دوشنبه 7 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام‌ ملت‌های آسيا ۲۴ تيمی شد

کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد جام ملتهای آسيا سال ۲۰۱۹ باحضور ۲۴ تيم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جلسه‌ی کميته‌ی فنی کنفدراسيون فوتبال آسيا AFC برگزار شد و دراين کميته تصميم گرفته شد تا از سال ۲۰۱۹ جام ملت‌های آسيا با حضور ۲۴ تيم برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين کميته‌ همچنين تصميم گرفت جام چلنج کاپ سال ۲۰۱۴ که در مالديو برگزار می‌شود آخرين دوره‌ی اين رقابت‌ها باشد و ديگر اين رقابت‌ها برگزار نخواهد شد.

همچنين تصميم گرفته شد که رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسيا ادغام شود و فرمت مسابقات به اين ترتيب خواهد بود که کشورهای شرکت‌کننده به ۸ گروه مقدماتی تقسيم خواهند شد که سرگروههای ۸ گروه و ۴ تيم دوم برتر به دور نهايی انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسيا راه خواهند يافت. سرنوشت ساير تيم‌ها برای حضور در جام ملت‌های آسيا به اين ترتيب مشخص می‌شود که تيم‌های باقی مانده بايد در شش گروه ۴ تيمی بر سر کسب ۱۲ سهميه باقی مانده جام ملت‌ها رقابت کنند.

به اين ترتيب رقابت‌های انتخابی جام جهانی که در حال حاضر با ۱۰ تيم برگزار می‌شود از دوره بعدی با حضور ۱۲ تيم برگزار می‌شود.

شيخ سلمان رئيس AFC درباره‌ی تغيير شکل برگزاری رقابت‌ها در قاره‌ی آسيا گفت: مسابقات فوتبال مهمترين محصول AFC محسوب می‌شود و من خوشحالم که اين رقابت در شرايط خوبی برگزار خواهد شد. مطمئنم که اين تغيير و تحولات به سود قاره آسيا می‌شود و فوتبال اين قاره از آن سود خواهد برد.

به گزارش ايسنا، برگزاری رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسيا در کوران آماده‌سازی تيم‌های آسيايی راه يافته به جام جهانی در ماه‌های اخير بارها با اعتراض کارلوس کی‌روش مواجه شد که به نظر می‌رسد اين تغيير در برگزاری رقابت‌ها به نوعی پاسخ به توصيه‌های سرمربی پرتغالی تيم ملی ايران باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016