شنبه 13 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: تفاوت فوتباليست‌های ايرانی با بازيکنان انگليسی و اسپانيايی مانند روز و شب است

خبرگزاری تسنيم: سرمربی تيم ملی تأکيد کرد تيمش متأثر از تحريم‌های اقتصادی ايران با مشکلات زيادی دست به گريبان بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، کارلوس کی‌روش در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه «Australian» استراليا گفت: اگر به ايران برويد خواهيد ديد که فوتبال در DNA مردمانش است و فوتبال در خون آنهاست. شور و شوق مردم ايران به فوتبال واقعی است و اين باعث استحکام و قدرتمندتر شدن ما می‌شود. ما حمايتی را که از تيم‌های ديگر می‌شد، نداشتيم اما توانستيم به سطح فوق‌العاده‌ای برسيم. بدون حمايت آن هم به خاطر مشکلات مالی ناشی از تحريم‌های اقتصادی ايران، رسيدن به موفقيت امکان‌پذير نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کی‌روش که شاگردانش فردا (يکشنبه) در ديداری دوستانه در شهر وُلونگونگ واقع در جنوب سيدنی با عراق روبه‌رو خواهند شد، تصريح کرد: تحريم‌های بين‌المللی در ورزش فاکتوری تعيين‌کننده هستند. اگر شما می‌خواهيد بازی دوستانه‌ای را تدارک ببينيد، پولی برای سفر کردن نداريد، پولی برای خريد بليت نداريد و پولی برای پرداخت به تيمی که خواهان انجام بازی دوستانه هستيد، نداريد. ما در حالی به جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسيا پا می‌گذاريم که تنها يک بازی دوستانه مقابل کره جنوبی در ماه نوامبر ۲۰۱۴ انجام داده‌ايم.

وی افزود: کره‌ای‌ها به فدراسيون فوتبال ايران پيشنهاد دادند که بدون دريافت هيچ رقمی حاضر به بازی با ما هستند و ما نيز از اين فرصت استفاده کرديم. با اين حال در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسيا با بحرينی بايد رقابت کنيم که پيش از حضور در اين تورنمنت ۱۲ بازی انجام داده است، با قطری همگروه هستيم که با برگزاری ۱۵ بازی به اين رقابت‌ها ورود می‌کند و در نهايت با اماراتی مصاف خواهيم کرد که از ماه ژوئن تاکنون با انجام ۱۴ بازی دوستانه پا به اين مسابقات خواهد گذاشت. ما نتوانستيم همانند آنها آماده‌سازی داشته باشيم، چون منابع لازم و حمايت کافی را نداشتيم. ما تنها با انجام يک بازی دوستانه به استراليا آمديم.

سرمربی پرتغالی تيم ملی که ۱۳ بازيکن از ۲۳ بازيکن تيمش شاغل در ليگ برتر ايران هستند، عنوان کرد: بيشتر بازيکنان ما به لحاظ دريافت دستمرد فوتباليست‌‎هايی حرفه‌ای هستند ولی نمی‌توان حرفه‌ای‌گری بازيکنان ايرانی را با حرفه‌ای‌گری بازيکنان در انگليس، آلمان و اسپانيا مقايسه کرد، درست مانند روز و شب! پس وقتی با تيمی بازی می‌کنيد که هشت يا نه بازيکن ترکيب اوليه‌اش در بوندس‌ليگا بازی می‌کنند و با توجه به تمرينات و آماده‌سازی که آنها داشته‌اند، نمی‌توانيد نفرات آن تيم را با ما مقايسه کنيد.

کی‌روش تأکيد کرد: اين درست مانند آن است که شما دو اتومبيل شبيه به هم داريد ولی قدرت موتورهای‌شان با يکديگر متفاوت است. بازيکنانی که به بازی در فوتبال اروپا عادت دارند آماده بازی برای ۹۰ دقيقه در يک سطح خاص هستند ولی بازيکنان ديگر تيم‌ها قادر به انجام چنين کاری نيستند.

ايران در حالی بايد فردا در ديداری دوستانه به مصاف عراق برود که در دهه ۸۰ ميلادی جنگی سخت بين دو کشور صورت گرفت و پس از سقوط دولت صدام حسين در سال ۲۰۰۳ روابط دو کشور رو به عادی شدن گراييد.

سرمربی ۶۱ ساله تيم ملی کشورمان در پايان خاطر نشان کرد: هنوز هم دردهای زيادی بين مردم دو کشور باقی مانده است و اين را هنوز هم می‌توان ديد. به هر حال وقتی ما فوتبال بازی می‌کنيم چنين چيزهايی در روحيه‌مان تأثيرگذار نيست و بايد بتوانيم درک کنيم که اين چيزها تنها متعلق به گذشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016