Saturday, Jan 19, 2019

صفحه نخست » وقتی نویسنده تجزیه طلبِ ایرانی نما، مبارزه علیه حکومت اسلامی را به تجزیه کشور گره می زند!؛ ف. م. سخن

64B69FC7-CCE4-490B-A78F-2AE919432C18.jpegگهگاه وقاحتِ تجزیه طلبان چنان اوج می گیرد، که هنوز هیچ نشده، در مقابل ایرانیان -یعنی کسانی که مدافع تمامیت ارضی کشورشان هستند- انگشت تکان می دهند و از درِ تهدیدِ مستقیم و غیر مستقیم وارد می شوند. نمونه اش را در یکی از گفتارهای فردی که خود را عضو حزب دمکرات کردستان می نامید دیدیم و شنیدیم.

اکنون، کارمند بازنشسته وزارت دفاع امریکا، که کسی ست به نام کریم بنی سعید عبدیان که افاضات تجزیه طلبانه و ایران ستیزانه ی او را سال پیش در «کنفرانس ائتلاف نیروهای اپوزیسیون» شنیدیم، مطلبی نوشته «در شرق الاوسط» چاپ لندن که خلاصه کلام اش این است که این که اپوزیسیون دست در دست هم نمی نهد و باعث هراس کشورهای خارجی می شود، به خاطر شووینیسم و نپذیرفتن حق تعیین سرنوشت مليتهای غير فارس و در یک کلام مخالفت با تجزیه ی ایرانِ نیروهای اپوزیسیون ایرانی از جمله سلطنت طلبان و ملیون و چپ ها و مجاهدین خلق است.

این عدم توافق با تجزیه ی ایران، مانع نزدیکی دولت و مقامات آمریکایی به اپوزیسیون شده و به هراس افکنی در میان مسئولان آمریکایی دامن می زنند.

ابتدا باید چند غلط جغرافیایی و املایی را به «السید کریم بنی سعید عبدیان» گوشزد کنیم که دفعه بعد که مقاله می نویسد مرتکب آن ها نشود.

اولا، ما در «جغرافیای ایران» چیزی به نام «اقلیم اهواز» نداریم بلکه «شهرستان اهواز» داریم. مردم ایران و مردم عرب خوزستان هم اهوازشان را بسیار دوست می دارند و تغییر نام آن به اقلیم اهواز و الاحواز و غیره را نشانه ای از جدایی طلبی می دانند.

دوم، هیچ ایرانی یی، اسم شهر آبادان را «عبادان» نمی نویسد و کسی که چنین غلطی بکند، به او نمره ی صفر در دیکته و تاریخ و جغرافی داده می شود.

اکنون از موضوعات شکلی در می گذریم و به موضوعات محتوایی می رسیم.

کسانی که نام «سازمان مجاهدین خلق ایران» را به جا و بی جا در گفت و گوهای مربوط به مبارزات مردم ایران علیه حکومت اسلامی به میان می آورند، بدانند که اگر این سازمان مخالف تجزیه ایران است که دست اش درد نکند، ولی تا زمانی که لچک از سر زنان اش بر ندارد و دست از دخالت دادن دین در سیاست های سازمان اش نشوید و وابستگی به نیروهای خارجی را کنار نگذارد، ملی گرا هم که باشد، صنار در مبارزات مردم ایران علیه حکومت اسلامی ارزش ندارد.

و بالاخره «سید کریم» موضوع هراس افتادن در دل کشورهای خارجی را مطرح می کند، که اگر قرار است کشور خارجی، با تجزیه ایران به دل اش هراس نیفتد، همان بهتر که دچار هراس دائم بماند، که ما البته مطمئنیم، موضوع آن طور هم که «سید کریم» می گوید نیست، و کشورهای خارجی، با مشاهده ی یک اپوزیسیون قوی و با اعتماد به نفس و محترم، هرگز خواهان تجزیه ی ایران نخواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy