شنبه 16 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد هاشميان: آرژانتين و پرتغال ندارد، همه تيم‌ها بازيکن بزرگ دارند، گروه سختی داريم، نبايد رؤياپردازی کنيم

خبرگزاری تسنيم: بازيکن پيشين تيم ملی کشورمان گفت: با توجه به شرايط فعلی فوتبال ايران و گروهی که در آن قرار داريم، گرفتن نتايج آبرومند و تلاش تا آخرين لحظه نتيجه خوبی برای ما خواهد بود.

وحيد هاشميان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنيم درباره قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل صحبت‌های زير را انجام داد.

تسنيم: نظرتان درباره گروه‌بندی جام جهانی چيست؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم های برتر جهان به جام جهانی صعود کرده‌اند و خوب‌های جهان راهی برزيل شدند و آنهايی که ضعيف بودند حذف شدند. به نظرم سخت‌ترين گروه جام جهانی گروه B است که اسپانيا و هلند فيناليست‌های جام جهانی قبلی در اين گروه قرار گرفتند.

تسنيم: گروهی که ايران در آن قرار گرفت نمی‌توانست آسان‌تر باشد؟
در گروه ما آرژانتين تيم سختی خواهد بود و بعد از اين تيم هم نيجريه تيم بسيار قدرتمندی است. تقريبا همان تيم‌هايی هستند که نوجوانان در جام جهانی با آنها بازی کردند در برزيل هم با ما هم‌گروه شدند. در بين تيم‌های اروپايی هم نمی‌توان گفت تيمی راحت است اما دست‌کم بوسنی نسبت به فرانسه، انگليس، هلند و ... حريف سبک‌تری است. ايران در کل در گروه سختی قرار گرفته است. نبايد خودمان را گول بزنيم و مثلا بگوييم اگر در گروه ديگری بوديم بهتر بود و شانس‌مان بيشتر می‌شد. اين صحبت‌ها درست نيست.

تسنيم: به نظرتان با اين گروه ايران چه نتيجه‌ای بايد بگيرد؟
بهترين نتيجه برای ما اين است که در جام جهانی از هيچ تيمی نترسيم و بازی خودمان را انجام دهيم. نبايد رويا پردازی کنيم و بايد واقع بينانه به اين موضوع نگاه کنيم.

تسنيم: اما مهدوی‌کيا گفت بعد از ۴ دوره تجربه در جام جهانی اگر تلاش کنيم شانس صعود هم خواهيم داشت!
هر کسی نظر خودش را دارد. اينکه ما چهارمين دوره حضورمان را در جام جهانی تجربه می‌کنيم درست است اما اين ۴ دوره متوالی نبوده و ۴ نسل مختلف در جام جهانی حضور داشتند. ۴ نسل مختلف که بازيکنان هم عوض شده‌اند، مديريت تغيير کرده و فوتبال، يک نسل عوض کرده است. تجربه با گذر زمان و بازی کردن به دست می‌آيد و اين نيست که ما در دوره اولی که در جام جهانی حاضر شديم و توانستيم با آرژانتين مساوی کنيم، اين بار هم می‌توانيم با آنها مساوی کنيم.

تسنيم: يعنی غيرقابل پيش بينی بودن فوتبال نمی‌تواند نتايج غيرقابل پيش بينی رقم بزند؟
بعضی مواقع شرايط روز يک تيم نيست و يک موقع ديديد ۲ بازيکن کارت قرمز گرفتند و شرايط به کلی تغيير کرد. اين شرايط غيرقابل پيش بينی فوتبال است اما به نظر من با توجه به شرايط فعلی فوتبال ايران و گروهی که در آن قرا رداريم، گرفتن نتايج آبرومند و تلاش تا آخرين لحظه نتيجه خوبی برای ما خواهد بود.

تسنيم: چگونه بايد خودمان را برای بازی در اين گروه آماده کنيم؟
بايد بازی‌های تدارکاتی خوب برای تيم ملی تدارک ببينيم و با سيستم کشورهای هم‌گروه‌مان آشنا شويم. با تيم‌های آمريکای جنوبی و آفريقايی بازی کنيم تا شرايط آرژانتين و نيجريه برای ما شبيه‌سازی شود. همچنين ديدار تدارکاتی با کرواسی هم می‌تواند برای ما خوب باشد تا برای ديدار با بوسنی آماده شويم. اردوهای تدارکاتی مناسب بايد برای تيم ملی در نظر گرفته شود.

تسنيم: از حالا همه درباره بازی با آرژانتين و رويارويی با مسی بهترين بازيکن جهان صحبت می‌کنند. فکر می‌کنيد بازی ايران و آرژانتين چه شرايطی داشته باشد؟
بالاخره همه بازی‌ها سخت است و تمام تيم‌هايی که در جام جهانی حضور دارند بازيکن بزرگ دارند. فرقی ندارد جلوی چه تيمی قرار بگيريم آرژانتين مسی را دارد و پرتغال رونالدو و آلمان اوزيل را دارند و هر کشوری در جام جهانی بازيکن خوب در ترکيبش خواهد داشت.

تسنيم: درباره گروه G هم صحبت کنيد. آلمان، پرتغال، آمريکا و غنا...
من تيم آلمان را خيلی دوست دارم. نه به اين خاطر که اينجا بازی کردم و زندگی می‌کنم، بلکه از بچگی طرفدار آلمان و بعد هم طرفدار آرژانتين بودم و اميدوارم آلمان در جام جهانی کسب مقام کند. البته بازی در برزيل برای تيم‌های اروپايی سخت است چون اروپايی‌ها به گرمای هوا و رطوبت عادت ندارند. در کل گروه G برای آلمان سخت است، چون پرتغال تيم خوبی دارد و از سوی ديگر کلينزمن سرمربی آمريکا هم شناخت خوبی از آلمان دارد. غنا و نيجريه هم تيم‌های خوب و قدرتمند آفريقايی هستند که البته من معتقدم هنوز تاکتيک خوبی در فوتبال ندارند.

تسنيم: گروه مرگ جام جهانی کدام گروه است؟
به نظرم هيچ گروهی گروه مرگ نيست. اگر تيمی می‌خواهد موفق باشد و مقام بياورد، در هر گروهی قرار بگيرد بايد حريفانش را شکست بدهد و با قدرت از گروهش صعود کند. به همين دليل من به گروه مرگ اعتقادی ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016