سه شنبه 19 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی روش: صعود ايران به دور دوم جام جهانی يک هدف خيالی است

تهران - ايرنا- کارلوس کی روش سرمربی تيم ملی فوتبال ايران که برای شرکت در کنفرانسی با نام«گپ وگفت فوتبالی» به ليسبون رفته است در مصاحبه با شبکه RTP پرتغال هدف گذاری برای صعود ايران به دور دوم جام جهانی ۲۰۱۴ را خيالی دانست و گفت برای انجام تعهدها چاره ای جز خلق اين هدف نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی دراين کنفرانس همچنين با اشاره به اينکه برای انتخاب ۲۳ بازيکن خود جهت حضور در جام جهانی با مشکلات فراوانی روبرو است، گفت: در ايران محدوديت های زيادی وجودداردچون کيفيت بازيکنان اجازه نمی دهد۲۳بازيکنی که شايستگی حضور در تيم ملی را دارند، انتخاب کنيم. علاوه بر اين گرچه بازيکنان قابلی هم در ايران حضور دارند اما بسياری از آنها تا کنون هرگز فرصت بازی در اروپا را نيافته اند. بازی در اروپا برای رقابت در جام جهانی بسيار حياتی است.

کی روش ادامه داد:به همين دليل به دنبال بازيکنان ايرانی الاصل رفتم که تاکنون در تيم ملی بازی نکرده بودند. با وجود اين هنوز هم تيم ايران بازيکنی که سابقه بازی در ليگ قهرمانان اروپا را داشته باشد، ندارد. از اين نظر راهکار ما بر پايه استفاده از نقاط ضعف حريفان در بهترين لحظات است.

سرمربی تيم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: هدفی که داريم يعنی صعود به مرحله دوم جام جهانی بسيار غير واقع بينانه وخيالی است. ولی اين تنها زبانی است که مردم در فوتبال می فهمند بنابراين چاره ای جز بيان اين هدف برای بالا بردن تعهدها وجود ندارد.

کی روش درموردتيم ملی فوتبال پرتغال نيز تصديق کرد:پرتغال در اين جام شانس بيشتری نسبت به مسابقات ۲۰۱۰ دارد.

وی اظهار داشت: کريستيانو رونالدو به بازيکن کامل تری تبديل شده و اين تمام تيم را تغيير داده است. تيمی مثل پرتغال نمی تواند از آمادگی کامل بازيکنی مثل رونالدو چشم پوشی کند و اين چيزی است که متأسفانه در جام جهانی قبلی وجود نداشت. او اکنون چهار سال بيشتر تجربه دارد.

سرمربی سابق تيم ملی پرتغال افزود: پرتغال با يک تيم ساختار يافته و حضور رونالدو می تواند به يک چهارم نهايی و يا نيمه نهايی جام جهانی برسد.شانس اين تيم نسبت به چهار سال پيش بيشتر است چون در آن زمان شرايط سختی به خصوص از نظر فيزيک بازيکنان داشتيم اما تاکنون فرصت مناسبی برای صحبت درمورد آن پيدا نکرده ام. هنوز زوداست که اتفاقات آفريقای جنوبی راتحليل کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016