دوشنبه 25 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز مرحله گروهی ليگ قهرمانان اروپا

فصل جديد ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با هشت ديدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دور گروهی ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه با برگزاری بازی‌های گروه‌های يک تا چهار آغاز می‌شود.

گروه A
منچستر‌يونايتد - باير‌لورکوزن
رئال‌سوسيداد - شاختار‌دونتسک

منچستر‌يونايتد در حساس‌ترين بازی اين گروه در ورزشگاه اولدترافورد به ديدار بايرلورکوزن می‌رود. اين بازی آغاز هجدهمين حضور پياپی يونايتدها و نخستين ديدار ديويد مويس به عنوان سرمربی منچستر‌يونايتد در ليگ قهرمانان اروپاست. در طرف ديگر هم اين ديدار اولين تجربه اروپايی سامی هوپيا، سرمربی جوان بايرلورکوزن است تا دو مربی وجه تشابهی در اين ديدار داشته باشند. دو تيم در سال ۲۰۰۱ اولين بار با يکديگر ديدار کردند که بايرلورکوزن به دليل گل زده در خانه حريف توانست شياطين سرخ را از ليگ قهرمانان اروپا حذف کند. سال ۲۰۰۲ منچستر‌يونايتد توانست انتقام اين شکست را با برتری در بازی رفت و برگشت بگيرد. در بازگشت وين رونی به روند گلزنی در بازی قبلی اميدهای زيادی در بين هواداران منچستر ايجاد شده است. لورکوزن در بازی شنبه خود در بوندسليگا موفق شد با درخشش اشتفان کيسلينگ با نتيجه ۳ بر يک ولفسبورگ را شکست دهد و چهارمين برد خود در پنجمين هفته بوندسليگا را به دست آورد. منچستر‌يونايتد هم موفق شد با دو گل روبين فان‌پرسی و وين رونی کريستال‌پالاس را شکست دهد تا دو تيم با روحيه خوب به استقبال اين ديدار بروند.

رئال‌سوسيداد نيز اولين حضور خود در ليگ قهرمانان اروپا را پس از يک دهه در خانه برابر شاختار دونتسک جشن خواهد گرفت. اين تيم اسپانيايی آخرين بار در سال ۲۰۰۳ در ليگ قهرمانان اروپا حضور داشت که با صعود از مرحله گروهی با شکست از ليون در مرحله دوم حذف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروه B
گالاتاسرای - رئال‌مادريد
کپنهاگن - يوونتوس

رئال‌مادريد در شروع اين فصل ليگ قهرمانان اروپا با هدايت کارلو آنچلوتی در ورزشگاه علی‌سامی‌ين به ديدار گالاتاسرای می‌رود. دو تيم فصل قبل در مرحله يک چهارم نهايی به مصاف هم رفتند که رئال‌مادريد موفق شد با برتری برابر اين تيم به جمع چهار تيم برتر ليگ قهرمانان راه يابد. البته گالاتاسرای در بازی برگشت رئال‌مادريد را به درد سر انداخت و تا حذف از ليگ قهرمانان پيش برد. ديديه دروگبا، مهاجم ساحل‌عاجی گالاتاسرای در اين ديدار اميد اول گلزنی گالاتاسرای است. او در ديدار فصل قبل دو تيم توانست دروازه رئال‌مادريد را باز کند. ديگر گل‌های گالاتاسرای را در بازی دو تيم در فصل گذشته امانوئل ابوئه و وزلی اسنايدر به ثمر رساندند. رئال‌مادريد در اين هفته برابر ويارئال در ليگا به تساوی ۲ بر ۲ رسيد. هر چند رئالی‌ها ۲ امتياز را در اين ديدار از دست دادند اما گلزنی گرت بيل و کريستيانو رونالدو باعث اميدواری هواداران رئال‌مادريد برای يک فصل رويايی شده است.

يوونتوس در ديگر ديدار اين گروه کار چندان سختی نخواهند داشت و بايد به ديدار کپنهاگن دانمارک برود که اين فصل در ليگ دانمارک وضعيت چندان خوبی ندارد. يوونتوس اين فصل با خريد‌های خوبی که انجام داده است، يکی از اميدهای قهرمانی در ليگ قهرمانان اروپاست. بيانکونری پس از تساوی برابر اينتر در داربی ايتاليا به چيزی کمتر از پيروزی در اين ديدار نمی‌انديشد.

گروه C
المپياکوس - پاری‌سن‌ژرمن
بنفيکا - اندرلخت

پاری‌سن ژرمن در گروهی که خيلی‌ها آن را آسان‌ترين گروه ليگ قهرمانان اروپا می‌دانند بايد در اولين بازی خود به ديدار المپياکوس برود. شاگردان لورن بلان که فصل جديد ليگ فرانسه را خوب شروع نکرده‌ بودند، جمعه موفق شدند در هفته پنجم ليگ فرانسه برد روحيه‌بخشی را کسب کنند و با ۲ گل بوردو را از پيش رو بردارند. در اين ديدار لورن بلان برای اولين بار می‌تواند از زوج رويايی زلاتان ابراهيموويچ و ادينسون کاوانی در ليگ قهرمانان اروپا استفاده کند. تيم پاريسی فصل قبل در مرحله يک چهارم نهايی به سد بزرگی چون بارسلونا برخورد و حذف شد. آنها اين فصل اميدوارند بتوانند به جمع چهار تيم نهايی ليگ قهرمانان اروپا برسند.

بنفيکا در ديگر ديدار اين گروه در ليسبون به ديدار اندرلخت خواهد رفت. بنفيکا که فصل گذشته تا فينال ليگ اروپا بالا آمد اين فصل با هدايت خورخه خسوس آماده کسب اولين سه امتياز خود در ليگ قهرمانان اروپاست.

گروه D
بايرن‌مونيخ - زسکا‌مسکو
ويکتوريا پلژن - منچستر‌سيتی

مدافع عنوان قهرمانی ليگ قهرمانان اروپا با هدايت پپ گوآرديولا در خانه به ديدار زسکا مسکو می‌رود. بايرن‌مونيخ پس از قهرمانی در سوپر جام اروپا در حالی فصل جديد ليگ قهرمانان اروپا را آغاز خواهد کرد که اين هفته موفق شد با برتری ۲ بر صفر برابر هانوفر توقف برابر فرايبورگ را جبران کند. تياگو آلکانترا همچنان غايب اصلی بايرن مونيخ است که تا ۳ هفته ديگر نمی‌تواند باواريايی‌ها را همراهی کند. اين بازی بازگشت پپ گوآرديولا به ليگ قهرمانان اروپا پس از يک فصل است. آخرين حضور گوآرديولا در ليگ قهرمانان اروپا به ۲ فصل قبل برمی‌گردد که در خانه مغلوب چلسی شد.

منچستر‌سيتی در ديگر ديدار اين گروه بايد در جمهوری چک به ديدار ويکتوريا پلژن برود. منچستر‌سيتی که به دليل کسب نتايج ضعيف در ليگ قهرمانان اروپا هميشه تحت فشار بوده، اميدوار است بتواند دست پر از جمهوری چک برگردد. شاگردان مانوئل پيگرينی اين هفته در ليگ برتر برابر استوک سيتی به تساوی بدون گل رسيدند تا از مدعيان قهرمانی فاصله بگيرند. فيروزه‌ای‌پوشان هيچ محرومی برای اين ديدار ندارند و تنها ونسان کمپانی، مدافع بلژيکی خود را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهند داشت.

ساير بازی‌های ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016