پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بایرن ویرانگر بارسلونا را تحقیر کرد

بی بی سی ـ بایرن مونیخ با پیروزی راحت سه بر صفر مقابل بارسلونا، در مجموع هفت بر صفر کاتالانها را شکست داد و رکورد تازه در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به جا گذاشت.

باوارایی‌ها در دیدار پایانی این فصل لیگ قهرمانان اروپا روز ۲۵ می با دیگر تیم آلمانی یعنی بوروسیا دورتموند در ومبلی روبرو خواهد شد.

بازیکنان یوپ هاینکس که در فینال فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا مغلوب چلسی شده بودند در دو بازی رفت و برگشت مقابل بارسلونا نشان دادند دورتموند در فینال احتیاج به نیروی عظیم برای توقف آنها دارد.

بارسلونا در این مسابقه که لیونل مسی بازیکن کلیدی خود را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت بار دیگر تحت تاثیر بازی خوب باواریایی ها حرفی برای گفتن نداشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر پیروزی سنگین بایرن در بازی رفت دو تیم بسیاری را در حیرت فرو برد، پیروزی این تیم در مسابقه برگشت واکنش عظیم‌تری خواهد داشت چرا که این تیم در نیوکمپ باقاطعیت توانست بارسلونا تیم پرقدرت پنج ساله گذشته اروپا را درهم بکوبد.

غیبت مسی از همان آغاز بازی تاثیرش را بر روی بازی بارسلونا گذاشت، بایرن مسابقه را هوشمندانه آغاز کرد و در همان اوایل نیمه نخست می‌توانست توسط فلیپ لام و آرین روبن به گل برسد ولی جرالد پیکه مانع از گلزنی آنها شد.

بارسلونا با وجود اینکه باید در همان دقایق ابتدای مسابقه به گل می‌رسید تا دقیقه ۲۳ نتوانست خطر جدی روی دروازه بایرن ایجاد کند.

پدرو در این لحظه مسابقه با شوتی از راه دور نویر را به واکنش وا داشت، دروازه‌بان ملی پوش آلمان با نوک انگشتانش ضربه فنی پدرو را به کرنر فرستاد.

در نیمه اول بایرن با تمرکز در نیمه زمین خود به بارسلونا اجازه می‌داد تا درون زمین این تیم پاسکاری کند و سپس روی پاس های اشتباه و توپ گیری، ضد حمله های سریع و خطرناکی را روی دروازه بارسلونا انجام می‌داد.

ژاوی در نیمه اول روی پاس فابرگاس در محوطه شش قدم بایرن فرصت خوبی را برای گلزنی داشت که ضربه اش با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت، از سوی دیگر آرین روبن هم نتوانست در ضد حمله از موقعیت باز کردن دروازه بارسلونا استفاده کند.

بایرن مونیخ مثل بوروسیا دورتموند با اعتماد به نفس بالا بازی کرد. این تیم در نیمه اول با تسلط بر بازی مانع از ایجاد موقعیت جدی روی دروازه خود شد و حتی فرصت گلزنی هم داشت.

باوارایی‌ها در این بازی همواره در ضد حمله ها قابلیت این را داشت که گلزنی کند، بارسلونا با تعداد زیاد بازیکنان در حمله سعی داشت از دفاع مستحکم بایرن عبور کند ولی در این هدف ناکام بود.

قهرمان این فصل بوندس لیگا نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و سه دقیقه پس از شروع به گل رسید و شانس بارسلونا را برای بازگشت به بازی کم رنگ تر از هر زمان دیگر کرد.

داوید آلابا با پاسی زیبا آرین روبن را در بیرون از محوطه جریمه بارسلونا صاحب توپ کرد، روبن هم با نفوذ به داخل محوطه جریمه با شوتی قوس دار با پای چپ توپ را در گوشه بالای دروازه بارسلونا جای داد.

بارسلونا بعد از دریافت گل اول به گفته جرالد پیکه مدافع این تیم "ناامیدانه" بازی را دنبال کرد، این مدافع بارسلونا روی ارسال ریبری از جناح چپ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا شب بارسلونا کامل شود.

اما رکورد پیروزی در دو بازی رفت و برگشت در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا زمانی ثبت شد که توماس مولر روی ارسال ریبری با ضربه سر گل سوم بایرن مونیخ را وارد دروازه تیم میزبان کرد.

بازیکنان بایرن در این مسابقه با نمایشی خیره کننده بارسلونا را در خانه تحقیر کردند، از ماریو مندزوکیچ که در پیشانی خط حمله تا بوئتنگ و ون بویتن در دفاع و دیگر بازیکنان این تیم که با پاس‌ها و حرکت‌های حساب شده فرصت بازیسازی و پاسکاری را از بازیکنان تیتو ویلانوا گرفتند.

واکنش‌های پس از مسابقه

جرالد پیکه مدافع بارسلونا پس از شکست تاریخی مقابل بایرن مونیخ گفت: "این یکی از بدترین شب های ما بود. مسئله اصلی این است که حسی که ما الان داریم اصلا خوش آیند نیست. در نیمه اول ما خیلی سعی کردیم ولی وقتی گل اول را در نیمه دوم خوردیم، با ناامیدی به بازی ادامه دادیم. ما باید به بایرن بارسلونا که در این بازی عالی بودند تبریک بگوییم."

از سوی دیگر یوپ هاینکس با تمجید از بازیکنانش، درباره غیب مسی و تاثیرش در این بازی گفت:"ما در این مسابقه بی نظیر بودیم اما با این تفاوت که بارسلونا بدون مسی بود. من فلسفه بازی بارسلونا را می دانم و تیم من هم با درک درست از آن تاکتیک خود را در زمین پیاده کرد. این کار بیش از آنکه به چشم بیاید سخت است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016