقلال هم گفت: به دنبال مذاکراتی که با مسئولان باشگاه عجمان داشتيم ظهر پنجشنبه مجوز بازی وی صادر شد اما برای اينکه فيفا را هم در جريان اين نقل و انتقال قرار دهيم و در آينده به مشکلی برنخوريم با اين نهاد بين المللی هم مکاتبه کرديم که خوشبختانه ظهر جمعه پاسخ فيفا را هم دريافت کرديم و با نظر علی دايی خلعتبری در نيمه دوم به ميدان رفت و نمايش خوبی هم داشت. اميدوارم در ديدارهای آينده شرايط بهتر شود.

محمد رويانيان با بيان اينکه به عملکرد بازيکنان و کادر فنی تيمش در ديدار برابر استقلال نمره متوسط می‌دهد، تاکيد کرد: به نظر من تساوی در ديدار استقلال و پرسپوليس حق اين دو تيم بود اما حق هوادارانی که به ورزشگاه آمده بودند يا از تلويزيون اين بازی را تماشا می کردند نبود. اميدوارم با تدابيری که در نظر گرفته می شود در ديدارهای آينده شاهد نمايش بهتری از سوی هر دو تيم باشيم.

علی فتح الله‌زاده مديرعامل باشگاه استقلال نيز در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد نتيجه تساوی در اين ديدار گفت: من از نتيجه راضی نيستم. به نظرم اگر خسرو حيدری را داشتيم برنده اين بازی می شديم. از دست دادن دو امتياز اين ديدار ما را از کورس قهرمانی عقب می اندازد.

وی در مورد بالا بودن احتياط و استرس بازيکنان دو تيم نيز گفت: شما در دربی‌های بزرگ دنيا می‌‍بينيد که هر دو تيم بازی می‌کنند و يکی برنده می شود و يکی بازنده. در اين ميان رسانه ها به تيم بازنده کار ندارند و به تعريف و تمجيد از تيم برنده می پردازند. اما در فوتبال ايران برعکس است و همه سراغ تيم بازنده می روند و مدام اين تيم را به خاطر شکست در دربی مورد سرزنش قرار می دهند. برای همين است که بازيکنان و کادر فنی دو تيم سعی می کنند بازنده اين بازی نباشند.

مديرعامل باشگاه استقلال با بيان اينکه اين فضا باعث می شود بار سنگينی روی دوش بازيکنان و کادر فنی باشد خاطرنشان کرد: وقتی بازيکنان هر دو تيم اين فضا را می بينند و می دانند اگر ببازند بايد تا مدتها مورد سرزنش قرار بگيرند محتاط بازی می کنند و تمام فکرشان اين است که نبازند.

فتح‌الله‌زاده با بيان اينکه از نتيجه راضی نيست اما از عملکرد قلعه نويی و بازيکنان راضی است گفت: کادر فنی ما شجاعت داشت و تيم را تهاجمی به ميدان فرستاد. ضمن اينکه ما يکی دو بازيکن اصلی مان را به دليل مصدوميت در اختيار نداشتيم اما پرسپوليس همه بازيکنانش را داشت و خلعتبری را هم اضافه کرده بود. با اين حال موقعيت های ما بيشتر از پرسپوليس بود و می توانستيم با استفاده بهتر از اين موقعيت ها برنده شويم.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتاد و هفتمين ديدار تيم های فوتبال استقلال و پرسپوليس در هفته هشتم سيزدهمين دوره رقابتهای ليگ برتر روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و با تساوی بدون گل به پايان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016