چهارشنبه 13 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گروه ايده‌آل برای تيم‌ملی از نگاه مهدوی‌کيا

شرق ـ در فاصله دو روز مانده به قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۱۴ نظرات درباره گروه تيم‌ملی ايران در برزيل متفاوت است. گروهی يک گروه آسان را برای ايران ترجيح می‌دهند و گروهی ديگر معتقدند بهتر است ايران اين فرصت را پيدا کند که در جشنواره بزرگ فوتبال جهان با تيم‌های بزرگ دنيا بازی کند؛ مثل جام‌جهانی ۱۹۹۸ و ديدار ايران- آلمان.

در اين ميان مهدی مهدوی‌کيا، که با شش بازی در جام‌های جهانی رکورددار بازی در جام‌جهانی در ايران است، طرفدار قرارگرفتن در يک گروه آسان است: «خيلی از مردم دوست دارند ايران در جام‌جهانی بازی با تيم‌هايی مثل برزيل، اسپانيا، آلمان يا آرژانتين را تجربه کند اما به نظر من بهتر است در يک گروه ضعيف‌تر قرار بگيريم تا شانس نتيجه‌گرفتن را داشته باشيم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از نگاه گلزن ايران در جام‌جهانی ۱۹۹۸ سوييس بهترين سرگروه برای ايران به‌شمار می‌رود: «از نظر من سوييس بهترين سرگروهی است که می‌تواند نصيبمان شود. ما شانس نتيجه‌گرفتن برابر سوييس را داريم، اگر با اسپانيا يا برزيل بيفتيم معلوم نيست چه نتيجه‌ای بگيريم.»

مهدوی‌کيا معتقد است با يک گروه آسان می‌توان به صعود هم اميد داشت: «اگر قرار باشد من قرعه‌کشی کنم، سوييس، بوسنی و الجزاير را به‌عنوان همگروه ايران انتخاب می‌کنم. اگر در چنين گروهی بيفتيم چرا نبايد شانس صعود داشته باشيم؟ بهتر است به فکر صعود باشيم تا اينکه بازی با تيم‌های بزرگ. فرض کنيد گروه ايران شامل برزيل، هلند و ساحل‌عاج باشد آن موقع مردم واقعا از نتايج تيم‌ملی لذت خواهند برد؟»

با اين حال با توجه به ضعف فوتبال ايران در ترتيب‌دادن بازی‌های بزرگ خيلی از هواداران فوتبال تمايل دارند جام‌جهانی زمينه‌ای ايجاد کند که ايران با يکی از قدرت‌های فوتبال جهان روبه‌رو شود. مهدوی‌کيا در اين‌باره می‌گويد: «ما بايد در بازی‌های دوستانه به‌دنبال بازی با اسپانيا و آرژانتين باشيم نه در جام‌جهانی. اگر ما با تيم‌های ضعيف‌تر همگروه شويم و نتيجه بگيريم بهتر است که برويم به تيم‌های بزرگ ببازيم. شايد الان برخی از دوستداران فوتبال به‌خاطر احساساتشان دنبال بازی با برزيل و اسپانيا باشند اما آن موقع نتيجه‌گرفتن را ترجيح خواهند داد. بهتر است به همگروه‌شدن با سوييس فکر کنيم.»

برزيلی‌ها دوست دارند با ايران همگروه شوند
اين روزها همه دوست دارند با تيم‌ملی ايران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل همگروه شوند. در حالی‌که طی روزهای گذشته روزنامه‌های فرانسوی و انگليسی از همگروه‌شدن با تيم ايران در جام‌جهانی استقبال کرده بودند و پيش‌بينی کرده بودند در صورت اين اتفاق يک برد آسان در انتظارشان خواهد بود. اين در حالی است که اگر انگليسی‌ها با تيم‌هايی چون سوييس، الجزاير و ايران يا هندوراس همگروه شوند، در ساده‌ترين گروه قرار گرفته‌اند.

يک سايت فرانسوی هم طی روزهای گذشته نوشته بود در صورتی‌که خروس‌ها در گروهی آسان با تيم‌های اروگوئه، يونان و ايران همگروه شود کار بسيار راحت‌تری برای صعود از مرحله گروهی خواهد داشت. حالا طبق گزارش سايت «بليچر ريپورت» هواداران فوتبال برزيل هم بدشان نمی‌آيد تيم‌شان با ايران در جام‌جهانی همگروه شود. هواداران برزيلی معتقدند که جام کنفدراسيون‌ها روحيه تيم‌ملی برزيل را بالا برده و بهتر است برزيل در جام‌جهانی در گروهی آسان با تيم‌های ايران، شيلی و کرواسی همگروه شود.

اين در حالی است که نشريه ساکر نت طی روزهای گذشته نوشته بود که آندرانيک تيموريان، هافبک تيم‌ملی ايران چندی پيش به اين نشريه گفته است که دوست دارد در جام‌جهانی برزيل با تيم‌ملی اسپانيا همگروه شود تا بتواند رويارويی با بزرگان فوتبال جهان را تجربه کند. جواد نکونام هم‌تيمی آندرانيک تيموريان نيز که شش فصل را در اوساسونا سپری کرد، از علاقه خود به بازی با اسپانيا در جام‌جهانی ۲۰۱۴ سخن گفته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016