شنبه 4 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام جهانی نوجوانان: صعود ايران به يک هشتم نهايی

راديو فردا ـ مهدی رستم‌پور - تيم ملی زير ۱۷ سال ايران در سومين ديدار مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۳ با پيروزی مقابل اتريش، ضمن کسب نخستين پيروزي اش توانست به مرحله يک هشتم نهايی صعود کند.

در اين مسابقات که به ميزبانی امارات برگزار ميشود، ايران در نيمه اول اين ديدار توانست با گل يوسف سيدی در دقيقه ۳۶ برنده به رختکن برود. اتريش نيز در اين نيمه با يک ضربه ايستگاهی توانست تير دروازه ايران را بلرزاند اما در مجموع، از گشودن دروازه بازماند. تيم ايران در دقايق واپسين مسابقه و در ضدحملات، چند موقعيت ايدهآل برای تثبيت برتری خود داشت اما مهاجمان ايران در زدن ضربات آخر، عجول و کم دقت بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايران در اين ديدار با ترکيب مهدی امينی، ساسان جعفری، مصطفی هاشمی، مجيد حسينی(کاپيتان)، کميل حق زاده، سعيد عزت اللهی، اميرحسين کريمی، علی هزامی، محمد بازاج (صادق محرمی)، اميرمحمد مظلوم و يوسف سيدی (رضا جعفری) به ميدان رفت.

اين اولين پيروزی شاگردان علی دوستی مهر در جام جهانی ۲۰۱۳ بود. ايران با اين برد پنج امتيازی شد و پشت سر آرژانتين هفت امتيازی قرار گرفت تا به عنوان تيم دوم به مرحله بعد صعود کند. در ديگر ديدار اين گروه که به صورت همزمان برگزار شد آرژانتين توانست با نتيجه ۳ بر صفر کانادا را شکست دهد. اتريش و کانادا با کسب ۲ امتياز و به خاطر تفاضل گل در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفتند.

ايران در مرحله يک هشتم نهايی، روز سه شنبه در ورزشگاه خليفه شهر العين به مصاف نيجريه صدرنشين گروه ششم خواهد رفت. نيجريه بهترين تيم تاريخ جام جهانی نوجوانان است. اين تيم در گروه خود ابتدا با نتيجه ۶-۱ مکزيک، مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد. آنها در بازی دوم با سوئد به تساوی پر گل سه بر سه رسيدند و در آخرين مسابقه نيز ۵-۰ عراق را شکست دادند، يعنی ۱۴ گل زده در سه مسابقه. نيجريه تاکنون سه بار فاتح اين مسابقات شده و سه بار هم به نايب قهرمانی رسيده است.

در ديگر بازيهای برگزار شده و از گروه نخست، تيم قدرتمند برزيل با سه گل بر هندوراس غلبه کرد. اسلواکی هم دو گل به امارات زد تا ميزبان مسابقات، جام جهانی را بدون کسب امتياز به پايان برساند.

در گروه دوم ايتاليا ۲-۱ به اروگوئه باخت اما هر دو تيم همراه با ساحل عاج صعود کردند. از گروه سوم دو تيم آفريقايی و آسيايی مراکش و ازبکستان راهی دور بعد شدند.

در گروه چهارم ژاپن توانست سومين پيروزی متوالی را کسب کند و ۲-۱ بر تونس پيروز شود.

روسيه نيز ۴-۰ از سد ونزوئلا گذشت. در آخرين گروه نيز مکزيک با گل ديرهنگام يوليسس خايمس بر سوئد غلبه کرد و هر دو تيم راهی مرحله يک هشتم نهايی شدند.

در يک هشتم نهايی، ازبکستان با هندوراس رويارو خواهد شد و ژاپن ديگر تيم آسيايی به مصاف سوئد ميرود. اروگوئه در برابر اسلواکی قرار ميگيرد و تيم نيجريه با ايران بازی خواهد کرد.

آرژانتيني ها با تونس بازی ميکنند و از بين دو تيم آفريقايی تونس و ساحل عاج، يک تيم راهی مرحله يک چهارم نهايی خواهد شد.

در ديگر بازيهای اين مرحله، برزيل با روسيه مبارزه خواهد کرد و نوجوانان ايتاليا نيز در برابر مکزيک صف آرايی خواهند کرد. ايران اگر بر نيجربه غلبه کند، در مرحله بعدی و برای راهيابی به نيمه نهايی، مقابل برنده بازی اسلواکی و اروگوئه قرار خواهد گرفت.

علی دوستی مهر پس از پيروزی نوجوانان ايران بر اتريش در نشست خبری گفت: سه بازيکن اتريش در بوندسليگا و چند نفر در تيم های بزرگسال اين کشور به ميدان می‎روند به همين دليل تيم قدرتمندی بودند. ما کار ساده ای نکرديم و تنها اصول فوتبال را به نمايش گذاشتيم.

سرمربی نوجوانان ايران در ادامه گفت: همه تيمها قدرتمند هستند و بازی با آرژانتين، کانادا و اتريش برای نوجوانان بسيار استرس آور بود، همين مسئله به آنها ضربه زد. با يک لغزش ممکن بود به مرحله بعد راه پيدا نکنيم. طبيعی است در اين شرايط سنی بازيکنان اشتباه کنند و بايد اينقدر چنين اشتباهاتی را در اين رده انجام دهند تا پخته شوند.

هرنان استدلر سرمربی اتريش هم گفت: از نتيجه ای که گرفتيم ناراحتم. حق ما باخت نبود. ديدار مقابل آرژانتين انرژی بازيکنان من را گرفت و کارمان را مقابل ايران سختتر کرد. از اينکه با جام جهانی خداحافظی ميکنيم ناراحتم و به ايران هم بابت صعود به مرحله بعد تبريک ميگويم. اين پيشبينی را کرده بوديم که ايران از نقاط ضعفمان به ما ضربه بزند و همين اتفاق هم رخ داد. اميدوارم تيم ايران مقابل نيجريه نتيجه خوبی کسب کند. دوست داشتيم اينجا مي مانديم و اين بازی را تماشا ميکرديم اما بايد به کشور خودمان برگرديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016