سه شنبه 18 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

زمان تقدیر یا تحقیر؟٬ حمید فرخنده

Hamid Farkhondeh6.gif
درکنار صحنه های شادی و استقبالی که مردم از توافق حاصل شده در خیابان های تهران، فضای مجازی و هنگام استقبال از دکتر ظریف و تیم اش به عمل آوردند، برخی از ایرانیان در جایگاه روشنفکر یا مفسر سیاسی در منطقی عجیب و تحلیلی غریب در همان ساعات اولیه پس از اعلام توافق به مذمت آن پرداختند. از سر تحقیر و تخفیف توافق هسته ای را نوشیدن جام زهر برای حکومت یا مشخصا رهبر جمهوری اسلامی ایران نامیدند. ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وحید هاشميان: امکان همکاريم با برانکو وجود ندارد

بازيکن سابق تيم ملی فوتبال ايران با رد پيشنهاد باشگاه پرسپوليس می‌گويد از زمانی که از تيم ملی خداحافظی کرده است، هيچ مسئولی با او تماس نگرفته تا تشکر کند.

وحيد هاشميان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، درباره پيشنهاد باشگاه پرسپوليس برای دستياری برانکو ايوانکوويچ اظهار کرد: من به تازگی کلاس‌های مربی‌گری‌ام را به اتمام رسانده‌ام. هفته آينده هم برای انجام کارهای شخصی به تهران می‌آيم. حدود چند روز پيش آقای قدوسی با من تماس گرفتند و گفتند که شايد طی روزهای آينده برانکو ايوانکوويچ به عنوان سرمربی پرسپوليس انتخاب شود. به من گفتند آيا تمايل داری به عنوان دستيار برانکو با پرسپوليس همکاری کنی که من پاسخ دادم در حال حاضر برنامه‌های آينده‌ام مشخص نيست و نمی‌توانم در اين شرايط به پرسپوليس کمک کنم.

وی افزود: من آقای برانکو را خيلی دوست دارم. او يکی از مربيان خوب و باشخصيت خارجی است که به فوتبال ايران آمده است. من چند سالی است ايشان را نديده‌ام و هر وقت به ايران بيايم قطعا به ديدارشان خواهم رفت. اما امکان همکاری ميان ما وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشميان در پاسخ به اين سوال که حضور برانکو را در پرسپوليس چطور ارزيابی می‌کنيد گفت: پرسپوليس سال‌های بحرانی را پشت سر می‌گذارد. از لحاظ مديريت يا مربی تغييرات زيادی داشته است. همه اين موضوعات در نتايج پرسپوليس تاثيرگذار بوده است. حال که برانکو به اين تيم آمده بايد به اين تيم زمان کافی را بدهند زيرا او در اين فصل که نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد و بايد برای فصل آينده برنامه‌ريزی کند. در کل معتقدم برانکو مربی خوبی برای پرسپوليس است.

بازيکن سابق تيم ملی فوتبال ايران درباره عملکرد کارلوس کی‌روش در تيم ملی فوتبال ايران هم گفت: من چند وقت قبل درباره اين موضوع صحبت کردم و در حال حاضر تصميم‌گيرنده نيستم که بخواهم بيش از اين درباره اين موضوع صحبت کنم. اما اعتقاد دارم آن‌هايی که فکر می‌کنند کی‌روش بايد برود حتما دليلی برای اين نظر خود دارند و آن‌هايی که فکر می‌کنند بايد بماند حتما دلايل خاص خود را دارند. به اعتقاد من همه چيز را آمار و نتايج مشخص می‌کند. ما در جام جهانی مقابل نيجريه يک بازی متوسط انجام داديم که البته آن نيجريه، نيجريه قديم نبود. مقابل آرژانتين هم بازی بسيار خوبی انجام داديم و حتی می‌توانستيم اين تيم را شکست دهيم. مقابل بوسنی هم بازی نسبتا خوبی را به نمايش گذاشتيم اما نتيجه‌ای که در جام جهانی گرفتيم مثل دوره‌های قبل بود.

او افزود: در جام ملت‌های آسيا هم با بدشانسی مواجه شديم و به خاطر اخراج پولادی بازی مقابل عراق را واگذار کرديم. اگر پولادی در آن بازی اخراج نمی‌شد شايد نتيجه‌ی ديگری رقم می‌خورد. اين بدشانسی در تيم برانکو هم رخ داد اما آن تيم در جام ملت‌های ۲۰۰۴ به مقام سوم رسيد. به اعتقاد من همه چيز درباره کی‌روش مشخص است. هم نتايج و هم بازيکنان جوانی که به تيم ملی معرفی کرده است. يک شخص نمی‌تواند بيايد و کل فوتبال ايران را تغيير دهد. ما نبايد انتظار داشته باشيم که يک مربی بيايد و کل فوتبال ايران را عوض کند. يک مربی می‌تواند تيمی را جمع کند و با اتخاذ تاکتيک‌هايی به سوی نتيجه‌گيری حرکت کند. پس اگر فکر کنيد يک مربی می‌تواند فوتبال ايران را تغيير دهد اشتباه است.

هاشميان درباره حضورش در بازی خداحافظی ياروليم نيز گفت: من را باشگاه هامبورگ دعوت کرد و برايم بليت VIP فرستاد تا بروم و اين بازی را تماشا کنم. در ابتدا قرار نبود که بازی کنم و فقط قرار بود اين بازی را تماشا کنم. بعد از اينکه برای دريافت بليت VIP به باشگاه هامبورگ رفتم به من گفتند آقای ياروليم خواسته شما هم در بازی حضور داشته باشيد و من با کمال ميل اين موضوع را قبول کردم و در بازی حضور داشتم. زمانی که من و مهدی مهدوی کيا اين بازی را تماشا می‌کرديم واقعا دل‌مان سوخت. وقتی می‌بينيم آلمانی‌ها از يک بازيکن‌شان چگونه تقدير می‌کنند و برايش بازی خداحافظی برگزار می‌کنند و به او احترام می‌گذارند دل‌مان می‌سوزد، اين در حالی است من هنوز طلب ۵ سال پيشم را از پرسپوليس نگرفتم. من حتی وقتی خواستم بروم و جايزه‌ام را بگيرم، رييس فدراسيون فوتبال آلمان من را هلی‌کوپتر خطاب کرد. همه اين‌ها در حالی است که از زمانی که از فوتبال ايران خداحافظی کردم، رييس فدراسيون فوتبال ايران يک بار با من تماس نگرفت و از من تشکر نکرد. من نياز به تشکر کسی ندارم اما رسم است که حداقل يک نامه بنويسند.

او تاکيد کرد: زمانی که مدرک مربی‌گری‌ام را گرفتم خيلی از مربيان قديمم و دوستانم در ايران با من تماس گرفتند و به خاطر کسب اين مدرک سخت به من تبريک گفتند اما از فدراسيون فوتبال ايران هيچ کس به ما زنگ نمی‌زند تا حال‌مان را بپرسد. اين بی‌احترامی‌هايی است که با پيشکسوتان فوتبال ايران می‌شود. به خاطر همين موضوع است که يک سری پيشکسوتانی که خوبند بيرون فوتبالند و يک سری آدم‌های خاص در فوتبال هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016