سه شنبه 25 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

برانکو: اميدوارم پرسپوليس فصل آينده يکی از شانس‌های قهرمانی باشد

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس می‌گويد اميدوار است تيمش در فصل آينده يکی از شانس‌های قهرمانی باشد.

به گزارش ايسنا، برانکو ايوانکوويچ در حاشيه تمرين امروز پرسپوليس درباره شروع همکاری‌اش با اين تيم اظهار کرد: اولا خوشحالم که سرمربی پرسپوليس شدم و اين يک افتخار برای هر مربی‌ است که بتواند سرمربی پرسپوليس شود. می‌دانم شرايط اين تيم چگونه است اما من و همکارانم تمام دانش و داشته‌هايمان را به کار می‌گيريم تا در انتهای اين فصل رتبه خوبی را برای پرسپوليس به دست بياوريم. در تلاش هستيم تا در آسيا هم موفق عمل کنيم. اميدوارم فصل آينده هم بتوانيم يکی از شانس‌ها برای کسب عنوان قهرمانی باشيم.

او در پاسخ به سوالی درباره دستيارانش نيز گفت: آقای آندره پاناديچ به عنوان دستيار اول من در کنارم فعاليت خواهد کرد. او از سوابق غنی در بازی و مربيگری برخوردار است. در يوگسلاوی سابق برای تيم ملی اين کشور بازی کرده است. در هامبورگ و همچنين اتريش هم بازی کرده است و بالاترين درجه مربی‌گری اروپا را دارد. همين طور آقای کيودی سابی‌پاتيچ که استاد حرکت در دانشگاه تربيت بدنی کرواسی هستند. او کارشناس فوق‌العاده‌ای برای آمادگی جسمانی بازيکنان است. ايگور پاناديچ هم به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در کنار ما فعاليت خواهد کرد. او هم سابقه غنی در کار مربی دروازه‌بانی دارد و در باشگاه‌های مختلف نيز فعاليت کرده است. او در باشگاه الاتفاق جده هم فعاليت کرده و به همراه اين تيم به فينال ليگ قهرمانان آسيا رسيده است.

برانکو درباره شرايط قراردادش و همين طور مشکلات مالياتی‌اش هم گفت: مشکل مالياتی را با رضايت طرفين حل کرديم. در حال حاضر هم با آرامش کامل می‌توانيم کارمان را ادامه دهيم. قرارداد من تا انتهای فصل آينده خواهد بود.

او در پاسخ به اين سوال که دستيار ايرانی بعدی که قرار است به پرسپوليس اضافه شود چه کسی خواهد بود گفت: همه از کريم باقری آشنايی کامل دارند و سوابق او را می شناسند. او خدمات زيادی را برای تيم ملی فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس به همراه داشته است و صاحب تجارب بين‌المللی زيادی است. از آنجايی که کريم باقری به زبان انگليسی و همين طور آلمانی مسلط است، در برقراری ارتباط با او مشکلی نخواهم داشت. بالطبع قرار است يک کمک مربی ايرانی ديگر به کار بگيريم و طبق قرارمان قرار است که قائم مقام باشگاه به همراه من در اين مورد تصميم‌گيری کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين سوال که آيا احمدرضا عابدزاده قرار است به کادر فنی پرسپوليس اضافه شود، گفت: اين‌ها همه نام‌های بزرگی هستند که برای پرسپوليس زحمت کشيده‌اند. قطعا هميشه جايگاهی برای آنها در باشگاه وجود دارد اما هيات مديره و مديريت باشگاه به خوبی می‌داند که هر کسی در چه جايگاهی فعاليت کند.

***

برانکو در برنامه نود: مطمئنم که بخش دوم حضور من در فوتبال ايران همراه با موفقيت خواهد بود

سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال ايران که حالا به عنوان سرمربی پرسپوليس مشغول فعاليت شده است در مورد برکناری اش پس از جام جهانی آلمان گفت: خود من به آقای دادکان گفتم ديگر نمی خواهم به قراردادم ادامه دهم.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ايوانکوويچ که عصر دوشنبه نخستين جلسه تمرين پرسپوليس را تحت نظر قرار گرفت و دوشنبه شب با حضور در برنامه نود ابتدا به تعريف از اين برنامه پرداخت و گفت: خيلی خوشحالم که اين برنامه توانسته در اين مدت پيشرفت کند و همچنان پرطرفدارترين برنامه بماند.

وی در مورد اينکه آيا تصور می کرد دوباره به فوتبال ايران برگردد گفت: می دانستم که بالاخره يک روز به ايران برمی گردم. بازهم تکرار می کنم که ايران وطن دوم من است. من پنج سال خوب را در ايران سپری کردم و نتايج خوبی را با هم رقم زديم و اين عاملی است که می توانم به عنوان درخشان ترين بخش سابقه ورزشی خود عنوان کنم.

برانکو ادامه داد: برگشتنم يک ميدان مبارزه است. آنهم در باشگاه بزرگی مثل پرسپوليس که هواداران دو آتشه ای دارد. با اين حال مطمئنم که بخش دوم حضور من در فوتبال ايران همراه با موفقيت خواهد بود. من به سوابقم بسيار افتخار می کنم. بعد از ايران که موفق به کسب بازيهای آسيايی بوسان شديم و در جام ملت های آسيا سوم شديم و مقام های ديگری هم کسب کرديم که نمی خواهم به همه آنها اشاره کنم.

سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال ايران گزارشی از حضورش در تيم های مختلف خارجی و موفقيت هايی که کسب کرده بود را ارائه کرد و در مورد بدشانسی هايی که در تيم ملی ايران آورد گفت: مصدوميت بازيکنان قبل از جام جهانی برای من سخت بود، علی کريمی، هاشميان، مهدوی کيا ، ستار زارع و .. از جمله بازيکنانی بودند که مصدوم شدند و کار ما را سخت کردند. باشگاه صبا هم دايی و گل محمدی و بختياری زاده را هم در اختيار تيم ملی قرار نداد و نتوانستيم به آمادگی که می خواستيم دست پيدا کنيم.

وی افزود: وقتی يک تيم دو يا سه بازيکن کليدی اش را از دست بدهد دچار ناتوانی می شود. با اين حال ما با بدشانسی نتيجه ديدار با مکزيک را واگذار کرديم. برابر پرتغال هم باختيم که ستاره های زيادی را همراه داشت. آنها طلايی ترين نسل فوتبال پرتغال بودند. ما با آنگولا يک بر يک شديم و موقعيت های زيادی را از دست داديم. به نظرم ما باعث شرم مردم مان نشديم. همين جام جهانی اخير را ببينيد که برزيل هفت گل خورد و اسپانيا خيلی زود حذف شد. وقتی اينها را ببينيم متوجه می شويم که ما نتايج خوبی گرفتيم.

برانکو در مورد اقدامات خوبی که در تيم ملی انجام داد در پاسخ به اين پرسش که آيا نسبت به پرسپوليس شناخت داريد و در اين تيم جوانگرايی خواهيد کرد گفت: بازيکنانی که ما در تيم ملی داشتيم جوان بودند. روشن است که در پرسپوليس بايد قبل از هر چيز همه بازيکنان را آناليز کنم. چون هرکجا که کار کردم تيمی را جا گذاشته ام که موفق عمل کرده است. مسابقه با النصر را من به دقت زير نظر گرفتم. همچنين ديدار با استقلال خوزستان را. اين دو بازی به من اميدواری داد که می شود بازيهای باقی مانده را به خوبی پشت سرگذاشت و فصل بعد پرسپوليس را برگردانيم به جايگاه اصلی اش. پرسپوليس بايد هميشه برای قهرمانی بجنگد.

وی افزود: مطمئن هستم که ما بازيکنان جوانی را پيدا خواهيم کرد که بتوانند پيراهن پرسپوليس را برتن کنند. اين تيم تماشاگران زيادی دارد و ما بايد بتوانيم پاسخگوی احساسات اين ارتش ميليونی باشيم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در مورد اينکه چهره محبوبی برای هواداران پرسپوليس است گفت: من به اين افتخار می کنم و اين برای من تعهد بزرگی ايجاد می کند. تمام تلاشم را می کنم که اينها مايوس نشوند. اميدوارم همه ما بتوانيم شور و شعف زيادی در اين مورد داشته باشيم.

برانکو ايوانکوويچ در مورد دستيارانش نيز گفت: توافق کرديم که کادر فنی مورد نظرم در اين تيم حضور داشته باشد. کريم باقری از دستياران ايرانی باقی خواهند ماند. به همراه مديريت محترم باشگاه تصميم می گيريم که يک مربی ايرانی ديگر چه کسی باشد.

سرمربی پيشين تيم ملی در مورد رويارويی اش با حسين فرکی گفت: بسيار افتخار می کنم به آقای فرکی. همکاری خيلی خوبی با آقای فرکی داشتم و به همراه هم نتايج خيلی خوبی کسب کرديم. ايشان رفيق بسيار خوبی برای من هستند. خوشحال شدم که نتايج خيلی خوبی گرفته است. به ايشان تبريک می گويم. اما روز پنجشنبه رفقات نداريم و رقابت خواهيم کرد.

برانکو با بيان اينکه قراردادش تا پايان فصل آينده است در مورد مالياتش گفت: موفق شديم اين را با رضايت و مشارکت طرفين حل کنيم آن را. دوست ندارم در دولت ايران بدهکار بمانم و تمايل دارم اين عشق و محبت باقی بماند. دوست دارم اين عشق هميشه باقی بماند.

وی در مورد اينکه با بداخلاقی ها چه خواهد کرد و آيا لگد علی کريمی به کيف پزشکی در ديدار با پرتغال را ديده بود گفت: بعدا در فيلم اين حرکت را ديدم. می توانم درک کنم چرا کريمی آن حرکت را انجام داد. او فقط سه ماه از عمل جراحی اش گذشته بود و ما فشار آورديم تا بازی کند. او از اينکه نتوانسته برای مردم کاری کند ناراحت بود. با اين حال وقتی خوب شد دوباره به بوندس ليگا رفت. من بازيکن بودم و می توانم درک کنم اين حرکات را . شايد علی کريمی از دست خودش ناراحت بود و شايد هم به خاطر تعويض ناراحت بود. اگر بازيکن ديگری اين کار را بکند ديگر بازی نمی کند!

برانکو ايوانکوويچ در پاسخ به اين پرسش که آيا شما در رختکن پس از بازی با آنگولا نامه ای را امضا کرديد مبنی بر جدايی از تيم ملی گفت: بعد از جام جهانی من به آقای دادکان گفتم قراردادم تمام شده و ديگر نمی خواهم بمانم. ما قبل از جام جهانی توافق کرده بوديم که هر طور نتايج هم رقم خورد من قراردادم را ادامه ندهم.

وی با تاکيد بر اينکه عملکرد تيم ملی ايران در جام جهانی برزيل خوب بوده است گفت: من بازيهای تيم ملی ايران در جام جهانی برزيل را ديدم. در نظر داشته باشيد که فقط راهيابی تيم ملی به جام جهانی يک موفقيت بزرگ است. در چنين مواردی همه برای موفقيت تلاش می کنند. ايران با افتخار از دور مقدماتی حذف شد. گروه ايران خيلی سخت بود. همين آرژانتين بايد قهرمان جام جهانی می شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016