Sunday, Dec 29, 2019

صفحه نخست » معاون دادستان: فیلترشکن‌ها را محدود نکردند، اینترنت را قطع کردیم

internet.jpgرادیو فردا - یک مقام قضایی گفته است علت قطع اینترنت در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ این بوده که فیلترشکن‌ها محدود نشدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور که روز یک‌شنبه ۸ دی در اصفهان سخنرانی داشت، «منشاء» اعتراض‌های آبان را «فضای مجازی» دانسته و گفت: «اگر کنترل‌ها انجام می‌شد، نرم‌افزارهای ایرانی به‌همراه خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شده بود و فیلترشکن‌ها محدود می‌شد، اصلاً نیازی به بستن اینترنت در دوران آشوب نداشتیم».

حکومت ایران در جریان اعتراض‌ها، از روز ۲۶ آبان اقدام به قطع اینترنت در سراسر کشور کرد. قطع اینترنت در برخی نقاط ایران یک ماه ادامه داشت.

او مدعی شد جوانانی که در جریان اعتراض‌ها بازداشت شده‌اند، «اعترافاتی» داشته‌اند که «نقش شبکه‌های اجتماعی در پیدایش این حوادث» را نشان می‌دهد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این مقام قضایی همچنین مشکلاتی مانند «طلاق و ابتذال اخلاقی» و «برخی مشکلات اقتصادی» را ناشی از حضور گستردم مردم در فضای مجازی دانست.

آقای جاویدنیا به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته است : «فضای مجازی قتلگاه جوانان کشور است».

در یک موضع‌‌گیری دیگر علیه فضای مجازی، غلامرضا جلالی، رئيس سازمان پدافند غیرعامل هم روز یک‌شنبه در نشست «تبیین علل بروز ناآرامی‌های آبان ۹۸» نوشته است که اعتراض‌ها با «شبکه‌های اجتماعی مدیریت» می‌شد و در صورت «قطع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه» می‌توان اعتراض‌ها را مهار کرد.

او همچنین گفته است هدف از اعتراض‌های آبان ۹۸، «سوریه‌سازی ایران بوده است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy