چهارشنبه 3 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قصه تلخ حذف بانوان ايرانی به خاطر حجاب!

روزنامه قانون ـ گروه ورزش - تيم کاتای بانوان ايران که با شايستگی به ديدار نهايی سومين دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی راه يافته بود، در اتفاقی ناراحت‌کننده به دليل اعتراض مصری‌ها از دور مسابقات کنار رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم کاتای بانوان ايران که خود را برای ديدار فينال آماده می‌کرد، به دليل اعتراض مصر از حضور در فينال محروم شد.

در ادامه اين مسابقات که در سالن سری وی جايا پرومون سنتر شهر پالم بانگ برگزار شد، تيم کاتای بانوان ايران متشکل از مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی‌زاده در نخستين رقابت خود به مصاف تيم ترکيه رفت و با نتيجه ۵ بر صفر به برتری رسيد.

بانوان کاتاروی کشورمان با توجه به عدم حضور تيم عراق روی تاتامی با نتيجه ۵ بر صفر پيروز شدند تا به مرحله نيمه نهايی مسابقات کاتای تيمی اين مسابقات راه يابند.

شاگردان ارباب در اين مرحله با تيم پرقدرت مصر روبه رو شدند که در اين رقابت حساس نيز به برتری ۴ بر يک دست يافتند و فيناليست شدند. اما پس از گذشت ۳۰ دقيقه رای اين پيکار برگشت و تيم ملی ايران بازنده اعلام شد.

علت اين تصميم اعتراض مصری‌ها بود که چرا ايرانی‌های بين کلاه و يقه خود از پارچه استفاده کرده بودند.به اين ترتيب تيم ايران به دليل رعايت حجاب، درحالی با اعتراض مصری‌ها از کسب مدال طلا بازماند که مسئولان کاروان وررشی ايران به اين تصميم کادر برگزاری اعتراض کرده‌اند.

ماجرا چه بود؟
اما ماجرا از اين قرار است که انتشار عکسی از تيم کاتای ايران در مسابقات روز نخست واکنش مرضيه اکبری را به دنبال داشته است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در بخش بانوان در تماس با مسئولان تيم در اندونزی خواستار حضور نيافتن نفرات باقی مانده تيم در مسابقات شده بود.

اين درخواست در حالی به مسئولان تيم ابلاغ شد که اعضای تيم از حجابی که به تصويب فدراسيون جهانی و اتحاديه آسيا رسيده بود استفاده کردند.

در همين رابطه بهرام افشارزاده با ابراز ناراحتی از تماس معاونت وزارت ورزش در بخش بانوان به خبرنگاران گفت: روز دوشنبه عکسی از بانوان کاراته‌کا منتشر شد و پس از آن مرضيه اکبرآبادی معاون وزير ورزش در حوزه بانوان با اندونزی تماس گرفت و به بانوان به خاطر حجاب‌شان تذکر داد. ای کاش به جای اينکه خانم اکبرآبادی با سرپرست تيم تماس می‌گرفت با من يا رئيس فدراسيون کاراته مشورت می‌کرد. متاسفانه به راحتی مدال طلا را از دست داديم. شايد اگر خانم اکبرآبادی با من تماس می‌گرفت اين اتفاقات رخ نمی‌داد. وقتی فدراسيون جهانی کاراته يک حجاب بخصوص را تعريف کرده نبايد آن را تغيير دهيم. فکر نمی‌کنم حجاب بانوان ايرانی مشکلی داشته باشد. من در جريان اتفاقات نبودم و همين‌جا مسائل را متوجه شدم. نکته اينجاست که روز دوشنبه بانوان ما با همين حجاب در مسابقات شرکت کردند و نمی‌دانم چرا امروز به اين موضوع ايراد گرفتند.

دبيرکل کميته ملی المپيک خطاب به مردانی داور ايرانی که باعث حذف بانوان از مسابقات کاتای تيمی شد، اظهار داشت: قبول دارم قوانين بايد اجرا شود اما بايد بعضی از مواقع منافع کشورمان را هم درنظر بگيريم.

افشارزاده ضمن بيان اين موضوع که تيم کاتای بانوان ايران به راحتی می‌توانست مدال طلای مسابقات را به دست بياورد عنوان کرد: برای اين دختران ناراحت هستم. واقعا حيف شد آنها مثل دختران من هستند و کسب مدال طلا حق‌شان بود.

فرحناز ارباب سرمربی تيم کاتای بانوان هم با بيان اينکه با هفت ماه تمرين قهرمان جهان را شکست داديم گفت: داوران بايد زمان می دادند تا ما لباس خود را درست کنيم ولی وقتی ما راهی بازی نهايی شديم اين چنين ايراد گرفتند. حذف از مسابقات ناراحتی دارد ولی همين که توانستيم توانايی خود را اثبات کنيم خود گويای همه چيز است.

الناز تقی‌پور عضو تيم کاتای کشورمان هم گفت: هيچ کسی نمی‌تواند جلوی درخشش ما را بگيرد و باز هم تلاش می‌کنيم. اين برخوردها باعث افزايش انگيزه ما می شود و مطمئن باشيد دوباره با قدرت برگشته و مصر را شکست می دهيم. به هر حال تيم ملی بانوان ايران در حالی از کسب يک نشان با ارزش بازماند که شايستگی خود را با شکست تيم مصر عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه داشت شکست داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016