سه شنبه 8 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی دايی: تاوان حرف‌هايم را می‌دهم، پدرم را درآوردند! برخی تيم‌ها در فدراسيون آدم دارند

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس گفت: بعد از حرف حقی که ما زديم هجمه‌های زيادی عليه ما به راه افتاد و من تاوان آن را می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دايی بعد از تمرين امروز تيمش در جمع خبرنگاران درخصوص بازی پرسپوليس مقابل فولاد خوزستان و مسائل داوری اين بازی گفت: قبل از اينکه بخواهم صحبت‌هايم را شروع کنم بايد مسائلی را عنوان کنم؛ مسائلی مثل مشکلات داوری. مشکلات داوری در همه‌جای دنيا وجود دارد و نمونه بارز آن می‌توانم کشور آلمان را مثال بزنم اما آيا در آلمان کميته داوران و دپارتمان داوری‌شان جبهه می‌گيرند؟! اين مسائل از روز روشن‌تر بود و اتفاقاتی که افتاد به همه خيلی چيزها را ثابت کرد. اينکه جو سنگينی عليه ما به راه انداختند و چطور در خيلی از بازی‌ها مثل آب خوردن حق ما پايمال می‌شود. آن‌وقت می‌خواهند حرف هم نزنيم.

وی ادامه داد: در بازی با فولاد در ليگ برتر بازيکن فولاد در دقيقه ۸۹ توپ را با دست نگه می‌دارد و همان توپ را گل می‌کند و هيچ اتفاقی‌هم نمی‌افتد و يا در جام حذفی در بازی مقابل همين تيم که بازی حساسی است به راحتی حق ما را پايمال می‌کند. پرسپوليس ۳۰، ۴۰ ميليون هوادار دارد و به راحتی حق آنها ضايع می‌شود اگر نگاه کنيد در دو صحنه داور بازی بازيکنان فولاد را اخراج نکرد در اين بازی به اين مهمی تصميمات نادرست همه‌چيز را خراب کرد. همه ديدند که در دو صحنه داور می‌توانست بازيکنان فولاد را اخراج کند. من خودم يک صحنه دارم که در آن عبدالله کرمی در پشت ۱۸ قدم توپ را با دست می‌گيرد و داور می‌توانست او را هم اخراج کند. اين تصميمات به ما ضرر می‌زند. خودم را کاری ندارم اما هواداران ما چه گناهی دارند که با يک سوت اشتباه همه‌چيز به ضررشان تمام می‌شود؟! زحمات ما با اين تصميمات داوری به هدر می‌رود. چنين مسائلی که به ضرر ما باشد تحمل کردنش سخت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرمربی پرسپوليس افزود: تا کی اين وضعيت قرار است ادامه داشته باشد؟ حرف حق زدن آيا اين همه تبعات دارد؟! فکر نمی‌کنم در دين ما چنين چيزی وجود داشته باشد. شما ببينيد بعد از صحبت‌های حق ما چه هجمه‌هايی عليه ما به راه افتاد. من در بازی با فولاد هم هيچ حرفی نزدم اما ۲ ميليون تومان من را جريمه کردند. چرا؟! آن وقت کميته انضباطی می‌گويد اگر جريمه کمتر از فلان مقدار باشد حق اعتراض نداريم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس درباره اينکه شايد از او اعتراض دارند در حين برگزاری بازی‌های تيمش از روی نيمکت بلند نشود و اعتراض نکند اظهار داشت: مگر می‌شود اعتراض نکرد و فقط روی نيمکت نشست؟! شما بازی يوونتوس و لاتزيو را ببينيد. سرمربی يوونتوس چقدر اعتراض کرد؟! در فوتبال گاهی اتفاقاتی می‌افتد که نابودکننده است. مگر ما آدم‌آهنی هستيم. داور وسط بازی با فولاد پزشک ما را تهديد به اخراج می‌کند. من کاری به اين حرف‌ها ندارم اما شما به چند صحنه حساس نگاه کنيد که نه آوانتاژ می‌دادند و نه نمی‌دادند. صحنه‌های ۵۰-۵۰ را که کنار هم قرار می‌دهيم تصميمات داور برای ما عجيب است من کاری به داور بازی ندارم چراکه ما خودمان موقعيت داشتيم و می‌توانستيم ببريم اما در بازی حساس اخراج يک بازيکن خيلی تاثير دارد. اينها پدر من را درآوردند! اين فوتبال بود؟! در صحنه‌هايی که داور اخراج نمی‌کند و يا در صحنه‌های ديگر چطور می‌شود حق را گرفت؟

وی تأکيد: متاسفانه هيچ‌کس با اين چيزها برخورد نمی‌کند. اگر قانون هست بايد برای همه يکسان باشد. در بازی با فولاد خوزستان به من بطری می‌زنند علی دايی ۲ ميليون تومان جريمه می‌شود، چون يدالله سليمانی ناظر آن مسابقه است! او چون با من مشکل دارد اين می‌شود. از موقعی که بحث محسن قهرمانی را مطرح کردم عده ای عليه من جبهه گرفتند. بايد بدانيم که عملکرد يک داور به خودش مربوط است و اين بحث در مورد همه نيست.

دايی افزود: ما چيزی که ديديم و فکر کرديم به فوتبال کمک می کند بيان کنيم. ذات فوتبال و انسان‌هايی که در آن کار می کنند اکثرا سالم هستند اگر می خواهيم در جامعه خراب کار کنيم چيز ديگری است. من نمی توانم به تنهايی چيزی را تغيير دهم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در مورد صحبت‌های امروز کاظم امانی خاطرنشان کرد: اين مصاحبه را نخواندم. تنها دلخوشی ما سال قبل حضور امثال آقای امانی بود که فوتبال را می فهميد. او جزو معدود افرادی بود که فوتبالی بود و می توانستيم با او حرف بزنيم جز امانی و فلاح سرپرست ابتدای فصل ما کسی ديگر فوتبالی نبود. خيلی از مسائل را به امانی می‌گفتم و او خيلی لطف داشت. سال قبل ما با يک نفر می‌توانستيم حرف بزنيم که فوتبال حاليش بود.

وی در مورد حضور هواداران خاطرنشان کرد: مطمئنا بايد بيايند. تمام بازی‌های ما حساس است اگر هوادار باشد می تواند خيلی کمک کند. با کمک هواداران می توانيم اين ۶ بازی را موفق شويم. کار نشد ندارد. مشکلات زيادی داريم که از ماه قبل شروع شده است. چند روز است تمرين می‌کنيم يک مسئول اينجا نيست. نمی دانم چه خبر است؟ خيلی وقت است که تنها هستيم. تنها نمی توانيم کار کنيم اميدواريم مديريت کمک کند و همچنين هواداران تا بتوانيم موفق شويم.

سرمربی پرسپوليس در مورد حمايت‌های علی پروين اظهارداشت: من دنبال چه حمايتی هستم. هميشه کارم را کردم. علی پروين لطف دارد. کسی می‌تواند بيايد که يک چيز داده باشد و چيزی بخواهد ببخشيد تا الان چيزی گرفته‌ايم و دريافت کرده‌ايم؟ ايشان هم دوست دارد تيم آرامش داشته باشد و موفق باشد. جا دارد از زحمات سردار رويانيان تشکر کنم. بايد ممنون کسی بود که يک روز در اين تيم زحمت کشيده است چه برسد به افرادی که آبروی خود را گذاشتند. مسئولان بايد وارد گود شوند با حرف نمی‌شود. متاسفانه چند سال است که اسم را يدک می کشيم مثل آب خوردن حق هوادار را می‌خورند اما خبری نيست. خيلی از تيم‌ها در فدراسيون آدم دارند بعضی اوقات شک می‌کنم کارمند فدراسيون هستند برخی آقايان هميشه در فدراسيون هستند اما ما اين افراد را نداريم. در همين بازی می‌شده خيلی چيزها فهميد. متاسفانه فقط اسم پرسپوليس را يدک می‌‌کشيم. بايد با ۳۰ ميليون هوادار در زمين و بيرون آنقدر بزرگ و قوی باشيم و آدم داشته باشيم تا کسی نتواند مشکل درست کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016