پنجشنبه 26 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازيکن ايرانی ـ ژاپنی: اگر به ايران بيايم به بادی گارد نياز دارم


هنوز کارلوس کی‌روش از سفر بازنگشته تا وضعيت حضور آريو جسور هاسه‌گاوا، بازيکن ايرانی ـ ژاپنی تيم اف‌سی‌توکيوی ژاپن در تيم ملی مشخص شود و آخرين وضعيت انتقال وی به تيم ملی را بدانيم؛ اما گويا در اين ميان اتفاقی افتاده که چندان پسنديده نيست و حاصل غفلت مسئولان فرهنگی فوتبال کشورمان است!

به گزارش «تابناک»، حضور بازيکنان ايرانی پرورش يافته در ليگ‌های ديگر کشور‌ها در ايران، پديده‌ای است که اين روز‌ها منتقدان بزرگی در ‌بدنه فوتبال کشورمان دارد. با افزايش ‌اين بازيکنان، که از قضا کيفيت بازی‌شان از بازيکنان ايران در بسياری از موارد ليگ بهتر است و با ورود به ايران مستقيم‌ در ترکيب اصلی تيم ملی قرار می‌گيرند، مربيان و بازيکنان ايرانی را با اين تهديد روبه‌رو کرد که خودشان و تلاششان به چشم کادر فنی تيم ملی فوتبال ايران نمی‌آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به اين ترتيب آن‌هايی که خودشان را مستحق حضور در ترکيب تيم ملی می‌دانستند، با تکيه بر مسائلی چون ايرانی نبودن اين بازيکنان و غريبه و دورگه بودن آن‌ها، سعی در اين داشته و دارند که مانع حضور اين بازيکنان در تيم ملی فوتبال ايران شوند.

شايد معروف‌ترين اعتراض را در اين زمينه پرويز مظلومی کرد که حتی مدعی شد اين دسته از بازيکنان حتی نمی‌توانند فارسی صحبت کنند و در اردوی تيم ملی به مترجم نياز دارند. پيش کشيدن مسائلی چون عرق ملی و نداشتن تعصب به نام ايران از سوی اين دسته از بازيکنان، پرده ديگری از انتقادات اين دسته از مخالفان است که با احساساتی کردن، سعی در پيشبرد اهداف خود دارند.

در سوی مقابل، اين گروه اما فدراسيونی است که همه امور فنی را مستقيم‌ به کارلوس کی‌روش سپرده و از کارهای او حمايت می‌کند. نتايج مطلوب تيم ملی با بازيکنانی نظير قوچان‌نژاد و دژاگه هم موجب شده تا مسئولان فدراسيون اين اعتماد را پيدا کنند که راه‌حل‌های کی‌روش درست و قابل اعتماد است و برای همين ‌از وی در دعوت از آريو جسور هاسه‌گاوا حمايت کردند؛ حضوری که البته از نظر فنی بی‌گمان به سود ماست.

اما در اين ميان، اتفاقی افتاده که نشان از غفلت مسئولانی است که متولی فوتبالی هستند که همه آرمان‌ها و آرزوهای يک ملت در پيراهن تيم ملی آن متبلور می‌شود.

اخبار شنيده شده، حاکی از اين است که آريو جسور هاسه‌گاوا به دليل اطلاعات نادرستی که از ايران و زندگی در کشور پدری خود دارد، با فرستادن ايميلی به يکی از مسئولان تيم ملی اعلام کرده که در صورت حضور در ايران، نياز به بادی گارد دارد و به دليل ناامنی ايران بدون محافظت در ايران حضور نمی‌يابد.

اين درخواست که بی‌‌گمان ناشی از شناخت نادرست و ناکافی اين بازيکن ايرانی ـ ژاپنی از وضعيت زندگی مردم در ايران است، بيش از آنکه از سوی اين بازيکنان قابل نکوهش باشد، از سوی مسئولان تيم ملی فوتبال ايران مورد نقد است که برای دعوت از هر بازيکنی که در ايران پرورش نيافته، می‌بايست پيش از رسانه‌ای کردن طی جلساتی دست‌کم به پرزنت کردن اهميت پيراهن تيم ملی کشور بزرگی چون ايران بپردازند که اين بازيکنان به دليل اطلاعات ناکافی و تحت تأثير تبليغات بيگانگان تصور اشتباهی از ايران و زندگی در کشورمان نداشته باشند.

گويا هم‌اکنون جسور هاسه‌گاوا، ‌دليل کافی برای حمله را به منتقدان خود داده باشد؛ اما نبايد فراموش کرد که بيش از جسور بايد از مسئولان فرهنگی فوتبال ايران ناراحت بود که نتوانسته‌اند تصوير درست و زيبايی از ايران در دنيای فوتبال به نمايش بگذارند تا يک بازيکن ليگ ژاپن، چنين تصور نادرستی از کشورمان داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016