چهارشنبه 19 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

زمان تقدیر یا تحقیر؟٬ حمید فرخنده

Hamid Farkhondeh6.gif
درکنار صحنه های شادی و استقبالی که مردم از توافق حاصل شده در خیابان های تهران، فضای مجازی و هنگام استقبال از دکتر ظریف و تیم اش به عمل آوردند، برخی از ایرانیان در جایگاه روشنفکر یا مفسر سیاسی در منطقی عجیب و تحلیلی غریب در همان ساعات اولیه پس از اعلام توافق به مذمت آن پرداختند. از سر تحقیر و تخفیف توافق هسته ای را نوشیدن جام زهر برای حکومت یا مشخصا رهبر جمهوری اسلامی ایران نامیدند. ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

برانکو: از بازگشت به ايران هيجان زده‌ام

برانکو ايوانکوويچ می‌گويد نمی‌تواند احساسش را از بازگشت دوباره به فوتبال ايران بيان کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربی جديد پرسپوليس پس از بازگشت به فوتبال ايران پس از ۹ سال در بدو ورود به تهران گفت: نمی‌توانم احساسم را توصيف کنم و بگويم که چقدر از بازگشت به فوتبال ايران پس از ۹ سال هيجان زده هستم. بسيار خوشحالم که هدايت باشگاه بزرگی همچون پرسپوليس را به من سپرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او درباره شناختش از پرسپوليس گفت: مذاکرات ما با باشگاه پرسپوليس به دو، سه ماه اخير باز می‌گردد. در يکی، دو سال اخير نيز تماس‌هايی برقرار شد اما به دليل تعهداتی که به باشگاه‌های عربستانی و اماراتی داشتم نتوانستم به ايران بيايم. اما در ترکيه با آقای نژاد فلاح خيلی زود به يک زبان مشترک رسيديم.

برانکو با اشاره به شرايط پرسپوليس و قدمت اين باشگاه گفت: دقيقا می‌دانم پرسپوليس يعنی چه. پرسپوليس يعنی ارتشی ۳۰ ميليونی، با ۳۰ ميليون سرمربی و ۳۰ ميليون رويا اما من به خودم و پرسپوليس اعتقاد دارم و می‌خواهيم کاری کنيم که هواداران بعد از مدتها خوشحال شوند. کار راحتی نيست اما ما اينجا هستيم که هواداران را خوشحال کنيم و امروز من هم به همراه خيل هواداران يار دوازدهم پرسپوليس در ديدار برابر النصر خواهم بود.

او در پاسخ به اين سوال که آيا قولی به هواداران می‌دهيد يا خير گفت: قولی که می توانم بدهم کار زياد و انرژی فراوان است.

ايوانکوويچ درباره مبلغ قرارداد خود با پرسپوليس گفت: مبلغ قرارداد جزو اسرار کار يک مربی به حساب می‌آيد اما چون شما پرسيديد می گويم مبلغی که از پرسپوليس می‌گيرم به مراتب کمتر از باشگاه‌هايی است که در آن کار کرده‌ام. من وقتی سال ۸۵ فوتبال ايران را ترک کردم گفتم که روزی به اين جا بر می‌گردم و الان خيلی خوشحالم که اين اتفاق رخ داده است.

برانکو در پاسخ به اين سوال که چه شد در زمان حضورتان در الاتفاق عربستان نتوانستيد به ايران بياييد گفت: يکسری سوء تفاهماتی وجود داشت اما اکنون اين سوء تفاهم‌ها حل شده است.

سرمربی جديد پرسپوليس درباره شناختش از النصر عربستان گفت: شناخت خوبی از اين تيم دارم. شايد بتوانم ادعا کنم که اين تيم قوی‌ترين تيم کنونی عربستان است. پرسپوليس قدرت و توان النصر را در بازی رفت احساس کرد اما با فوتبالی متعصبانه و توام با اتحاد می‌توانيم ضعف‌ها را برطرف کنيم.

وی در پاسخ به اين سوال که از کادر کنونی پرسپوليس چند نفر به کارشان در اين تيم ادامه خواهند داد؟ گفت: در حال حاضر آنها شناخت خوبی از تيم دارند اما من امروز به همراه کادرم تنها يار دوازدهم پرسپوليس خواهيم بود.

او درباره دستياران خارجی خود نيز گفت: پاناديچ که بازيکن تيم ديناموزاگرب بوده و به همراه تيم ملی يوگسلاوی در جام جهانی بازی کرده و سال‌ها همبازی مهدوی‌کيا در هامبورگ بوده سه سال است که با من کار می‌کند. او قرار است در پرسپوليس نيز با من همکاری کند. مربی بدنسازی هم که به ايران آورده ام جزو بهترين مربيان بدنساز کرواسی است و فارغ التحصيل اين رشته است. فردا هم برادر پاناديچ به عنوان مربی دروازه‌بان به تيم اضافه می‌شود. ما قصد داشتيم از لوگوسيچ به عنوان مربی دروازه‌بان استفاده کنيم اما به دليل قراردادی که با فدراسيون فوتبال بوسنی داشت اين اتفاق ممکن نبود.

ايوانکوويچ درباره شايعه حضور وحيد هاشميان و کريم باقری در پرسپوليس گفت: من با آقای نژاد فلاح صحبت‌های لازم را انجام داده ام و در يکی، دو روز آينده درباره اين مسائل تصميم گيری می‌شود. کارهای زيادی داريم که بايد در پرسپوليس انجام دهيم اما اين دو نفر سابقه بازی در ليگ‌های اروپايی دارند و از بازيکنان ريشه‌دار پرسپوليس به حساب می‌آيند.

برانکو در پايان در پاسخ به اين سوال که احساستان از اين که در فوتبال ايران به شما لقب "پروفسور" داده‌اند، چيست؟ گفت: اين تنها يک لقب نيست، بلکه رتبه دانشگاهی‌ من پروفسوری است. نبايد فکر کنيد که فقط چون عينک می‌زنم به من می‌گويند "پروفسور"! (با خنده)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016