شنبه 9 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

ماجرای کرار و تفاوت قلعه‌نويی با کی‌روش

يکی از منتقدان کی‌روش در مقايسه با معيار مبارزه با بازيکن سالاری مغلوبی بزرگ بود و نتوانست حتی کرار عراقی را با آن‌همه حاشيه کنار بگذارد. اين درحالی است که کی‌روش جبای، رحمتی و عقيلی را کنار گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، تقريبا بلافاصله پس از سوت پايان ديدار ايران با عراق امير قلعه‌نويی تيغ تيز انتقاد را از کی روش در دست گرفت و تاکيد ويژه‌ای داشت که اجنبی پرستها کارلوس کی روش را حمايت می کنند و اين موبور چشم زاغ کار خاصی انجام نداده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



منتقد کی روش حتی بر اين باور بود که کی روش در مورد بازيکن سالاری هم ايستادگی نکرده است و به طور کلی منکر همه داشته های کی روش شد و به شديدترين شکل ممکن به کی روش تاخت و حاميان او را هم قلم به دست، قلم به مزد، ميکروفون به دست و اجنبی پرست که به حمام هم نمی روند ناميد!

اين مهم درحالی رخ داد که منهای بعد فنی، کی روش در مبحث مبارزه با بازيکن سالاری انقلابی در فوتبال ايران ايجاد کرد و اگرچه بوده اند مربيان وطنی که مقابل بازيکن سالاری ايستاده اند اما کی روش در اين مسير نسبت به دو دهه اخير تندروتر از بقيه بود و تيمی ساخت در نهايت جوان، بی حاشيه، يک دل و بدون ناز و اداهای معمول طی دو دهه اخير!

او ناز رحمتی را نخريد و در مواجهه با نامه خداحافظی برترين دروازه بان فوتبال ايران در آن مقطع خيلی ساده خداحافظی را پذيرفت و در مقابل همه ايران که تحت تاثير اظهار ندامت رحمتی قرار گرفته بودند قرار نگرفت و هرگز زير بار بازگشت رحمتی نرفت، در کنار رحمتی چنان ساده از کنار عقيلی عبور کرد که تصور اينکه عقيلی محکم ترين دفاع ايران است به ذهن کسی نمی رسيد!

کی روش در مواجهه با درخواست جباری که می گفت بدنسازی نکنم و به برزيل بيايم خيلی بلند جوری که خبرنگاران بشنوند فرياد زد: به سلامت! او چنان بی‌مکث اين کار را انجام داد که باور نمی کردی با جباری ،بهترين هافبک طراح آسيا حرف می زند.

آقای منتقد اما در اولين چالش مشابه با شرايط بسيار بدتر، هرگز نتوانست اقتدار کی روش را نشان دهد، جاسم کرار امسال بارها به زور مرخصی گرفت، يکبار به بهانه نذر عاشورا (که همينجا هم می توانست آن را ادا کند) بار ديگر به بهانه هتل آپارتمانش، بار سوم برای ويزا و پاسپورتش، بار ديگر به بهانه محروم بودن، او حتی در آستانه داربی تهران با کارت زردی بی‌ربط محروم شد و دوباره به زور و درحاليکه افشارزاده می گفت کورخوانده مرخصی نمی‌دهم به عراق برود، رفت و به تيم ملی عراق در جام ملت‌های عرب (جام خليج فارس) پيوست تا در همان روزها استقلال از پرسپوليس شکست بخورد و البته رکورد شکست ناپذيری آقای منتقد در داربی های تهران را هم بشکند.

اين اما پايان کار نبود، استقلال و امير قلعه نويی با قهرها و تهديدهای کرار و حتی عدم حضور در اردوی کيش مواجه شدند تا اين بازيکن عراقی پولش را بگيرد و بعد در اردو شرکت کند اما باز هم از مبارزه با بازيکن سالاری توسط آقای منتقد خبری نبود که نبود تا اينکه اين بازيکن عراقی کارد به استخوان فوتبال ايران رساند و علاوه بر محروميت ديگری که منجر به مرخصی وی شد و به استقلال ضربه ديگری وارد کرد، حرف‌هايی را عليه فوتبال و حتی ديانت مسئولان کشورمان بر زبان آورد که برای اهالی فوتبال قابل تحمل نبود و بلافاصله با مصاحبه های کفاشيان،اعضای کميته انضباطی، مهدوی‌کيا و محرمی و محمد نوری و خيلی های ديگر مواجه شد.

با اين حال اما خبری از برخورد توسط منتقد اجنبی پرستان نبود که نبود. امير قلعه نويی در واقع در يک مقايسه ساده با موبور چشم زاغ در اين زمينه نمره قبولی را کسب نکرد. اين درحالی است که کی روش جام جهانی و جام ملتهای آسيا را در پيش داشت و منتقدش ليگ برتر ايران را . او با بازيکنان ايرانی که حرفی عليه ايران نزده بودند و کلی حامی داشتند طرف بود و منتقدش با کلی مخالف کرار طرف است.

کی روش ايرانی ها را در واقع به جرم بی انضباطی يا حداکثر کمی ناز کنار گذاشت اما کرار عراقی است و به فدراسيون و خود باشگاه استقلال تاخته و ذليل شدن برخی ها در اين فوتبال مسخره را درخواست کرده است!

با اين حال منتقد کی روش نه تنها با او برخورد نمی کند بلکه در حال تدارک برای بازگرداندن بازيکنی است که برای باشگاه استقلال پيغام فرستاده قراردادم را فسخ کنيد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016