سه شنبه 8 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: بدون امکانات، برنامه‌ و اردو موفق نمی‌شويم

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران اعلام کرد هيچگاه درخواستی برای خود نداشته و گفت: نخواستم امکانات تيم‌های بزرگی چون منچستر، رئال و يا تيم‌های درجه يک را برای تيم ملی داشته باشم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، کارلوس کی‌روش در جمع اعضای هيات رئيسه فدراسيون فوتبال ضمن بيان مطلب فوق گفت: از شما به خاطر اينکه اين وقت را در اختيار من گذاشته‌ايد، تشکر می‌کنم. امروز پس از ۴ سال اين افتخار را دارم که در جلسه هيات رئيسه حضور يابم تا برنامه ها و نظرات خود را ارائه کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره برنامه‌های تيم ملی فوتبال تاکيد کرد: در اين مدت ما در اکثر مواقع در برگزاری اردوها و ديدارهای تدارکاتی دچار مشکلات بوديم و بسياری از مواقع مشکلات مالی و عدم امکانات بر سر راه تيم ملی بود. من هيچگاه درخواستی برای خود نداشته و نخواستم امکانات تيم‌های بزرگی چون منچستر، رئال و يا تيم‌های درجه يک را برای تيم ملی داشته باشم.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران اضافه کرد: من با تيم‌های آفريقای جنوبی و پرتغال کار کرده‌ام و مانند ايران با آنها به جام جهانی راه يافته‌ام. همه می‌‎دانند در آفريقای جنوبی هم امکانات درجه اول و حرفه‌ای وجود ندارد. پرتغال هم کشور کوچکی است که ۱۰ ميليون جمعيت و ۱۰۰ هزار نفر فوتباليست حرفه‌ای دارد و البته مشکلات مالی خود را دارد. ما توانستيم در اين کشور بازيکنان بزرگی مانند اوزه بيو، فيگو و رونالدو را داشته باشيم و من با همين تيم به جام جهانی رفته ام.

وی در ادامه افزود: همه مردم به اين امر واقف هستند در فوتبال يک نظر غالب برای پيشرفت بايد داشته باشد و قطعا در ايران هم وجود دارد. هميشه گفته‌ام امکانات درجه اول جهان مانند رئال و منچستر را انتظار ندارم و برنامه آماده‌سازی می‌خواهم که نه در سطح تيم‌های درجه اول آسيا مانند ژاپن و کره‌جنوبی و يا استراليا باشد و نه مانند تيم‌های درجه چندم آسيا باشيم.

کی‌روش همچنين خاطرنشان کرد: در حال حاضر تيم اول آسيا هستيم و همه به ما احترام می‌گذارند بايد برنامه‌های ما قوی‌تر از ديگر تيم‌های آسيايی باشد که اين امر وظيفه ما است.

وی اضافه کرد: فوتبال بازی عاطفی و خاصی است و اگر ما به لبنان و عراق ببازيم، همه تحت تاثير قرار می‌گيرند. يک روز ده نفره در تهران کره‌جنوبی را می‌‌بريم و يک روز در بيروت به تيم ملی لبنان می‌بازيم. اگر بعد از باخت‌ها بگويم که من برنامه آماده‌سازی، بازی تدارکاتی و... در اختيار نداشته‌ام، اينها همه توجيه است.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران يادآور شد: در سراسر و جهان در کشورهای خيلی پيشرفته مانند برزيل، ايتاليا همين است و همه بايد وظايف خود را به خوبی انجام دهيم تا برنامه‌ها به طور مطلوب پيش رود تا بعد از باخت صحبت‌هايی را مطرح نکنيم که جز توجيه چيز ديگری نيست.

وی در ادامه بيان کرد: وظيفه من اين است برنامه‌های تيم ملی را ارائه دهم. دغدغه زيادی در راه موفقيت وجود دارد و من به عنوان يک متخصص در فوتبال که سابقه ۳۳ سال حضور در فوتبال را دارم، بايد بگويم الان زمان بيدار باش است. بدون امکانات و توجه به فوتبال، بدون داشتن برنامه‌های آماده‌سازی و اردوهای تدارکاتی خوب موفق نمی‌شويم. از قهرمانی تيم‌های ايران در مسابقات آسيايی در آسيا حدود ۲۴ سال می‌گذرد. بايد بيدار شويم و تلاش کنيم که وضعيت ما تغيير کند.

کی‌روش با بيان اينکه در حال حاضر همه تيم‌های حوزه خليج فارس و کشورهای آسيايی در شرق آسيا در حال تلاش و کار کردن هستند، تصريح کرد: قطر و امارات به خوبی و سختی تلاش می‌کنند و هر روز بهتر از گذشته می‌شوند و برای صعود به جام جهانی برنامه‌های خود را ارائه و اجرا می‌کنند. ژاپن، کره‌جنوبی و استراليا به خوبی پيشرفت کردهاند و همه ما تلاش می‌کنيم تا بجای آنها و يا به عنوان تيم چهارم آسيا به جام جهانی برويم.

وی با اشاره به اينکه اين مشکلات، شرايط را برای جام جهانی روسيه سخت‌تر می‌کند و بايد بهتر از قبل تلاش کنيم، برنامه خود را برای موفقيت در مسير رسيدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسيه اينگونه تشريح کرد: از بعد استراتژيک سه خط مستقيم برای رسيدن به موفقيت وجود دارد که همه آنها به يک نقطه مشترک ختم می‌ شود و نتيجه آن متحد شدن و همدل بودن است.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران همچنين افزود: خط اول مجموعه مديريتی فدراسيون فوتبال و هيات رئيسه آن است. خط دوم اعضای کادر فنی و خط سوم مسئولين اداری فدراسيون هستند که بايد در جهت هم و برای موفقيت تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: برای موفقيت در رسيدن به جام جهانی و موفقيت در آن بايد به سختی تلاش کنيم و تصميمات مديريتی با کيفيت بگيريم و منابع مالی مناسب را برای حرکت تيم ملی تامين کنيم و در نهايت با نظم و احترام به يکديگر و انجام وظيفه به موفقيت برسيم.

کی‌روش در ادامه برنامه خود را در سه بخش کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تا جام جهانی ۲۰۱۸ روسيه به اعضای هيات رئيسه ارائه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016