پنجشنبه 14 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان آسيا: استقلال طلسم الجزيره را هم شکست

استقلال ايران با برتری يک بر صفر برابر الجزيره امارات همچنان به صعود به مرحله بعدی رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا اميدوار ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدار استقلال ايران و الجزيره امارات از مرحله گروهی رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا با برتری يک بر صفر نماينده ايران به پايان رسيد. تک گل اين ديدار را محمد قاضی در دقيقه ۷۰ به ثمر رساند.

آبی‌پوشان با اين پيروزی به طلسم شکست ناپذيری الجزيره امارات برابر اين تيم پايان دادند و پس از ۵۳ روز طعم پيروزی را بچشند. آبی‌پوشان پس از پيروزی برابر سايپا در تاريخ بيستم بهمن سال ۹۲، در هيچيک از ديدارهايشان پيروز نشده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش نيمه اول
در نيمه نخست اين ديدار آبی‌پوشان در ابتدای کار تلاش کردند با حملات پردامنه روی دروازه الجزيره، ميزبان را مجبور به دفاع و عقب نشينی کنند اما سرعت بالای بازيکنان امارتی و ايجاد چند خطر از سوی بازيکنان اين تيم، شاگردان قلعه‌نويی رامجبور کرد کمی محتاط‌ تر کار را دنبال کنند.

نخستين فرصت اين ديدار را آبی‌پوشان در دقيقه ۹ به دست آوردند و محمد قاضی با چند دريبل کوتاه در پشت محوطه جريمه الجزيره، صاحب موقعيت خوبی شد ولی شوت سنگين او با فاصله‌ای اندک راهی اوت شد و تنها يک دقيقه بعد بود که علی مبخوت با شوتی سنگين در صدد جبران اين موقعيت استقلال برآمد و ضربه او از پشت محوطه جريمه شاگردان قلعه‌نويی با واکنش خوب رحمتی همراه شد و اين توپ به کرنر تبديل شد.

در ادامه و در دقيقه ۱۲ احمد ربيع از تعلل هاشم بيگ‌زاده در محوطه جريمه استقلال استفاده کرد و با يک شوت خوب تلاش کرد تا حساب کار را يک بر صفر کند اما واکنش بسيار خوب رحمتی بازهم مانع از دروازه استقلالی‌ها شد اما اين پايان کار نبود و سه دقيقه بعد بار ديگر همين بازيکن در محوطه جريمه استقلال با رحمتی تک به تک شد و ضربه‌اش را با اختلافی ناچيز به اوت زد تا شاگردان قلعه‌نويی نفس راحتی بکشند.

در اواسط اين نيمه آبی‌پوشان کنترل بازی را در دست گرفتند و روی ارسال خوب حيدری در دقيقه ۲۵ می‌توانستند دروازه الجزيره را باز کنند. ارسال اين بازيکن با ضربه سر بسيار خوب قاضی همراه شد اما اين توپ با اختلاف ناچيزی از کنار تيرک عمودی راهی اوت شد.

در اواخر اين ديدار بيشتر بازی در ميانه‌های ميدان جريان داشت تا اينکه علی مبخوت روی اشتباه عجيب بيگ‌زاده صاحب فرصت استثنايی در محوطه جريمه استقلال شد و با شوتی سنگين تلاش کرد گل نخست را به ثمر برساند اما واکنش ديدنی مهدی رحمتی مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد تا نيمه نخست اين ديدار با تساوی بدون گل به پايان برسد.

گزارش نيمه دوم
با آغاز نيمه دوم الجزيره‌ای ها بازی به مراتب بهتری را آغاز کردند اما در دقيقه ۵۳ نفوذ عالی برهانی در داخل محوطه جريمه الجزيره بهترين فرصت ممکن را برای آبی‌پوشان مهيا کرد. پاس ديدنی اين بازيکن با از خودگذشتگی جمشيديان همراه شد و به پژمان نوری رسيد و اين بازيکن از روی نقطه پنالتی با شوتی سنگين تلاش کرد دروازه الجزيره را باز کند اما شوت او را دروازه‌بان الجزيره راهی کرنر کرد تا اين فرصت ايده‌آل از دست برود.

پس از اين فرصت بازی به سمت تعادل پيش رفت و بيشتر توپ در ميانه‌های ميدان در جريان بود تا اينکه در دقيقه ۷۰ پاس ديدنی صادقی از ميانه‌های ميدان برای مهدی نظری اين بازيکن را صاحب توپ کرد و اين مهاجم آبی‌پوشان بعد از جا گذاشتن يک نفر توپ را به تونی کارواليو سپرد و او هم با يک پاس عرضی قاضی را پشت محوطه جريمه استقلال صاحب توپ کرد تا اين بازيکن با شوتی سنگين گل نخست اين ديدار را برای استقلال به ثمر برساند.

بعد از گل آبی‌پوشان دوبار می‌توانستند به گل برسند. يک دقيقه بعد از گل آبی‌پوشان پاس عرضی خوب قاضی برای مهدی نظری اين بازيکن را در موقعيت تک به تک قرار داد و شوت اين بازيکن با واکنش ديدنی دروازه‌بان الجزيره دفع شد و تنها يکدقيقه بعد شوت سنگين کارواليو را احمد خصيف راهی کرنر کرد تا حساب کار همچنان يک بر صفر باقی بماند.

در ادامه اين ديدار آبی‌پوشان کمی در لاک دفاعی رفتند و خوش شانس بودند که سای‌سدو در دقيقه ۹۰ دروازه آنها را باز نکرد. اين بازيکن در موقعيتی تک به تک با رحمتی شوتی را روانه دروازه استقلال کرد که واکنش ديدنی رحمتی توپ را راهی کرنر کرد. الجزيره‌ای ها در ثانيه‌های پايانی بيشتر بر توپ و ميدان حاکم شدند اما حملات آنها بی نتيجه ماند تا استقلال با کسب سه امتياز اين ديدار به صعود همچنان اميدوار باشد.

ترکيب استقلال: سيد مهدی رحمتی، اميرحسين صادقی، جی لويد سامويل، خسرو حيدری، هاشم بيگ زاده، عليرضا واحدی نيکبخت، پژمان نوری، آندرانيک تيموريان، احمد جمشيديان (تونی کارواليو ۶۳)، محمد قاضی و آرش برهانی (محمد مهدی نظری ۶۵- ايمان مبعلی ۷۶).


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016