دوشنبه 18 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان اروپا؛ آخرين تلاش برای صعود به نيمه نهايی

تهران - ايرنا- مسابقات فوتبال مرحله يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان باشگاه های اروپا در هفته جاری با برگزاری چهار ديدار به پايان می رسد تا چهره چهار تيم راه يافته به مرحله نيمه نهايی مشخص شود.

به گزارش يوفا، در اين هفته ابتدا سه شنبه شب تيم های چلسی با پاری سن ژرمن و دورتموند با رئال مادريد به مصاف هم می روند و سپس چهارشنبه شب اتلتيکو مادريد برابر بارسلونا و بايرن مونيخ برابر منچستريونايتد قرار می گيرد.

اين در حاليست که در ديدارهای رفت چلسی يک بر ۳ از پاری سن ژرمن شکست خورده است، ديدارهای بايرن مونيخ با منچستريونايتد و بارسلونا با اتلتيکو مادريد با تساوی يک بر يک به پايان رسيده و دورتموند ۳ بر صفر از رئال مادريد باخته است تا از اين ميان چهار تيم شانس برابر برای صعود به نيمه نهايی داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


(سه شنبه)
چلسی - پاری سن ژرمن (ديدار رفت: پاری سن ژرمن ۳ - چلسی يک)

چلسی در پنج بازی گذشته که ميزبان تيم های فرانسوی بوده فقط يکبار شکست خورده است اما پاری نيز در چهار بازی خارج از خانه خود در فصل جاری ۱۴ گل زده است و در شش بازی از ۱۱ مسابقه گذشته خارج از خانه اش در ليگ قهرمانان شش بار برنده بوده و فقط دو بار باخته است.

چلسی از ۱۲ بازی قبلی ليگ قهرمانان که مسابقه رفت آنها را باخته، توانسته هفت بار در بازی برگشت در استمفوردبريج پيروز شود.

اين تيم در فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲ بعد از شکست ۳ بر يک از ناپولی در بازی رفت، اين تيم را در بازی برگشت ۴ بر يک شکست داد و در نهايت تا قهرمانی پيش رفت. دومين باری که چلسی با نتيجه ۳ بر يک در خارج از خانه باخت مقابل موناکو در نيمه نهايی فصل ۲۰۰۳/۲۰۰۴ بود که بازی برگشت را در لندن ۲ بر ۲ مساوی کرد.


بوروسيا دورتموند - رئال مادريد (ديدار رفت: رئال مادريد ۳ - بوروسيا دورتموند صفر)

برد ۳ بر صفر مادريد در مسابقه رفت در ورزشگاه سانتياگو برنابئو بدين معنی است که اين تيم حتی می تواند در صورت تکرار شکست ۴بر يک سال گذشته در بازی رفت نيمه نهايی در دورتموند باز هم صعود کند.

گل کريستيانو رونالدو در بازی رفت دو تيم مجموع تعداد گل های اين تيم را به عدد ۱۴ رساند تا رکورد او با رکورد فصل ۱۹۶۲/۱۹۶۳ خوزه التافينی و ليونل مسی در فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲ برابر شود.

مادريد بعد از شکست يک بر صفر برابر المپيک ليون در دور يک هشتم نهايی فصل ۲۰۰۹/۲۰۱۰ تا کنون در تمامی ۲۲ بازی خارج از خانه خود در ليگ قهرمانان اروپا گل زده است. اين تيم در ۲۲ مسابقه گذشته خارج از خانه اروپايی خود فقط چهار بار شکست خورده است که سه تای آنها در آلمان بوده است.


(چهارشنبه)
اتلتکيو مادريد - بارسلونا (ديدار رفت: بارسلونا يک - اتلتيکو مادريد يک )

اتلتيکو از فوريه ۲۰۱۰ که با گل های ديه گو فورلان و سيمائو در خانه بارسلونا را با نتيجه ۲ بر يک شکست داد، ديگر موفق به شکست اين تيم نشده است.

بارسلونا از آن زمان به بعد و در پنج بازی گذشته خود در خانه اين تيم همواره پيروزی بوده است که آخرين بار ماه مه گذشته در لاليگا بود که به پيروزی ۲ بر يک رسيد.

از سوی ديگر اتلتيکو برای اولين بار از سال ۱۹۷۴ است که در آستانه صعود به مرحله نيمه نهايی مسابقات اروپايی قرار گرفته و در ۱۶ بازی از ۱۷ مسابقه خانگی گذشته خود در رقابت های اروپايی از جمله در چهار ديدار متوالی پيروزی بوده است.

تنها شکست آنها در اين مدت باخت ۲ بر صفر از روبين قازان در مرحله گروهی ليگ اروپا در فوريه ۲۰۱۳ بود.


بايرن مونيخ - منچستريونايتد (ديدار رفت: منچستريونايتد يک - بايرن مونيخ يک)

رکورد پيروزی های تيم بايرن مونيخ مدعی عنوان قهرمانی در مسابقات خارج از خانه هفته گذشته با تساوی مقابل منچستريونايتد در اولدترافورد به پايان رسيد. يونايتد بعد از شکست يک بر صفر بايرن برابر بازل در يک هشتم نهايی فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲، اولين تيمی است که در بازی رفت مسابقات اروپايی موفق به برد آن نشده است. بايرن مونيخ پس از آن باخت موفق شد بازی برگشت را ۷ بر صفر ببرد.

با وجود اين بايرن مونيخ در چهار بازی قبلی خود مقابل تيم های انگليسی در مونيخ موفق به پيروزی نشده است ولی به جز دو مسابقه در تمامی ۱۸ ديدار اروپايی خود که در مسابقه رفت آنها در خارج از خانه مساوی کرده، توانسته است با پيروزی از ميدان خارج شود.

از سوی ديگر يونايتد از يازده مسابقه اروپايی که در بازی رفت آنها را در خانه مساوی کرده است، پنج بار برده و شش بار باخته است. از ميان آنها در ديدارهای برگشتی که بازی های رفت آنها با تساوی يک بر يک به پايان رسيده، سه بار برده و دو بار باخته است. آخرين و شايد به ياد ماندنی ترين آنها نيمه نهايی ليگ قهرمانان ۱۹۹۹ برابر يوونتوس بود که در ديدار برگشت ۳ بر ۲ برد و تا شکست بايرن مونيخ در بارسلونا ادامه داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016