پنجشنبه 21 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

برتری تيم ملی فوتبال ایران بر ازبکستان

تهران - ايرنا - ديدار دوستانه تيم های ملی فوتبال ايران و ازبکستان با برتری يک بر صفر ملی پوشان کشورمان پايان يافت.

به گزارش ايرنا، ديدار دوستانه تيم های فوتبال ايران و ازبکستان از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه امروز (پنج شنبه) به وقت تهران در ورزشگاه بنيادکار تاشکند آغاز شد.

ولاديسلاو تسيتلين به عنوان داور وسط، حسن الدين شادمانوف و رسولان سمندراوف به عنوان کمک های وی و مورود مخمدوف به عنوان داور چهارم، قضاوت اين ديدار را برعهده داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کارلوس کی روش سرمربی تيم ملی کشورمان در اين ديدار عليرضا حقيقی، وريا غفوری، احسان حاج صفی، پژمان منتظری، محمدحسين کنعان زادگان، سعيد عزت الهی، آندرانيک تيموريان، مسعود شجاعی، وحيد اميری، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد را در ترکيب ثابت قرار داد.

نيمه نخست اين ديدار بدون اينگه گلی از خط دروازه های دوتيم رد و بدل شود پايان يافت.

کارلوس کی روش نيمه دوم اين ديدار دوستانه را با پنج تعويض آغاز کرد که مهدی شريفی به جای طارمی، خسروحيدری به جای مسعود شجاعی، سردار آزمون به جای رضا قوچان نژاد، مهدی ترابی به جای آندرانيک تيموريان و اميد ابراهيمی به جای وحيد اميری وارد زمين شد.

با خروج تيموريان از زمين، حاج صفی بازوبند کاپيتانی را بر بازو بست.

بازيکنان ازبکستان دقايق ابتدايی نيمه دوم را هجومی تر آغاز کردند اما موقعيت های نصف و نيمه آنها توسط مدافعان تيم ملی کشورمان دفع شد.

سرمربی تيم ملی ازبکستان در دقيقه ۶۲ نخستين تعويض خود را انجام داد و لطف الله ترايف به جای حيدراف وارد زمين شد.

بلافاصله بعد از تعويض ازبکستان، کی روش دست به ششمين تعويض خود زد و ميلاد محمدی به جای سعيد عزت اللهی وارد زمين شد.

در دقيقه ۶۵ اين ديدار خطرناک ترين موقعيت بازی از سوی بازيکنان ازبکستان ايجاد شد و سردار رشيد اف با استفاده از غفلت پژمان منتظری می توانست در موقعيتی تک به تک دروازه ايران را باز کند اما ضربه وی با اختلاف زياد از بالای دروازه به بيرون رفت.

در دقيقه ۷۰ بازيکنان ازبکستان در روی ضد حمله بار ديگر صاحب موقعيت گلزنی شدند که ضربه سر ايگور سر گيف با واکنش عليرضا حقيقی به کرنر رفت.

ازبک ها در دقيقه ۷۱ دومين تعويض خود را انجام دادند و بهادر نسيم اف بازيکنان پديده مشهد به جای ايگور سر گيف وارد زمين شد.

در دقيقه ۷۲ ملی پوشان کشورمان به عمق محوطه جريمه ازبکستان نفوذ کردند که پاس به بيرون خسرو حيدری توسط مدافع ازبکستان دفع شد.

سردار آزمون در دقيقه ۷۵ با جا گذاشتن چند مدافع ازبکستان وارد محوطه جريمه اين تيم شد اما ضربه محکم او توسط مدافع ازبک ها دفع شد تا بازی همچنان با تساوی بدون گل ادامه داشته باشد.

در دقيقه ۷۶ سرمربی تيم ملی ازبکستان سومين تعويض خود را انجام داد و شوراحمادف به جای مخامادف به ميدان رفت.

با نزديک شدن به دقايق پايانی ديدار، حملات ملی پوشان کشورمان رو به افزايش گذاشت و وريا غفوری توپی را از گوشه زاست زمين ازبکستان ارسال کرد که ضربه قيچی مهدی شريفی توسط نستروف گلر ازبک ها دفع شد.

در دقيقه ۲+۹۰ مهدی ترابی که در نيمه دوم به ميدان آمده از گوشه چپ زمين ازبکستان وارد محوطه جريمه اين تيم شد و با شوت محکم دروازه ازبک ها را باز کرد تا اولين گل اين ديدار و نخستين گل ملی خود را به ثمر برساند.

در نهايت اين بازی دوستانه با برتری يک بر صفر ايران پايان يافت تا کی روش بتواند با تعويض هايی که انجام داد، بازيکنان خود را برای ديدار با ترکنمستان در مرحله مقدماتی جام جهانی که ۲۶ خرداد ماه در اين کشور برگزار می شود، محک بزند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016