چهارشنبه 9 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خسرو حيدری: امکانات بايد در شأن تيم‌ ملی باشد

شرق ـ خسرو حيدری، يکی از ارکان مهم تيم‌ملی و استقلال در بازی استقلال مقابل ذوب‌آهن در ليگ آسيب ديد و کادرفنی استقلال و تيم‌ملی را نگران کرد، با اين حال معاينات دقيق‌تر مشخص کرد آسيب‌ديدگی اين بازيکن تکنيکی خيلی هم جدی نيست. خسرو مثل ساير ملی‌پوشان در اين روزها علاوه‌بر فکرکردن به بازی‌های تيم باشگاهی‌اش، دغدغه اجراشدن برنامه‌های تيم‌ملی را هم دارد. هافبک راست آبی‌ها تاکيد دارد برای حضور آبرومندانه تيم‌ملی بايد حمايت مناسب‌تری از تيم‌ملی صورت بگيرد و امکانات فعلی در شأن تيمی که قرار است در جام‌جهانی نماينده ملت ايران باشد، نيست.

* در بازی با ذوب‌آهن آسيب ديدی و خيلی زود تعويض شدی، وضعيت مصدوميتت چگونه است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- بعد از اينکه «ام.آر.‌ای» گرفتم مشخص شد بايد سه هفته از ميادين دور باشم و فيزيوتراپی کنم.

‌* دو، سه بازی بعدی استقلال و احتمالا فينال جام حذفی را از دست می‌دهی، به اردوی تيم‌ملی می‌رسی؟
- اردوی تيم‌ملی که يک‌ماه بعد است تا آن‌موقع آماده می‌شوم. پزشکم اعلام کرده بعد از سه‌هفته می‌توانم بازی کنم.

* در اين روزها هر ملی‌پوشی که مصدوم می‌شود اين نگرانی برای هواداران تيم‌ملی به وجود می‌آيد که مبادا اتفاق‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶ تکرار شود و ستاره‌های تيم‌ملی نتوانند با آمادگی کامل در جام‌جهانی حاضر شوند، مخصوصا شما که امسال زياد مصدوم شدی؟
- خدا را شکر؛ وضعيت من خيلی بد نيست. هفته بعد دردم برطرف می‌شود و از سه‌هفته بعد می‌توانم بازی کنم. من اين فصل تنها يک‌بار مصدوم شده بودم. آن هم از ناحيه ساق پا بود و اين مصدوميتم به آن ربطی ندارد، منتها چون کمی زود بازی کردم دوباره مشکل پيدا کردم و کمی مصدوميتم طول کشيد.

* ‌استقلال هفته‌های مهمی پيش‌رو دارد، هم در ليگ و هم در جام‌حذفی شانس قهرمانی داريد بازی‌های ليگ قهرمانان آسيا هم که در راه است چقدر اين شانس را برای استقلال قايلی که بتواند اين فصل دو جام ببرد؟
- در جام‌حذفی شانسمان بيشتر است چون با دو بازی می‌توانيم قهرمان شويم در ليگ هم شانس داريم. بردن دو جام ايده‌آل است اما کار سختی است اگر حداقل يک جام را ببريم با اين همه بازيکن مصدوم، محروم و انتقالی که داشتيم کار بزرگی کرديم و نتيجه راضی‌کننده‌ای است.

* ‌از بازيکنان انتقالی گفتی، بعد از انتقال پژمان منتظری و جواد نکونام گفته می‌شود تيموريان هم در راه قطر است، شما چطور؟ پيشنهاد نداری؟
- نه، من پيشنهادی ندارم از پيشنهاد آندو هم خبر ندارم.

* ‌برسيم به تيم‌ملی، با اينکه ما به جام‌جهانی رفتيم ولی در چند ماه گذشته اخبار پيرامون تيم‌ملی چندان اميدوار‌کننده نبود، اردوها لغو شد، الان هم می‌گويند تيم‌ملی مشکلات ملی زيادی دارد و جيب فدراسيون خالی است...
- بعد از بازی با کره‌جنوبی وقتی ما خدمت آقای روحانی رسيديم ايشان قول هرگونه کمک و مساعدت را دادند و عنوان کردند تمامی مخارج تيم‌ملی پرداخت می‌شود و تيم‌ملی نبايد نگرانی از بابت بازی تدارکاتی، اردو و منابع مالی داشته باشد. با اين حال ما بازيکنان در چندماه اول اصلا نتوانستيم دور هم جمع شويم. اردويی نداشتيم بازی تدارکاتی هم انجام نداديم. اين اتفاقات خوب نبود. اين چند ماه باقی‌مانده خيلی مهم است. همه بايد دست به دست هم بدهيم تا پرچم ايران در برزيل بالا برود. تيم‌ملی در جام‌جهانی نماينده کل مردم ايران است. ما بايد برويم آنجا و نماينده خوبی برای کشورمان باشيم. اينطور نباشد که تنها برويم و سه تا بازی انجام بدهيم و برگرديم. در اين شرايط ما هنوز حتی يک بازی تدارکاتی هم انجام نداديم. اين در حالی است که تيم‌هايی مثل کره‌جنوبی، ژاپن و استراليا هفت، هشت بازی تدارکاتی داشتند. ژاپن تيم قوی‌تری است اما به مراتب تدارک بهتری داشته است. در اين شرايط ما توانستيم در رده‌بندی فيفا تيم اول آسيا باشيم ولی از لحاظ امکانات و تدارکات خيلی پايين‌تر از ديگر تيم‌ها هستيم. انشاالله حداقل از اين به بعد شرايط مهيا شود. از فروردين اردوهای اصلی تيم‌ملی شروع می‌شود انشاالله از آن زمان به بعد ديگر مشکلی وجود نداشته باشد و آقای کی‌روش بتواند اردوهای مدنظرش را برگزار کند. چند بازی تدارکاتی در حد جام‌جهانی برگزار کنيم. جام‌جهانی شوخی‌بردار نيست، مثل بازی با تايلند و لبنان نيست بايد تدارک مناسب داشته باشيم.

* ‌برای انجام برنامه‌های آقای کی‌روش، فدراسيون و وزارت ورزش که بودجه کافی ندارند، قرارداد اسپانسر فدراسيون هم که لغو شد، به نظر می‌رسد تنها راه‌حل کمک دولت است؟
- بله، من از دولتمردان می‌خواهم به تيم‌ملی کمک کنند جام‌جهانی هر چهار سال يک‌بار است و برای ما که بعد از هشت‌سال بوده، همه بايد دست به دست هم بدهيم تا تيم‌ملی نسبت به دوره قبل موفق‌تر باشد. در اين ميان خيلی مهم است که دولت به تيم‌ملی کمک کند تا تدارکات تيم‌ملی در شأن تيم اول آسيا باشد. انشاالله اين اتفاق می‌افتد.

* مشکل ديگر تيم‌ملی تداخل بازی‌های ليگ قهرمانان آسيا با برنامه‌های کارلوس کی‌روش است. کی‌روش تاکيد دارد تمامی بازيکنان بايد در اردوها حاضر باشند در سوی ديگر هم مسوولان سپاهان و استقلال تاکيد می‌کنند اين حق آنهاست که از ملی‌پوشانشان در بازی‌های حساس ليگ قهرمانان آسيا استفاده کنند. شما به‌عنوان يک ملی‌پوش باسابقه که چند مرتبه‌ای هم در ليگ قهرمانان آسيا شرکت کردی چه راه‌حلی برای حل اين مشکل داری؟
- اين نکته را بايد در نظر داشت که حقوق بازيکنان را باشگاه‌ها پرداخت می‌کنند، با وجود اين باشگاه‌های ما آمادگی تعامل با تيم‌ملی و اينکه از حق خود بگذرند را دارند. اين موضوع، موضوع بسيار مهمی است و حتما بايد بين باشگاه و مسوولان تيم‌ملی تعامل به وجود بيايد و خدانکرده کار به اختلاف ختم نشود. اگر توافقی صورت نگيرد اول از همه ملی‌پوشان متضرر می‌شوند. بين باشگاه و تيم‌ملی قرار می‌گيرند. نبايد برنامه‌ريزی طوری باشد که بازيکنان بروند اردو، بعد از آن سر دنيا بيايند و در ليگ قهرمانان آسيا بازی کنند. اين کارها به بازيکنان ضربه می‌زند و آنها را فرسوده می‌کند. بايد تصميمی گرفته شود که به نفع ايران باشد. بايد با تعامل مشکل را حل کرد. اردوی تيم‌ملی را ديرتر شروع کرد يا باشگاه‌ها از حق خود بگذرند.

* شما از تعامل گفتی ولی به نظر نمی‌رسد استقلال و سپاهان که بيشترين ملی‌پوش را دارند با کی‌روش درحال تعامل باشند؟
- من با شناختی که از آقايان فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نويی دارم می‌دانم آنها به منافع تيم‌ملی فکر می‌کنند. اگر جلسه‌ای بين آنها و آقای کی‌روش برگزار شود تمامی مشکلات حل خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016