یکشنبه 7 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيم ملی کشتی فرنگی ايران در آسيا سوم شد

فارس ـ تيم ملی کشورمان عنوان سومی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسيا را به خود اختصاص داد.
خبرگزاری فارس: تيم ملی کشتی فرنگی ايران بر سکوی سوم آسيا ايستاد

به گزارش خبرگزاری فارس، در پايان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسيا که از صبح ديروز (شنبه) در آستانه قزاقستان آغاز شده بود، فرنگی کاران کشورمان موفق به کسب يک طلا، يک نقره و ۳ برنز شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايران در پايان اين رقابت‌ها با ۵۳ امتياز بر سکوی سومی آسيا ايستاد، ايران سال گذشته نايب قهرمان شده بود.

قزاقستان با ۶۳ امتياز اول و قرقيزستان هم با ۵۷ امتياز نايب قهرمان شد. کره جنوبی هم با ۵۲ امتياز چهارم شد.

تک مدال طلای ايران را بهنام مهدی‌زاده در سنگين‌وزن بدست آورد، يوسف قادريان هم در ۸۰ کيلو مدال نقره را برای ايران به ارمغان آورد. سعيد عبدولی، علی علياری و مجتبی کريم‌فر هم در اوزان ۷۵، ۸۵ و ۹۸ کيلوگرم ايران را صاحب مدال برنز کردند.

* نتايج فرنگی‌کاران کشورمان در ۵ وزن دوم به شرح زير است:

در وزن ۶۶ کيلوگرم که ۱۲ نفر حضور داشتند رامين طاهری در دور نخست در حالی‌ که با نتيجه ۱۲ بر يک مقابل ژانگ از چين پيش بود در نهايت با ضربه فنی مقابل حريف به پيروزی رسيد و راهی مرحله بعد شد، اما در اين مرحله با ۳ اخطاره شدن (۲ بر صفر) مقابل خسرو اوبلو برديف‌، قهرمان جوانان آسيا از تاجيکستان شکست خورد و شانس حضور در نيمه‌نهايی را از دست داد که با توجه به حضور حريفش در فينال طاهری شانس مبارزه برای کسب مدال برنز را پيدا کرد. وی در اين گروه با نتيجه ۸ بر صفر لانگ چائو از تايوان را شکست داد و به ديدار رده‌بندی راه يافت، اما در اين ديدار با نتيجه ۵ بر ۲ مغلوب ريو هان سو، قهرمان جهان از کره جنوبی شد و شانس کسب مدال برنز را از دست داد.

در وزن ۷۵ کيلوگرم سعيد عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با کيم هيون وو، دارنده مدال طلای جهان و المپيک از کره جنوبی رو در رو شد که در حالی‌که با نتيجه ۵ بر ۳ از حريف عقب بود، با ۳ اخطاره شدن مقابل اين حريف قدرتمند بازنده اعلام شد و از حضور در نيمه‌نهايی بازماند، اما با حضور حريفش در ديدار پايانی، عبدولی شانس مبارزه برای کسب مدال برنز را پيدا کرد.

عبدولی در ديدار رده بندی ۶ بر صفر دوژان کارتيکوف از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسيد. در اين وزن ۱۲ کشتی‌گير حضور داشتند.

در وزن ۸۰ کيلوگرم که ۹ نفر حضور داشتند يوسف قادريان در دور نخست با نتيجه ۱۰ بر ۲ مقابل ماساتو سومی از ژاپن به پيروزی رسيد و راهی دور دوم شد. وی در اين مرحله در حالی‌که با نتيجه ۶ بر صفر از حريف پيش بود با ضربه فنی مقابل عظمت کاستوبائف، نفر پنجم جوانان جهان و قهرمان جوانان آسيا از کشور ميزبان به پيروزی رسيد و راهی نيمه‌نهايی شد.

قادريان در اين مرحله نيز با نتيجه ۸ بر ۴ از سد هارپريت از هندوستان گذشت و فيناليست شد. وی ديدار پايانی با ضربه فنی مغلوب ياناربيک کنزی‌‌يف، دارنده ۲ مدال برنز بازی‌های آسيايی و قهرمانی آسيا از قرقيزستان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۹۸ کيلوگرم علی علياری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه ۳ بر يک از سد بک سلطان مخمودوف از قرقيزستان گذشت و به نيمه‌نهايی رسيد. وی در دور سوم (نيمه‌نهايی) در حالی‌که تا ثانيه‌های پايانی از حريفش پيش بود با نتيجه ۶ بر ۲ مغلوب آکيرو اوساکا از ژاپن شد و شانس حضور در فينال را از دست داد.

علياری در ديدار رده‌بندی با نتيجه يک بر صفر يحيی ابوتبيکی از اردن را شکست داد و مدال برنز را به خود اختصاص داد. در اين وزن ۱۱ کشتی‌گير حضور داشتند.

در وزن ۱۳۰ کيلوگرم که ۱۰ کشتی‌گير حضور داشتند بهنام مهدی‌زاده در دور نخست با نتيجه ۸ بر يک مقابل تويچيف از تاجيکستان به پيروزی رسيد و راهی دور دوم شد. وی در اين مرحله هم با نتيجه ۷ بر ۳ مقابل يونگ مين کيم، دارنده مدال طلای ۲۰۱۲ آسيا از کره‌جنوبی پيروز شد و جواز حضور در نيمه‌نهايی را کسب کرد.

مهدی‌زاده در اين مرحله با نتيجه ۸ بر ۲ (با توجه به ۳ اخطاره شدن حريف) از سد ژالگاسوايف از قزاقستان گذشت و به فينال راه يافت. وی در ديدار فينال با نتيجه ۶ بر يک (۳ اخطاره شدن حريف) از سد مورات رامونوف، دارنده مدال برنز آسيا از قرقيزستان گذشت و مدال طلا را بر گردن آويخت تا تيم ملی کشتی فرنگی ايران بدون مدال طلا، رقابت‌ها را ترک نکند.

به گزارش فارس، پيش از اين و در روز نخست مسابقات مجتبی کريم‌فر در وزن ۸۵ کيلو يک مدال برنز را برای ايران به ارمغان آورده بود. محسن حاجی‌پور هم در ۵۹ کيلوگرم هشتم شده بود. محمد کريمی هم به عنوان دهمی دست يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016