Monday, Jan 21, 2019

صفحه نخست » دولت آلمان مجوز پرواز هواپیمایی ماهان را لغو کرد

mahan.jpg

اسپوتنیک - مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از تصمیم وزارت حمل و نقل آلمان برای ممنوعیت پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر جمهوری اسلامی ایران به آلمان استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو از متحدین خود خواست که از این نمونه تبعیت کنند.

پمپئو در صفحه توئیتر خود نوشت: " آمریکا از تصمیم آلمان برای رد پرواز‌های ماهان ایر استقبال می‌کند. این شرکت هواپیمایی اسلحه و سرباز را به خاور میانه فرستاده و از روحیه بی ثبات کننده ایران در منطقه حمایت می‌کند. ما از تمامی متحدین خود می‌خواهیم که از این نمونه پیروی کنند. "

سازمان فدرال هواپیمایی میهنی آلمان اطلاع داد که ماهان ایر از تاریخ ۲۱ ژانویه در خصوص قطع فوری اجازه پرواز‌های این شرکت به و از آلمان را صادر کرده است.

پیشتر سازمان اطلاعات آمریکا خطاب به نمایندگان دولت آلمان انتقاد کرده بود که همکاری با شرکت ماهان ایر " تهدیدی برای امنیت شهروندان آمریکایی در فرودگاه‌های آلمان " است. ماهان ایر پروازهایی را بین آلمان و تهران شش بار در هفته انجام می‌داد.

***

پروازهای شرکت ماهان به فرودگاه‌های آلمان ممنوع شد

رادیو بین المللی فرانسه - به گزارش اشپیگل آنلاین دولت آلمان از امروز، دوشنبه ۲۱ ژانویه اول بهمن، اجازه پرواز هواپیماهای متعلق به شرکت هوائی ماهان به فرودگاه‌های این کشور را لغو کرده است. ماهان تا به حال به دو فرودگاه مونیخ و دوسلدورف در جنوب و غرب آلمان پرواز می‌کرد.

خبر ممنوعیت پروازهای ماهان به دو فرودگاه مونیخ و دوسلدورف را اشپیگل آنلاین پیش از ظهر روز دوشنبه به نقل از اداره فدرال حمل و نقل هوائی آلمان منتشر کرد.

این خبر را اندکی بعد سخنگوی وزارت حمل و نقل آلمان تایید کرد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور بر آن افزود که نشانه‌های زیادی در این مورد وجود دارد که جمهوری اسلامی بر فعالیت‌های خود برای ترور مخالفان در اروپا افزوده است.

یک پژوهش مشترک زوددویچه تسایتونگ و شبکه‌های رادیو/تلویزیونی شمال و غرب آلمان فرضیه تلاش جمهوری اسلامی برای انجام عملیات تروریستی در اروپا را تایید کرده است. مقامات آلمانی بیمناک آن هستند که شرکت هوائی ماهان در زمینه انتقال اسلحه و تروریست به اروپا نیز فعالیت داشته باشد.

به گفته اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان تحریم ماهان با هدف تضمین امنیت آلمان و مقابله با تروریسم صورت گرفته است.

اشپیگل آنلاین در ادامه خبر خود می‌افزاید: "بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایران را به جاسوسی یا عملیات تروریستی در خاک خود متهم می‌کنند. اما دولت آلمان تاکید می‌ورزد که اقدام علیه ماهان به معنای تحریم شرکت‌های دیگر نیست و تنها علیه همین یک شرکت اعمال می‌شود". است.

به گزارش رسانه‌های آلمانی هواپیمائی ماهان از سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم شدگان آمریکا قرار گرفته است. آمریکائی‌ها این شرکت را متهم کرده‌اند که به جای مسافر عادی سرباز و اسلحه به سوریه حمل می‌کند. جمهوری اسلامی این اتهام را بارها رد کرده است.

دادستان کل آلمان در حال حاضر مشغول بررسی پرونده جاسوسی یک مترجم آلمانی / افغانستانی ارتش آلمان است که به جاسوسی برای جمهوری اسلامی متهم شده است. حکم بازداشت این مرد که عبدالحمید س. نام دارد روز ششم دسامبر سال گذشته صادر شده بود، اما او هفته گذشته در غرب آلمان دستگیر شد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ارتباط عبدالحمید س با ایران را به شدت رد کرده و آن را بخشی از توطئه غرب برای جوسازی علیه ایران دانسته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy