دوشنبه 18 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استيلی: بايد از ليونل مسی دلجويی يا عذرخواهی کنيم، آن هايی که توهين کردند ايرانی نيستند

• جام جهانی باعث می‌شود ما ۲۷۰ دقيقه در صدر صحنه بين‌المللی باشيم و همه دنيا ما را می‌بينند. بايد يک گروهی در اين مدت باقی‌مانده روی اخلاق ما در جام‌جهانی کار کنند

ايلنا ـ ملی‌پوش سابق فوتبال ايران معتقد است همه کسانی که در فضای مجازی به ليونل مسی توهين کرده‌اند ايرانی نبوده اند بلکه يک عده به اسم ايران و ايرانی چنين عمل زشت و شرم‌آوری را انجام داده‌اند.

گفتگوی خبرنگار ايلنا را با حميد استيلی در زير می خوانيد:

* گروه ايران در جام‌جهانی برزيل را چطور ارزيابی می‌کنيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- به نظرم گروه خوبی داريم. قطعا هيچ تيمی در جام‌جهانی ضعيف نيست و اين ۳۲ تيم از کل دنيا غربال شده‌اند و بايد ببينيم چه برنامه‌ای برای حضور در جام‌جهانی داريم، چون حضور در اين تورنمنت بزرگ يک برنامه و تدارک خاص می‌خواهد. الآن مهم اين است که ليگ ما زود تمام می‌شود و بازيکنان ۲ ماه در اختيار کی‌روش هستند که می‌تواند از نظر آمادگی‌بدنی، هماهنگی تاکتيکی و از نظر روحی و روانی آنها را در شرايط خوبی قرار بدهد.

* عده‌ای حرف از صعود تيم ملی می‌زنند. اين انتظار منطقی است؟
- ما بايد هميشه اميدوار باشيم. به هر حال هر بازی شرايط خاص خودش را دارد و نبايد جلوی آرژانتين از پيش باخته باشيم هر چند که آرژانتين بسيار قوی است، اما بايد با يک برنامه‌ريزی خوب جلوی آنها بايستيم. اگر خوب بازی کنيم و حتی پيروز هم نشويم، مردم و رسانه‌ها راضی خواهند بود.

* مهمترين مسئله در اين مسابقات بزرگ از نظر شما چه نکته ای است؟
- مهمترين مسئله اخلاق و رفتار است چون تيم ملی نماينده ايران است. سال ۱۹۹۸ که ما به جام‌جهانی فرانسه رفتيم، عملکرد ما هم به لحاظ فنی و هم اخلاقی برای همه قابل‌قبول بود و عملکرد خوبی داشتيم و فقط يک مقدار به آن خودباوری لازم نرسيده بوديم چون ۲۰ سال بود به جام‌جهانی نرفته بوديم، الآن اعتماد به نفس و خودباوری بچه‌ها بيشتر است چون بازيکنان با تجربه‌ای داريم و در کنار آنها لژيونرهای خوبی در تيم ملی حضور دارند که به ما در اين مسابقات کمک می‌کنند تا از لحاظ روانی به شرايط خوبی برای اين بازی‌ها برسند.

* در ارتباط با اتفاقاتی که پيرامون ليونل مسی در اين چند روزه در فضای مجازی افتاده چه نظری داريد؟
- واقعا وقتی شنيدم به مسی توهين شده، خجالت کشيدم. البته همه اين افراد ايرانی نبودند و شايد يک عده از آنها ايرانی بوده‌اند. ما ايرانی‌ها با هيچ کسی اين‌گونه رفتار نمی‌کنيم. مسی در ايران هواداران و طرفداران زيادی دارد و برای ما چنين توهين‌هايی قابل هضم نيست. چه دليلی دارد که به مسی توهين کنيم؟ مگر او به ما توهين کرده که به مسی توهين می‌کنيم؟ مسی چند سال است از نظر فنی و اخلاقی بهترين بازيکن جهان است و يکی از دلايلی که مردم ايران بيشتر طرفدار بارسلونا هستند، به خاطر شخص مسی است. به نظرم همه آنهايی که به مسی توهين کرده‌اند، ايرانی نيستند و عده‌ای به اسم ايرانی‌ها اين کارها را می‌کنند.

* در شرايط فعلی برای رفع اين سوء‌تفاهمات می‌شود کاری انجام داد؟
- بايد از ليونل مسی دلجويی و عذرخواهی شود. اين اتفاق جو ورزشگاه‌ها را در برزيل به ضرر ما می‌کند. اين کار يک کار غيراخلاقی بوده و هيچ‌جای دنيا آن را نمی‌پسندند چون با روح ورزش همخوانی ندارد. ورزش شرايط خاصی دارد و اخلاق بايد در کنار آن باشد. به هر حال جام جهانی باعث می‌شود ما ۲۷۰ دقيقه در صدر صحنه بين‌المللی باشيم و همه دنيا ما را می‌بينند. بايد يک گروهی در اين مدت باقی‌مانده روی اخلاق ما در جام‌جهانی کار کنند تا بدانيم در برزيل با داور، حريف، رسانه‌ها و تماشاگران چطور برخورد کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016