دوشنبه 24 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

برانکو: خواب سرمربيگری پرسپوليس را ديده بودم

سرمربی جديد پرسپوليس توضيحاتی درباره انتخاب دستيارانش ارائه داد.

به گزارش ايسنا برانکو در پاسخ به اين سوال که چرا پس از توافق دستيارانش را معرفی کرد گفت: به خاطر اينکه با نژاد فلاح خيلی سريع توافق کردم. همه جای دنيا متداول است که وقتی يک مربی سر کار می‌آيد نفرات خود را بياورد که بتواند همه تيم را در اختيار بگيرد. چون هر کدام از مربيان بينش و فلسفه کاری خودمان را دارند و اگر بخواهند با فلسفه مربيان ديگر آشنا بشوند زمان می‌برد و اين به خاطر عدم اعتماد نيست.

وی درباره اينکه چرا پرسپوليس در ليگ نتيجه نمی‌گيرد، گفت: ما در خوزستان يک مسابقه خيلی خوب را برگزار کرديم. خيلی اتفاقی نتوانستيم نتيجه بگيريم. ولی در مسابقه مقابل النصر عربستان، همه ما اميد زيادی به پيروزی داشتيم. در نظر داشته باشيد که ما هم به تازگی آمده‌ايم و اميدواريم در مدت زمان هرچه کوتاه‌تر شرايط تيم را بهبود ببخشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرمربی سرخپوشان که هنوز روی نيمکت اين تيم ننشسته است، درباره ديدار پرسپوليس با سپاهان گفت: بازی سختی در انتظار ماست. من از رقابت ديرينه سپاهان و پرسپوليس اطلاع دارم. تقريبا حساس‌تر از ديدار با استقلال است. فراموش نکنيد که سپاهان در ۴ -۵ سال اخير نتايج خوبی گرفته‌ است. آن‌ها توانسته‌اند به ليگ قهرمانان آسيا بروند و دو بار هم در ايران قهرمان شده‌اند و هميشه بين سه تيم جدول هستند. آن‌ها توانسته‌اند يک استمرار را در شيوه بازی به دست بياورند. من نبايد راجع به پرسپوليس و تاريخ آن توضيح بدهم. بايد مدام برای قهرمانی بجنگيم و به جام باشگاه‌ها صعود کنيم. اميدوارم کسب پيروزی برای ما يک عادت بشود. ما در حال حاضر در آسيا شانس زيادی برای راهيابی به دور بعد داريم. اين يکی از تکاليفی است که مدير باشگاه به من محول کرده است. به هواداران قول می‌دهم پرسپوليس نتايج خوبی بگيرد و از گروه خود صعود کند. اميدوارم در يک ماه آينده توان تيم را بالا ببريم.

به گزارش ايسنا، برانکو ايوانکوويچ درباره ديدار پرسپوليس مقابل استقلال خوزستان اظهار کرد: ما کاملا سزاوار پيروزی بوديم و مسابقه ديروز و بازی پرسپوليس مقابل النصر عربستان انگيزه من برای حضور در اين تيم بود. من از نحوه بازی روز گذشته بسيار راضی هستم ما روز گذشته به شکلی کاملا اتفاقی نتوانستيم به پيروزی برسيم. اما نحوه بازی ما تضمينی است برای پيروزی‌های آينده ما.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا فکر می‌کرديد روزی سرمربی پرسپوليس شويد گفت: رويا و خوابش را می‌ديدم که سرمربی پرسپوليس شوم. در سه سال اخير با باشگاه پرسپوليس در تماس بودم ولی هميشه اتفاقی رخ می‌داد که در همکاری ما اختلال ايجاد می‌کرد و به همين خاطر موفق نمی‌شديم راهی را برای همکاری پيدا کنيم.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا در بازی روز گذشته پرسپوليس مقابل استقلال خوزستان به پاناديچ مشاوره فنی داده است يا خير گفت: ما هر لحظه با هم در ارتباط بوديم که بايد چه کنيم و همين طور چگونه ايشان تيم را رهبری کند. تکرار می‌کنم ما به شکلی اتفاقی نتوانستيم به پيروزی برسيم چون تيم برتر در درون زمين ما بوديم.

برانکو ايوانکوويچ در پاسخ به اين سوال که آيا قرار است به عنوان مربی پروازی با پرسپوليس همکاری کند گفت: چرا اين سوال را می‌پرسيد. فراموش نکنيد من ۵ سال سرمربی تيم ملی ايران بودم و سالانه فقط سه بار به کشورم می‌رفتم. کل مدت را در ايران بودم و در همه مسابقه‌ها حضور داشتم. من اينجا برای کار کردن آمده‌ام.

سرمربی تيم پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که فوتبال ايران نسبت به گذشته چه تغييری کرده است اظهار کرد: ارزش واقعی را الان می‌توانم ببينم. اما فوتبال ايران مثل ساير بخش‌های اين کشور دستخوش تغييرات مثبت و پيشرفت شده است. شايد الان مثل ۱۰ سال قبل شاهد ستاره نباشيم مثل ستاره‌هايی علی دايی، مهدوی‌کيا، وحيد هاشميان، کريم باقری، فريدون زندی، اشکان دژاگه، جواد نکونام و شجاعی نباشيم اما فکر می‌کنم به سرعت بازيکنان ايران می‌توانند جای آن ستاره‌ها را پر کنند. ولی بايد اين را فراموش نکنيم که بازيکنان ايرانی بايد سعی کنند به بازار فوتبال جهانی راه پيدا کنند. البته بايد بدانند که راه پيدا کردن به بازار فوتبال جهانی آسان نيست.

او خاطرنشان کرد: اگر بازيکنان ايرانی خوب باشند از بازيکنان جوان هم استفاده می‌کنم اما بايد بگويم در دوره سرمربی‌گری من در تيم ملی ايران حسين کعبی با ۱۷ سال سن بازی کرد و در ادامه تيموريان، نيکبخت واحدی، محمد نصرتی و جلال کاملی مفرد بازيکنان جوانی بودند که برای تيم ملی بازی کردند. امروز هم خيلی از آن‌ها برای تيم‌هايشان بازی می‌کنند.

او در پاسخ به اين سوال که فصل آينده تيم پرسپوليس را چگونه خواهد بست گفت: قبل از هر چيز بايد تمام شرايط تيم را در نظر بگيرم. آن وقت می‌توانيم به همراه باشگاه می‌توانيم تصميم بگيريم که در کدام پست‌ها بايد بازيکن بگيريم. در آن زمان همه چيز را خواهيد ديد. طبيعتا به سرعت سعی می‌کنم همه چيز را تحت نظر قرار دهم تا به موقع عکس‌العمل نشان دهم. من پتانسيل و کيفيت را در تيم پرسپوليس ديده‌ام. اکثريت قاطع بازيکنان در پرسپوليس می‌مانند.

برانکو درباره جلسه با دستيارانش هم گفت: کريم باقری که بازيکن بزرگ تيم ملی فوتبال ايران بوده است به عنوان دستيار من حضور خواهد داشت. بايد با آقای نژاد فلاح صحبت کنيم که چه کسی به عنوان مربی دوم ايرانی در کنار من فعاليت کند.

وی درباره قطع همکاری با کادر فنی سابق هم گفت: من با آقای نادر باقری صحبت کردم و از ايشان بابت خدماتی که برای پرسپوليس انجام دادند تشکر می‌کنم. طبيعتا هر کدم از آن آقايان از کادر فنی سابق تفکرات و نظرات خاص خودشان را دارند. اما قرار است در مدت باقی مانده اين گونه مسائل را حل و فصل کنيم. من از کادر فنی سابق به خاطر تمامی زحمات‌شان تشکر کردم.

برانکو در پاسخ به اين سوال که نظرش درباره کی‌روش و همکاری با مربيان ايرانی چيست گفت: من نمی‌دانم که کی‌روش با دستياران ايرانی‌اش چه مشکلی دارد اما همه مربيان به دنبال اين هستند که بهترين نتيجه را کسب کنند. من بسيار خوب می‌دانم مردم ايران چه عشقی نسبت به تيم ملی دارند. فکر می‌کنم ما بتوانيم با تيم ملی همکاری خوبی داشته باشيم. اما درباره همکاری خودم با تيم ملی فوتبال ايران بايد بگويم من به تازگی به پرسپوليس آمده‌ام و بايد همه شرايط را بررسی کنم. من کی‌روش را درک می‌کنم. زيرا خودم هم سابقه سرمربی‌گری تيم ملی را داشته‌ام. کی‌روش تمايل دارد که ملی‌پوشان بيشتر در اختيار داشته باشد. البته مربيان باشگاه‌ها را هم درک می‌کنم. زيرا آن‌ها هم می‌خواهند بازيکنان خود را در اختيار داشته باشند اما برای همکاری با تيم ملی بايد يک راه حل پيدا کرد و در آن زمان همه راضی خواهند بود.

برانکو درباره اينکه در زمان حضورش در ايران اکثر شاگردانش مربيان بزرگی در ايران شده‌اند گفت: از اين بابت خيلی خوشحال هستم. بازيکنان بزرگ بايد مربيان بزرگی هم بشوند زيرا آن‌ها صاحب دانش و معلومات هستند. البته بايد دانش تکميلی را فرا بگيرند و معلومات خود را تکميل کنند. به خاطر مربی‌گری فرکی خيلی خوشحالم زيرا زمانی که در تيم ملی حضور داشت همکاری بسيار حسنه‌ای با هم داشتيم و افتخار داشتم به همراه او نتايج خوبی برای تيم ملی ايران بگيرم. ما در بوسان به مقام قهرمانی رسيديم و سومی جام ملت‌های آسيارا هم کسب کرديم و در نهايت به جام جهانی صعود کرديم. خوشحالم که فرکی توانست کيفيت خود را نشان دهد نه فقط در فولاد يا نفت تهران بلکه در هر باشگاهی که کار کرده است.

برانکو در پاسخ به اين سوال که نظرش را درباره ديدار پرسپوليس مقابل لخويای قطر چيست گفت: من فيلم بازی اين تيم را ديده‌ام اما فعلا فقط به سپاهان فکر می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016