چهارشنبه 11 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجيد جلالی: قواعد احترام گذاشتن به مربی را هم بلد نيستيد، بازی با فجر آخرين حضورم روی نيمکت تراکتورسازی است

خبرگزاری تسنيم: سرمربی تيم فوتبال تراکتورسازی تبريز تاکيد کرد که پس از بازی روز شنبه آينده با فجرسپاسی از اين تيم جدا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، مجيد جلالی با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد پس از بازی با فجر از تراکتورسازی می‌رود. متن کامل بيانيه سرمربی تراکتورسازی به شرح زير است:

روز گذشته مواجه شدم با صحبت های بسيار چالش برانگيز سخنگوی هيئت مديره باشگاه تراکتورسازی. البته قبل از اين نيز چندين بار اين صحبت‌ها از طرف ايشان انجام شده بود اما هربار با صبوری و تنها به خاطر احترام به منافع باشگاه و اينکه در روند پيشرفت تيم خللی به وجود نيايد، پاسخی ندادم؛ اما حالا مجبورم به منظور روشن شدن برخی مسائل، مواردی را مطرح کنم. ابتدا سؤالی دارم؛ آيا با در نظر گرفتن شرايط حساس و موجود تيم، چنين موضع گيری‌ها و سخنانی می‌تواند به تراکتورسازی کمک کند؟ يا اينکه حتی اگر اينها حرف‌هايی خارج از مجموعه باشد، نبايد با آن مقابله کرد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای دلفکار! من تا به حال با شما نشست يا جلسه ای نداشته ام و آنطور که آقای زينی زاده می گويد، هيئت مديره اطلاعات تيم را از بازيکنان و مديرعامل می گيرد. بنابراين بهتر است به جای اين مصاحبه های غيرسازنده، کمی هم از مديريت فوتبال اطلاعات به دست می آوريد. چون مديريت فوتبال می‌گويد برای انتخاب يک سرمربی، ابتدا بايد تحقيقات جامعی انجام شود و پس از آن اقدام به جذب مربی موردنظر برای باشگاه کرد. در حالی که شما و باشگاه، از هفته دوم به سرمربی خود اولتيماتوم داديد. آيا بهتر نبود اين اولتيماتوم را به خودتان می داديد که تنها بعد از دو هفته برای سرمربی منتخب‌تان آزار و چالش ايجاد کرديد؟ البته اگر مربی را شما انتخاب نکرده‌ايد که بهتر است سکوت کنيد تا تيم بتواند کار خود را انجام بدهد.

ساده‌ترين اصول مديريتی فوتبال می‌گويد وقتی مربی را برای هدايت تيم‌تان انتخاب کرديد، دو حالت در مورد او وجود دارد. يا مربی منتخب شما خوب و باکيفيت است که بايد با تمام وجود و تا آخرين لحظه از او حمايت کنيد، يا اينکه مربی خوبی نيست که در آنصورت هم جايی برای مصاحبه و اولتيماتوم وجود و ندارد و بايد برکنارش کرد. با اين وصف نمی‌دانم رفتار و بيانات شما را بايد چطور تفسير کرد، اينکه مربی را حفظ کنيد اما شرايط کار را برايش سخت و پيچيده کنيد. اگر قرار به اين نوع رفتارها باشد که بايد تا به حال تمام سايت‌ها و خبرگزاری‌ها پرمی‌شد از اولتيماتوم و ضرب‌الاجل به مربيان.

لطفا به شرايط تيم‌های سپاهان، استقلال، پرسپوليس و چند تيم ديگر که چندين بار به صدر آمده و پايين رفته‌اند توجه کنيد. کدام يک از آنها با مربی خود چنين رفتاری داشته‌اند؟ بهتر است بدانيد که در خلال فصل چالش‌های بسيار سختی داشتيم به طوری که حتی يک بار تمرينات تيم به دليل مشکلات مالی تعطيل شد اما تنها با بردباری و صبوری مسائل حل شد. در حالی که خودتان می‌دانيد که امسال از هدر رفتن حدود دو و نيم ميليون دلار بودجه باشگاه جلوگيری کرديم.

حتما به خاطر داريد که فصل گذشته سه مربی خارجی، يک آناليزور خارجی و شش بازيکن خارجی گرفتيد که تنها سرمربی و يک بازيکن برای تيم مفيد بودند و بقيه فقط پول گرفتند. متاسفانه شما حتی قواعد احترام گذاشتن به يک مربی را هم بلد نيستيد. من شايد از نظر شما مربی خوبی نباشم اما يک عمر در ورزش معلمی کرده‌ام. شما چطور به خودتان اجازه می‌دهيد در رسانه‌ها با يک مربی اينطور صحبت کرده و برايش ضرب‌الاجل تعيين کنيد؟ من تمام اين‌ها را به حساب ناآشنايی شما با ابتدايی‌ترين اصول مديريتی می‌گذارم چون می‌دانم که دلسوز هستيد.

اگر يادتان باشد در هفته پنجم بود که شما و باشگاه عليه کادرفنی مصاحبه کرديد و من در آن زمان گفتم که اگر مرا نمی‌خواهيد، مشکلی نيست. چون در يک جلسه پنج دقيقه‌ای با باشگاه از تيم جدا خواهم شد. حتی اعلام کردم مبلغی که از باشگاه دريافت کرده‌ام را نيز برمی‌گردانم. پس دليل مصاحبه‌های پی‌ در پی و ضرب‌الاجل دائمی شما چيست؟ آقای دلفکار! بهتر است بازيکنان را هم وارد اين مسائل نکنيد. اين هم يکی از اصول مديريتی در فوتبال است. چون بازيکنان تراکتورسازی جزو صادق‌ترين و بی‌رياترين بازيکنان هستند و وارد کردن آنها به چنين جرياناتی به صلاح تيم نيست. مطمئن باشيد آنها در تمام بازی‌ها با تمام وجود و برای سربلندی باشگاه هرآنچه در توان داشته‌اند را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

در جای ديگر فرموده‌ايد که هرآنچه بايد انجام می‌شده، انجام شده است. بهتر است به تحولات نيم‌فصل نگاهی بيندازيد. تقريبا تمامی تيم‌های رقيب ما در نقل و انتقالات نيم‌فصل خود را تقويت کردند. می‌توانيد به ليست نقل و انتقالات رقبايمان نگاهی بيندازيد. در عوض ما چه کرديم؟ اسامی حدود ۱۵ بازيکن را به باشگاه دادم و گفتم اگر فقط دو نفر از آنها را هم جذب کنيد، کافی است. وقتی هم پاسخ ”نمی‌شود“ شنيدم، روی جذب بازيکنان خارجی متمرکز شديم که حدودا يک ماه و نيم است منتظر آمدن آنها به تمرينات هستيم. به جز اين آيا از شرايط تمرينات يک ماه اخير تيم اطلاعاتی داريد؟ چطور تيمی که می‌خواهد قهرمان شود و در هفته شانزدهم در صدر جدول است، نه می‌تواند تقويت شود و نه می‌تواند جايی برای تمرين داشته باشد؟

دريک ماه اخير تنها سه روز در تهران توانستيم تمرين مناسبی داشته باشيم که حاصل آن هم بازی خوبی بود که در مسجدسليمان انجام داديم. شما می‌گوييد کادرفنی بايد از بازيکنان نظر مشورتی بگيرد. برای اطلاع بايد عرض کنم که من شرايط سخت قهرمانی را با تيم‌های پاس تهران و صباباتری در فصول گذشته تجربه کرده‌ام و چالش‌های آنها را می‌دانم. فرهاد پورغلامی کسی است که توانسته سبک بازی يک منطقه از فوتبال کشور را تغيير بدهد و با تيم خود نايب‌قهرمان جام حذفی شده است. او فردی بسيار باتجربه در ليگ برتر است. غلام باغ‌آبادی نيز يکی از بهترين مربيان در زمينه طراحی تمرين در کشور است و ساير اعضای کادرفنی نيز از مربيان جوان و خوش‌فکر فوتبال هستند. پس مطمئن باشيد که مجموعه کادرفنی تيم ما همگی بهترين هستند و به شما اطمينان می‌دهم مشکل تراکتورسازی فنی نيست. به اين حرف من در آينده بيشتر خواهيد رسيد.

بنابراين با توجه به مسائل پيش آمده و بخاطر حفظ شان، مقام و منزلت مربيگری اعلام می‌دارم که طبق گفته شما اگر در بازی بعدی تيم ببازم، شما مرا نمی‌خواهيد اما بدانيد با اين اوصاف اگر هم ببرم، من نمی‌توانم با شما کار کنم. بنابراين در هر صورت بازی با فجرسپاسی، آخرين حضور من به عنوان سرمربی تراکتورسازی روی نيمکت اين تيم پرهوادار خواهد بود. در نهايت از جناب آقای کريميان، رياست محترم هيئت‌ مديره باشگاه تقاضای رسيدگی دارم و در پايان از تمامی هواداران عزيز، خونگرم، دلسوز و مهربان تراکتورسازی عذرخواهی می‌کنم و اميدوارم در اين شرايط سخت مرا درک کنند. من هميشه با شما هواداران صادقانه و با احترام صحبت و رفتار کرده‌ام. هيچ‌وقت نه با حرف و نه با رفتارم قصد فريب و بهره‌برداری از احساسات پاک شما را نداشته‌ام. از اولين روز حضورم در تبريز هم گفتم من همين هستم که می‌بينيد. در تمام ۳۰ سال گذشته هم اينطور بوده‌ام. اگر نوع کار و رفتارم مقبول شما نبوده، از همه شما عذرخواهی می‌کنم و هميشه محبت‌هايتان را در قبلم حفظ خواهم کرد. شما شايسته بهترين‌ها هستيد و اميدوارم خداوند بهترين‌ها را نصيب شما گرداند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016