دوشنبه 25 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسيا در ايران يا عربستان

روزنامه بهار ـ عربستان را بايد جدی‌ترين رقيب ايران در راه کسب ميزبانی جام ملت‌های آسيا در سال ۲۰۱۹ دانست.

حامد مومنی که از سوی فدراسيون فوتبال ايران در اجلاس اخير مالزی برای اخذ ميزبانی حاضر بوده، چنين برداشتی از اتفاقات اين اجلاس دارد: «از هفت کشور رقيب تنها نمايندگان سه کشور ايران، عربستان و امارات در جلسات حاضر شدند. بين زور جان، قائم‌مقام دبيرکل AFC در سخنرانی اوليه خود به عدم حضور نمايندگان چهار کشور ديگر در جلسات اشاره کرد و گفت که حضور نيافتن آن‌ها در اين اجلاس به منزله کم شدن شانس ميزبانی آن‌ها نيست، اين اجلاس صرفا برای ارائه اطلاعاتی از شرايط ميزبان‌ها و روند گرفتن ميزبانی است. البته AFC متوجه است که کشورهايی که نمايندگانشان حاضر شدند، ظاهرا جدی‌تر موضوع ميزبانی را پيگيری می‌کنند. با اين حساب اگر سه کشور ايران، عربستان و امارات را جدی‌ترين نامزد کسب ميزبانی بدانيم و AFC بخواهد ميزبانی را به کشوری از غرب آسيا بدهد با توجه به اين‌که امارات چندين سال پيش ميزبان جام ملت‌ها بوده شايد رقابت بيشتر بين عربستان و ايران باشد. از طرفی با توجه به وضعيت آب و هوايی و توريستی کشورمان در قياس با عربستان و همچنين فاکتور مهم تماشاگران، شانس ما با حمايت دولت قطعا بيشتر است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناظران AFC برای بازديد اوليه از امکانات ايران و ساير کشورهای ميزبان از آبان امسال تا اوايل فروردين سال آينده به اين کشورها سفر خواهند کرد. بازرسان در بازديد اوليه هيچ نظری درباره حائز شرايط بودن کشورهای نامزد نمی‌دهند. فقط گزارش‌هايی را تهيه کرده و پس از آن نواقص مشاهده شده را به کشورها اعلام می‌کنند. آن‌ها بازديد دومی را هم در برنامه دارند و نامزدها بين بازديد اول تا دوم فرصت دارند نواقصشان را به‌طور کامل برطرف کنند.

درنهايت ميزبان جام ملت‌های آسيا در آبان سال آينده معرفی می‌شود. پيش از اعلام تصميم از طرف هر کشوری که تا آن زمان همچنان جزو نامزدها باشد شخص يا نماينده‌ای در يک سخنرانی توضيحات کافی را از هدف و برنامه‌های کشورش برای ميزبانی جام ملت‌ها اعلام می‌کند. آنچه برای AFC اهميت زيادی دارد حمايت دولت‌هاست و دولت‌ها بايد تامين بودجه برگزاری مسابقه‌ها را بر عهده بگيرند.

اين‌گونه که به نظر می‌رسد AFC تقريبا تصميم خود را برای انتخاب يک کشور از ميان ايران و عربستان گرفته و باقی ماجرا برعهده دولت‌های دو کشور است. مومنی حتی می‌گويد AFC رايزنی‌ها را برای ممنوع بودن فروش و تبليغات مشروبات الکلی در دو کشور ايران و عربستان در صورت ميزبانيشان در جام ملت‌های آسيا آغاز کرده است: «AFC بنا بر درخواست ايران و عربستان اين تصميم را صرفا برای اين دو کشور گرفته است و مطرح شد که اگر جام ملت‌ها در ايران يا عربستان باشد، AFC با هيچ اسپانسری درباره مشروبات الکلی قرارداد نمی‌بندد. ما گفتيم در ايران امکان تبليغ سايت‌های شرط‌بندی هم وجود ندارد. AFC هم اعلام کرد که تبليغات سايت‌ها و شرکت‌های شرط‌بندی در کليه کشورهای آسيا ممنوع شده است. بنابراين هيچ مشکلی از اين بابت وجود ندارد.» البته بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها موضوعی است که هنوز مبهم مانده است: «در اين‌باره صحبتی نشد، البته ما مشغول رايزنی‌هايی هستيم. در حال حاضر که فعلا حضور بانوان خارجی در ورزشگاه‌هايمان منعی ندارد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016