سه شنبه 7 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام جهانی نوجوانان: حذف ايران با شکست برابر نيجريه، آرژانتين صعود کرد

مرحله يک‌هشتم نهايی جام جهانی نوجوانان با شکست تيم ايران و وداع با اين مسابقات و صعود تيم‌های نيجريه و آرژانتين به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله يک‌هشتم نهايی رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۳ - امارات امشب سه‌شنبه با برگزاری دو بازی همزمان به پايان رسيد که با صعود تيم‌های نيجريه و آرژانتين به جمع ۸ تيم برتر جام و حذف نوجوانان ايران همراه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در يکی از اين دو مسابقه که در ورزشگاه خليفه زايد شهر العين برگزار شد، تيم نوجوانان نيجريه با نتيجه ۴ بر يک برابر تيم ايران به پيروزی دست يافت. ساموئل اوکون (۲۳)، کلچی ايهی‌ناچو (۲۵)، موسی محمد (۴۲) و يحيی موسی (۷۶) برای تيم نيجريه و علی قلی‌‎زاده (۸۴) برای ايران در اين بازی گل زدند.

تيم فوتبال نوجوانان ايران در اين نيمه با ترکيب مهدی امينی، سيدمجيد حسينی(کاپيتان)، کميل حق‌زاده، ساسان جعفری(۴۶- صادق محرمی)، مصطفی هاشمی، سعيد عزت‌اللهی، اميرحسين کريمی، علی هزامی(۶۹- علی قلی‌زاده)، محمد بازاج (۷۹- رضا جعفری)، اميرمحمد مظلوم و يوسف سيدی به ميدان رفت.

شاگردان علی‌ دوستی‌مهر نيمه نخست را خيلی خوب آغاز کردند و پس از انجام کارهای اصولی در ۱۰ دقيقه نخست، در ۱۰ دقيقه دوم بازی عملکرد خوبی داشتند اما روی غافلگيری و در فاصله زمانی ۲ دقيقه ۲ گل از تيم نيجريه دريافت کردند تا شرايط به سود تيم آفريقايی برگردد.

بعد از اين دو گل تيم نوجوانان ايران تا حدودی به شرايط بازی برگشت و يکی دو موقعيت برای گلزنی ايجاد کرد اما بازيکنان حرفه‌ای نيجريه بهتر بازی کردند و توانستند در دقايق پايانی نيمه نخست گل سوم را هم به ثمر برسانند. هرچند در ثانيه‌‎های پايانی نيمه اول تيم ايران فرصت جبران يکی از گل‌ها را داشت اما عملکرد خوب دروازه‌بان و خط دفاع نيجريه باعث شد اين نيمه با برتری ۳ بر صفر به سود پرافتخارترين تيم نوجوانان جهان به پايان برسد.

در ابتدای نيمه دوم تيم ايران به فکر اداره بازی بود اما در نهايت باز هم روی يک غافلگيری دروازه خود را به روی تيم نيجريه باز شده ديد. شاگردان دوستی‌مهر که برخلاف سه بازی گذشته نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، در دقيقه ۸۴ روی شوت زيبای قلی‌زاده يکی از گل‌ها را جبران کردند اما در نهايت نتوانستند نتيجه بهتر از شکست ۴ بر يک برابر نيجريه کسب کنند و با اين شکست از دور رقابتها کنار رفتند.

در مجموع بايد گفت تيم نوجوانان ايران در اين بازی اسير نام و تجربه حريف آفريقايی، استرس بازی و اشتباهات فردی شد تا نتواند اين جام را با صعود به مراحل بالاتر به پايان برساند.

در ديگر بازی اين مرحله، تيم‌ نوجوانان آرژانتين با نتيجه ۳ بر يک از سد تونس گذشت و به مرحله يک‌چهارم نهايی صعود کرد. فريه‌را (۲)، ايبانز (۵۳) و دريوسی (۷۳) برای آرژانتين و حاج حسن (۴۳) برای تونس در اين بازی گل زدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016