Monday, Mar 23, 2020

صفحه نخست » رژیم اشغالگر و غاصب روحانیت خطرناکتر از ویروس کرونا! محمد جعفری

Mohammad_Jafari.jpgدر این نوروز که مردم سراسر کشور درگیر ویروس کشنده کرونا هستند، بهتر آن دیده شد که به جای تعارفات معمول و تبریک گفتن‌ها حقایقی را به زعم اطلاع و تجربه خود از باب یادآوری با شما ملت بزرگ ایران در میان بگذارم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید. بعضی‌ها می‌گویند که نباید و صریح رک و راست با رژیم مقابل شد و باید با به نعل و به میخ زدن مسائل را مطرح کرد. اما تجربه ثابت کرده است که با به نعل و به میخ زدن، رژیم ستمگر از آن بهره می‌برد. همچنانکه «گفتن حق در برابر سلطان [حاکم] ستمگر» جهاد افضل نامیده شده است، باید صریح و رک راست حق را گفت. و به یمن ایستادگی بر حق و حق گفتن، آزادی حقوق استقلال و اجرای عدالت اجتماعی را باز یافت.

برای اینکه بدانیم ایران به چه سمت و سویی می‌رود لازم است بدانیم که چگونه رژیمی بر جامعه ما حاکم و مسلط است. اما قبل از آن یاد آور می‌شود: اینجانب به مناسبت شرکت کردن و یا شرکت نکردن فعالانه در انتصاباتِ انتخاب نمای چهارم اسفند سه مطلب کوتاه تحت عناوین «تحریم انتخابات عملی منفعلانه و یا فعالانه؟»؛ «شرکت درانتخابات، یعنی بیعت و تجدید بیعت با نظام مطلقه» و «شرکت در انتخابات یعنی صحه گذاشتن بر اشغال کشور» که درآن گفتنی‌ها در حد اختصار گفته شد. و شما اکثریت ملت بزرگ ایران با شرکت نکردن خود در چنین انتصاباتِ انتخاب نما هم به جهانیان ثابت کردید که ملتی زنده و آگاه هستید و هم ضربه‌ای بزرگ بر پیکر رژیم غاصب حقوق و آزادی خود وارد آوردید و هم خامنه‌ای نتوانست رجز خوانی و به جهانیان اعلان کند، شما که می‌گوئید مردم با ما مخالف هستند، بیائید و ببینید که چگونه مردم با شور و شوق در انتخابات شرکت کردند. با شرکت نکردن وسیع خود در انتخابات اجازه ندادید که شخصیتی هایی گوش بفرمان نظیر جواد ظریف بیاید و در دنیا در مقابل دوربین‌ها و خبرنگاران خارجی بنشیند و چنین دروغ هایی بنام شما بر زبانش جاری شود و بگوید: «اگر مردم ما را قبول نداشتند در انتخابات شرکت نمی‌کردند» و یا اینکه «ما خودمان انتخاب کردیم که این جور زندگی کنیم»
البته خامنه‌ای که در بدترین وضع استیصال قرار گرفته برای یک روز ماندن در قدرت به هر دروغی دست می‌زند اما در عین حال خود می‌داند که جز دروغ بر زبان جاری نمی‌کند و هم می‌داند که شما ملت هم او را دروغگو و کذاب می‌دانید و وقتی هم آمار می‌دهد چون می‌داند که آمارش ساختگی و دروغ است، سرشکسته می‌شود و اعتماد به نفس خود را از دست خواهد داد و در نتیجه خامنه‌ای در درون شکسته شده و زجر می‌کشد و با خود می‌جنگند که چرا شما ملت با عملِ شرکت نکردن در انتصاباتِ انتخاب نمایش او را رسوا کردید و شما ملت هم با عمل خود بیش از پیش به دروغگویی رژیم واقف شدید. افزون براینکه همه کسانی که در انتصاباتِ انتخاب نماشرکت نکردید از وجدان آسوده بر خوردارید و حداقل از ظلم و جنایات و فساد رژیم در حد رأی ندادن شریک نیستید. نیک می‌دانید که خامنه‌ای و روحانی و اصلاح طلبان، همه نظرشان بر این است که برای حفظ نظام باید مردم را سرکوب کرد و از سفره انقلاب خورد. رژیم است که از روز اول تا به امروز که بیش از چهل سال از آن می‌گذرد به جنایت و خیانت و چپاول ملت مشغول است. آیا در طول این چهل سال به غیر از این، کار دیگری کرده‌اند. شما ملت بزرگ بار دیگر به این اصطلاح مسخره اصول گرا و اصلاح طلب که هر دو روی یک سکه هستند و هر دو به ثنا گویی و تملق و کرنش کردن در برابر رژیم و خامنه‌ای مشغول‌اند منتها با دو سبقه و روش متفاوت نه گفتید و... و از همه مهمتر لباس ترس از تن به در آورده و به قدرت و نیروی تغییر در خود بیش از پیش واقف شدید. و اینها دست آورد کمی نیست اما پایان کار هم نیست.
وقتی کسی بیمارمی شود اولین وظیفه پزشک برای درمان آن شخص شناخت نوع درد اوست بدون شناخت درد هر نوع داروئی مضر به حال بیمار است. سایر مسائل و دردها هم چنین است در همه مسائل و بیماری‌ها چه جسمی و یا روحی و روانی و چه و اجتماعی و سیاسی اول باید درد را شناخت تا بشود بعد به جستجوی در مان آن رفت. پس برای شناخت دردهای اجتماعی و مسائل و معضلات مبتلا به کشور اول باید به سراغ نوع حکومت و چگونگی نوع اداره آن کشور رفت. آنچه در مورد نوع حکومت کشور در زیر می‌آید، شما خود بهتر از من می‌دانید و با گوشت و پوست خود آن را لمس کرده‌اید، اما یادآوری آن خالی از فایده نیست. سیستم حاکم بر کشور:
۱-بر اساس گزارش بعضی از دست اندر کاران درجه اول انقلاب و نکاتی که بعد‌ها فاش شده، این رژیم، رژیمی است که به دروغ و نیرنگ انقلاب ملت ایران را مصادره کرده و با قرار و مدار و زد و بند با آمریکایی‌ها روی کار آمد و استبداد را بر کشور حاکم کرد و بعد از اینکه بر کشور و جامعه مسلط شد، به کشوری که موجب روی کار آمده آن شده بود پشت کرد و به چین و بویژه روسیه چسبید. چند از نمونه‌های مهم در زیر خواهد آمد:
الف-بنی صدر بعد از کودتا و آمدن مجدد به پاریس چنین گزارش می‌کند:
«یک سال پیش از انقلاب، در لندن در خانه آقاى دکتر تقى زاده، آقاى بهرام بهرامیان از دعوت شدنشان به سفارت آمریکا صحبت به میان آورد. گفت آمریکائى‏ها ۳۰ نفر از قماش مرا به سفارت دعوت کردند. به ما گفتند که گردانندگان کنونى رژیم ایران در فساد غوطه مى‏خورند و انقلاب سفید هم شکست خورده است. اگر شماها حاضرید وارد گود بشوید، ما همه گونه کمک مى‏کنیم تا اداره امور کشور را در دست بگیرید.» (۱) در جای دیگری می‌نویسند: «سالی قبل از پیروزی انقلاب آقای محمد منتظری از نجف آمد و خبر آورد از ایران بسیاری از جمله سرلشگر قره‏نى به آقا پیغام داده‌اند، اگر شما اسم از آمریکا نبرید، آنها شاه را مى‏برند.» (۲) ب- مرحوم عباس امیرانتظام که خود یکى از دست اندرکاران نیروی جانشین رژیم بوده است، خیلى پا را از اینها فراتر گذاشته است. وى در موارد مختلف و نامه‏هاى گوناگون خود گفته است: رژیم اسلامى حاکم، یک رژیم آمریکایى است. و با برنامه ریزى وکمک وراهنمایى آن کشور بقدرت رسیده است. ازجمله در نامه‏اى مى‏گوید:
«در تابستان ۱۳۷۱، دو نفراز اعضاى وزارت اطلاعات، تحت عنوان نماینده قوه قضاییه، در واحد ۲۰۹ زندان اوین، با من ملاقات و در جلسات ۵ تا ۶ ساعته، بحث و اصرار داشتند تا مرا راضى کنند زندان را ترک کنم که من نپذیرفتم و براى آنها استدلال کردم که رژیم حاکم، یک رژیم آمریکایى است و با برنامه ریزى و کمک و راهنمایى آن کشور بقدرت رسیده و فجایع جبران ناپذیرى را به دلیل جهالت و عدم کفایت خود بر ملت بى گناه، زود باور و بیگانه با مسائل سیاسى ایران، وارد کرده است.» (۳)
ج- دکتر یزدی که خود در مرکز این روابط قرار داشته می‌نویسد:
«هایزر به بعضی از ژنرالها گفته بود که شاه دیگر برنمی گردد. و دولت کارتر در صدد آنستکه قدرت را روحانیون و نظامیان مشترکاً بدست گیرند. قره باغی این فکر را استقبال کرده و آن را تشویق می‌کرد.» (۴)
وقتی هایزر به بعضی از ژنرال‌ها می‌گوید: «دولت کارتر در صدد آنستکه قدرت را روحانیون و نظامیان مشترکاً بدست گیرند.»، این همان توافقی است که در اواخر دی و یا اوایل بهمن ماه ۵۷ در جلسه‌ای که در منزل آقای فریدون سحابی با ‏آمریکایی‌ها تشکیل شد، و «بر سر ایجاد رژیمی با ثبات از راه وحدت روحانیون و ارتش با آمریکائی‌ها توافق شده بود» (۵).
د- ژیسکار دستن می‌گوید «این رئیس جمهور آمریکا بود که در جلسه رسمی سران چهار کشور درگوادلوپ حکومت شاه را تمام شده اعلام ‏کرد ‏‏... در همان جلسه، انگلیس و آمریکا هر دو متفقاً به عنوان یک نیروی متحد و همفکر و هم عقیده، خواهان خروج شاه از ایران بودند» ‏‏ (۶).
ه- ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا متذکر می‌شود که:
«ایران تحت رهبرى شاه بعنوان ستون اصلى امنیت غربى‏ها درمنطقه خدمت مى‏کرد. بالاخره زمانى که احساس کردند که دیگر شرایط براى او مهیا نیست، با وضعیتى که پیش آمده و بوسیله اهرمهاى مختلفى که در دست داشتند موجبات ذلیل کردن و سقوط وى را فراهم آوردند. شرکت وهمدستى درقتل نگودین دیم و بى‏علاقگى ما به سرنوشت شاه بعد از اینکه ستونهاى نگهدارنده او را براى لغزش و سقوط، روغن مالى کردیم و بدین طریق خمینى را در به قدرت رساندن کمک کردیم، دوصفحه ازتاریکترین تاریخ دیپلماسى آمریکاست». (۷)
با وجودی که آمریکا در کمک به انقلاب و سرعت بخشی آن نقش داشته و آقای خمینی از کانال‌ها مختلف با آنها در ارتباط بوده، پس چرا رژیم حاکم به آمریکایی‌ها پشت کرد و به روس‌ها چسبید؟ به هر دیکتاتوری که نگاه کنید، خصوصیات کینه و انتقام جویی را بویژه نسبت به کسانی که به هر نحوی پله می‌شوند که او از پله‌های قدرت بالا برود، در او مشاهده می‌کنید. این خصلت به حد اعلی، در آقای خمینی موجود بود. وی نسبت به مرحوم شریعتمداری کینه داشت. وقتی هم که به قدرت رسید، در حذف وی لحظه‌ای از ‏پای نایستاد و حتی ‏اجازه نداد که طبق وصیت، وصی‌اش بر وی نماز بخواند و در جای خود به خاک سپرده شود. ‏ (۸)
آقای خمینی نسبت به کارتر هم کینه پیدا کرده بود و بارها به عناوین مختلف کینۀ خود را نسبت به وی ابراز می‌کرد. ‏وجود ‏کارتر نقطۀ ضعفی برایش تلقی می‌شد. چون کارتر با حربۀ حقوق بشر و فشار بر شاه، موجب باز شدن فضای باز سیاسی در کشور ‏گردید و ‏حداقل زمینه‌ای شد که انقلاب با سرعت و با خون ریزی کمتر، به نتیجه برسد. به غیر از اینها، مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم آقای خمینی و نمایندگانش در پاریس و تهران و آمریکا، با دولت آمریکا‏ که حداقل ‏در اثر ‏آن، به توافق و قرار و مدارهایی با هم دست یافتند، آقای خمینی بیم این را داشت که این روابط و قرار و مدارها و مذاکرات با دولت کارتر در سطوح مختلف چه بوسیلۀ داخلی‌ها و چه بوسیلۀ دولت آمریکا، در جامعه افشاء شود. وی از دو جهت بیم داشت که اگر این ارتباطات فاش شود، از این که همه چیز به ید قدرت وی انجام پذیرفته بود، خلل وارد آورد و به قدرت فائقه‌اش ضربه بزند و ‏نقطۀ ضعفی برایش به حساب آید: یکی از جانب نهضتی‌ها، بویژه دکتر یزدی؛ و دیگر از ناحیۀ کارتر.
به همین علت وقتی، دانشجویان پیرو خط امام با کپکپه و دبدبه و در بوق و کرنا گذاشتنِ مصاحبه‌های رادیو تلویزیونی علیه نهضت آزادی، مهندس ‏بازرگان، ‏دکتر میناچی، امیر انتظام و...، به اصطلاح افشاگری کردند، آنها این جرأت را در خود ندیدند که روابط را افشا کنند. شاید درآن غوغا سالاری که خمینی بوسیلۀ دستگاه‌های تحت امر خود ایجاد کرده بود، چون نهضت آزادی، مستقیم و غیر مستقیم در مرکز آن روابط قرار داشتند، آن‌ها جرأت مطرح کردن روابط را پیدا نکردند و یا به خود اجازه ندادند، و ‎با مطرح کردن چند ایماء و اشاره، مسئله تا حدودی خاتمه پیدا کرد. و لذا آقای خمینی و روحانیت حاکم خیالش ازبابت از نهضت آزادی آسوده شد.
اما هنوز به علت ترس از افشا شدن روابطش توسط آمریکایی‌ها، کینۀ کارتر را هم به دل داشت، چون این روابط، هم نقطۀ بسیار حساس، و هم نقطۀ ضعف برای آقای خمینی به حساب می‌آمد و به همین خاطر، وی برای مبری کردن خود از این روابط، در فرصتی که در اثر گروگان گیری و استعفای همزمان دولت موقت و بردن شاه به آمریکا، در تاریخ ۰۶/۰۸/۵۸، به دستش افتاد، برای پاک کردن رابطه با آمریکایی‌ها، لبۀ تیز حمله‌ها را متوجۀ آمریکا و بویژه شخص کارتر، کرد. شاید تا اینجا روشن شده باشد که چرا آقای خمینی ورق را علیه آمریکا برگرداند که ما تا امروز باید بابت آن باج به چینی‌ها و روس‌ها بدهیم و کشور را هم به سراشیبی فلاکت و در شرف نابودی قرار دهیم. باز این اصل است که حکومت‌های دیکتاتوری که حمایت ملت خود را از دست می‌دهند، برای ادامۀ حکومت خود به بیگانگان رو می‌آورند. این است که حکومت جمهوری اسلامی با وجودی که روس‌ها و چینی‌ها بارها به آنها از پشت خنجر زده‌اند، باز به سمت روسیه چرخیده به نحوی که می‌گویند رابطۀ ما با روسیه رابطۀ استراتژیک است، و این در حقیقت، یعنی اینکه برای حاکمان جمهوری اسلامی، شعار نه شرقی نه غربی، یعنی کشک!
اشتباه و یا کج فهمی نشود، آنچه در فوق آمد به معنای این نیست که مردم در انقلاب نقش نداشته و یا نمی‌دانسته‌اند که چه می‌خواهند. آیا بعضی‌ها که با پندارهای ساده انگارانه به عوام فریبی می‌پردازند، آیا به خود و همۀ اقشار ملت خود توهین نمی‌کنند که خواسته‌های قریب به اتفاق تمامی سیاسیون، احزاب، دسته‌ها، گروه‌ها و اقشار مردمی که در انقلاب شرکت کردند و آن را به پیروزی رساندند را نا دیده می‌انگارند و آن را انکار می‌کنند؟ پدیده انقلاب، یک پدیده خلق الساعه نیست و آغاز آن که به آغاز ظلم و ستم و پایمال کردن حقوق، آزدی واستقلال و عدالت بر مى‏گردد. همه اقشار مردم بودند که برای آزادی، استقلال، عدالت مفقود شده خود به مبازره با غاصبان حقوق و آزادی خود سالیان دراز بپا خواسته بودند و سرانجام که شرایط دست به دست هم داد و کشور برای انقلاب مهیا گشت ملت هم برای در اختیار گرفتن سرنوشت زندگی خویش قیام کرده و رژیم دیکتاتوری شاهنشاهی را برانداختند. این که روحانیت و در رأس آن آقای خمینی، با توسل به دروغ و نیرنگ و با قرارو مدار و زد و بند با آمریکایی‌ها انقلاب ملت ایران را مصادره کرده، امر دیگری است و اینجانب در کتاب پاریس و تحول آزادی به استبداد به آن پرداخته‌ام و در اینجا نیازی به تکرار آن دیده نمی‌شود.
نظر به اینکه آقای خمینی و سایر روحانیت حاکم در صدر قبضه کردن قدرت بودند، نکته مهم این است که در دست داشتن انحصار قدرت و ادامه و حفظ آن، نیاز به دشمن دارد و چون حاکمان فقیه با کشورهای همسایه مشکل آن چنانی نداشتند، و نیاز هم به دشمن بود، بنابر این آمریکا می‌توانست بهترین دشمنی باشد که بشود بر روی آن مانور داد. البته ناگفته نماند که در این دشمنی، آمریکا و ایران لازم و ملزوم یکدیگرند. اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، چگونه ممکن بود که آمریکا بعنوان محافظت ازعربستان سعودی و شیخ نشین‌ها، همه ساله میلیارد‌ها دلار از پول آن‌ها را به جیب خود سرازیر کند که اگر پول هایی که از طریق فروش اسلحه و غیره از گروگان گیری تا به امروز به آمریکا سرازیر شده است محاسبه شود، سر از ارقام نجومی در خواهد آورد و این نعمت برای آمریکا، به یمن دشمنی با جمهوری اسلامی ایران به سادگی حاصل شده است.
۲-رژیم حاکم بر ایران، رژیمی است که با دروغ بستن به قرآن و پیامبر و معصومین و جعل ولایت قدرت بنام ولایت مطلقه فقیه، قدرتی که حتی خدا هم برای خود و پیامبرش قائل نشده و به شدت پیامبرش را از آن دور می‌دارد، برای خود قائل شده است. خداوند به پیامبرش می‌فرماید: ۱- امور مردم بدست پیامبر نیست (۹)، حق از سوی پروردگار است و نه پیامبر (۱۰)، هدایت مردم با پیامبر نیست (۱۱)، پیامبر وکیل مردم تحت هر نام و بهانه‌ای نیست. (۱۲)، پیامبر حفیظ و نگهبان بر مردم نیست (۱۳)، پیامبر جبّار نیست (۱۴)، پیامبر فرمانروا و یا سلطان و یا حاکم نیست و بر مردم سلطه ندارد (۱۵)، سلطه و سلطه گری عمل شیطانی است (۱۶) وقتی خداوند، پیامبران را از نزدیک شدن به اعمالی را که تمام قدرتمداران و سلطه گران و دیکتاتوران بوسیله و یا با کمک آنها، خود را بر مردم حاکم می‌گردانند و آنها را به زیر سلطۀ خود می‌کشند، اکیداً برحذر می‌دارد و در مواردی به پیامبر عتاب میکند که مبادا به آنها نزدیک بشود، چگونه آن را بر فقیه جایز شمرده است؟ چگونه این فقهای بی دین به خدا هم دروغ می‌بندند. آیا اینها از پیامبر هم بالاترند؟ البته آقای خمینی در یکی از سخنرانی‌هایش گفت: که ما و پیروان ما از پیامبر بالاترند چون که پیامبر هم نتوانست حکومت اسلامی بر قرار کند و ما توانستیم. (از حافظه و نقل به مضمون)
۳-این رژیم، رژیمی است که اساس و بنیانش بر دروغ استوار است و بدون توسل به دروغ و عادی کردن و قبح آن را از بین بردن حتی یکسال هم نمی‌تواند دوام بیاورد. دروغ گفتن تحت هر نام و بهانه‌ای که باشد، ولو عنوان «مصلحت آمیز»، توریه (خوفی و مدارائی) و یا عنوانهائی از این قبیل، از اسباب دوام و قوامِ استبداد و ستمگری است. کسانی هم که دروغ می‌گویند و بویژه وقتی دروغ گفتن را، به این و آن عنوان، توجیه شرعی و دینی می‌کنند، آگاهانه و یا نا آگاهانه عمله و خدمه قدرت هستند و دینداری‌اشان میان تهی است. اینان با دین، به مثابه روش تمیز حق از باطل و عمل به حق کار ندارند. صرفا به عنوان وسیله برای مشروعیت بخشیدن به قدرت و توجیه حق را ناحق کردن، بکارش می‌برند. یعنی دین را وسیله توجیه عمل کردن به ضد دین می‌کنند.
در جمهوری اسلامی این آقای خمینی بودکه برای اولین بار درکسوت رهبرانقلابی، به بزرگی انقلاب ملت ایران با بکارگیری دروغ به هدف حفظ حکومت و دین به همگان آموزش داد که برای حفظ حکومت نباید چندان دغدغه اخلاق داشت؛ هرحربه‌ای وهر وسیله‌ای که مقصود را محقق سازد جائزبلکه واجب است. البته خود می‌دانید که آقای خمینی برای حفظ حکومت هر نوع عملی را مجاز بلکه واجب می‌شمرد. وقتی در نظر و عملش: «حفظ حکومت اوجب واجبات است»، برای حفظ آن همه چیز، «جاسوسی کردن، دروغ گفتن هم واجب است، شراب خمر هم واجب است» (۱۷) خمینی با سوار شدن بر اسب چموش قدرت بدون ترس و واهمه گفت: «اگر یک در میلیون احتمال، یک احتمال بدهیم که حیثیت اسلام با بودن فلان آدم یا فلان قشر در خطر است، ما مأموریم که جلویش را بگیریم، تا آن قدری که می‌توانیم هر چه می‌خواهند به ما بگویند که کشور ملایان حکومت آخوندیسم و از این حرفهایی که می‌زنند،» (۱۸) یا «ممکن است من دیروز حرفی زده باشم و امروز حرف دیگری و فردا حرف دیگری را، این معنا ندارد که من بگویم چون دیروز حرفی زده‌ام باید روی همان حرفی باقی بمانم.» (۱۹) و یا «حکومت اسلامی «اوجب واجبات»، حتی «از نماز و روزه واجب‌تر است همین تکلیف است که ایجاب می‌کند خونها در انجام آن ریخته شود». (۲۰) آیا کردار و گفتار خمینی بعد از به قدرت رسیدن گویای روش ماکیاولیستی و از آن هم شدید تر نیست؟ حتماً هست زیرا ماکیاول حد اقل از خدا، پیامبر و دین مایه نمی‌گذاشت و به خدا و دین و پیامبر دروغ نمی‌بست اما او از دروغ بستن به خدا و پیامبر هم ابائی ندارد. آقای خمینی بر عکس علمای دیگر که توصیه و سفارش می‌کنند که تا جائی که ممکن است باید از توریه استفاده کرد، به توریه هم نیاز نمی‌‎بیند، و مستقیماً جواز دروغ را برای هر «مصلحتی» صادر می‌کند. (۲۱) با توجه به روش و منش آقای خمینی بعد از رسیدن به قدرت این سئوال برایم مطرح شده که آیا در آقای خمینی در عمل پیرو شعری نیست که بعد از اینکه عثمان به خلافت رسید، ابوسفیان در مجلسی در جمع امویان گفت،‌ای فرزندان امیه:
لیـت اشیاخی ببـدر شهـدوا جزع الخزرج من وقع الاسل
لعبـت هـاشـم بالملک فـلا خبـر جــاء ولا وحـی نـزل
بنی هاشم با پادشاهی بازی کرده اند؛ نـه خبـری آمـده بـود و نـه وحیی نازل گردیده است. من از قبیله خندف نباشم اگر از فرزندان احمد بـه خاطر آنچه انجام داده، انتقام نگیرم. آیا آقای خمینی از ملت ایران که انقلاب کردن و او را به قدرت رساند انتقام نگرفت و باز در تاریخ آمده که پس از شهادت امام حسین‌ علیه السلام، هنگامى که عترت او را به اسارت به ‌شام آورده بودند، همین شعر فوق «لعبـت هـاشـم بالملک فـلا» را یزیدبن معاویه با غرور و سرمستى خواند و آرزو کرد کاش نیاکانش که در جنگ ‌بدر کشته شدند، زنده بودند و خونخواهى و انتقام یزید را مى‌دیدند. و آیا آقای خمینی و پیروانش، پیرو امویان نیستند و از ملت ایران که آن‌ها را به قدرت رساندند انتقام نمی‌گیرند؟
۴-این رژیم، رژیمی است که اسلام را وسیله حفظ قدرت خود و کشور گشائی قرار داده است. و در نظر و عمل گرچه سران، آن را آشکارا بر زبان نیاورده - ولی بعضی هم علناً بر زبان آورده اند- اما معتقد است که ایران کشوری نامسلمان و یا حد اقل مسلمان ناب محمدی نبوده را فتح کرده است و آنچه هم در کشور است را غنایم خود می‌داند. اگر چنین حرفی را برزبان جاری نمی‌کند از ترس است و از مردم تقیه می‌کند. شما درعمل تا به حال در طول این چهل سال ندیده‌اید که با شما و مردم چنین عمل کرده است؟ و حقیقت هم همین است که روحانیت غاصب بی دین کشور ما را اشغال کرده‌اند و این رژیم غاصب ولایت مطلقه، حق حاکمیت و حقوق و آزادی ذاتی و خدا دادی را از شما سلب کرده و به مانند صِغار و مجانین با شما رفتار می‌کند. آیا فاتحین و اشغالگران با مردم چنین عمل نمی‌کنند؟ روحانیت حاکم کشور ایران را، کشوری که فتح کرده است می‌داند و در دو جهت به غارت اموال مردم رسماً مشغول هستند. یکم: خمس و زکات، نذورات، خیرات و مبرات، مال مشکوک به حرام، اموال تولیت مشهد، قم، شاه چراغ شیراز، شاه عبدالعظیم و سایر تولیت امامزاده‌های مختلف و موقوفات کل کشور وسیله روحانیون بلعیده می‌شود دوم: غارت کردن از طریق بودجه رسمی کشور. شما اگر به بودجه تنظمی کشور نظری بیفکنید، بر شما آشکار خواهد گشت، که ارقامی که در بودجه برای دستگاه‌های تبلیغیاتی رژیم و سازمانها مختلف روحانیت در کشور در نظر گرفته شده چندین برابر بودجه‌های مختلفی است که باید برای مردم خرج شود. و اینها علاوه بر اموال مصادره شده‌ای است که تحت نام سازمانها مختلف در اختیار گرفته و برایشان هیچ حساب و کتاب وذی حسابی در کار نیست و آیا اینها غارتگری و چپاول اموال مردم نیست؟ آیا اشغالگران و فاتحین یک کشوری غیر از اعمال فوق کار دیگری می‌کنند؟
۵- این رژیم، رژیمی است که تمامی امور و شئون زندگی و حتی زندگی خانواده را با چشم امنیت و امنیتی نگاه می‌کند. از دید این رژیم در نظر و عمل امنیت هم یعنی اینکه تحت هر شرایط و با هر نوع خسارتی این رژیم پا بر جا بماند. به این علت است که شما به هر مسئله‌ای که نگاه کنید چه خارجی و داخلی با دید امنیت به آن نگاه می‌شود. حال این نگاه چه خسارتی متوجه ملت و کشور می‌کند مهم نیست. امنیت این است که این رژیم جنایت و فساد بر پا بماند و نه اینکه جامعه و مردم امنیت جانی و مالی و... داشته باشند. آیا به همین علت نیست که هر کسی از آزادی و حقوق خود دم بر آورد را تحت عنوان خطر برای امنیت او را به زندان گسیل می‌دارند و یا در مواردی به حیاتش خاتمه می‌دهند؟ در این حکومت و رژیم مهم نیست که شما موافق و یا مخالف هستید، هر موقعی که لازم شد، سرکوب و کشتار راه خواهد انداخت، کشتار سال ۸۸ را دیدید، کشتار بهمن۹۶ و کشتار آبان ۹۸ را هم شاهدید. زدن هواپیمای اوکراینی را هم دیدید که وقتی از دید رژیم لازم باشد، حکومت تصمیم می‌گیرد به کشتار دست بزند و حتی لازم نمی‌بیند که عذر خواهی خشک و خالی از ملت بکند. حتی درقضیه زدن هواپیمای اوکراینی دیدید کسی حق ندارد بگوید چه اتفاقی افتاده است و یا دارد می‌افتد. شما با یک چنین حکومتی سرو کار دارید.
۶- رژیمی که از ریشه فاسد و غیر قابل اصلاح است، با تمامی اوضاع و احوالی که در بالا ذکر شد، فاقد هر نوع کارآرایی در هر نوع امری است. از گذشته‌های دور که بگذریم وقتی به همین چند سال گذشته نگاه کنید همه چیز عیان می‌شود. اساس و بنیان این رژیم را آقای خمینی بر پایه دروغ، حیله و زدو بند استوار کرد و اولین بار اساس حکومت کردن و حفظ قدرت را براساس انواع و اقسام دروغ گوئی و روش ماکیاولیستی قرار داد و این او بود که برای اولین بار برای حفظ حکومت دروغ گفتن، تهمت زدن، جاسوسی کردن، و شرب خمر را واجب گردانید و آن را به روحانیون بعد از خود آموزش داد که شما فقط با بکارگیری دروغ قادرید که به حکومت خود ادامه دهید. آیا شما تا به حال در یک مورد دیده و شاهد بوده‌اید که سران درجه اول این رژیم و بویژه رهبر آن آقای خامنه‌ای به شما راست گفته باشد؟ قطعاً خیر! در کشتار سال ۸۸، در اعتراضات دی ۹۶، در کشتار آبان ۹۸، در جریان زدن هواپیمای اوکراینی که ۱۷۶ نفر به خاک و خون کشیده شدند و این آخری که تمامی ملت با این فاجعه دست به گریبان است. آیا از ابتدا و به موقع شما را در حریان این ویروس قرار دادند؟ خیر! در تمامی موارد ابتدا با انواع اقسام دروغ به توجیه مشکل پرداخته و اگر در بعضی موارد نتوانستند که دروغ‌های خود را به جامعه و جهانیان بقبولانند و جامعه در معرض اطلاعات درست قرار گرفت، آن موقع می‌آیند و باز هم راست آن را نمی‌گویند و با انواع و اقسام دروغ می‌گویند بله این اتفاق که افتاده ما چنین و چنان کردیم. خامنه‌ای که از تظاهرات مردم در آبان گذشته به وحشت افتاده بود، خواست که با جنازه گردانی سردار سلیمانی اقتدار خود را باز گرداند که هواپیمای اکراینی با موشک زده شده و آن قدرت نمایی او را نقش بر آب کرد. بعد خواست که با تظاهرات ۲۲ بهمن و انتخابات به اقتدار وحفظ حکومت خود بپردازد به این علت بود که حدود ۴۰-۵۰ روز قبل از اینکه رسماًاعلام شود که ویروس شایع شده است، مسئولین درمانی و بهداشتی کشور اطلاع داده بودند که ویروس وارد شده که آن‌ها را وادار کردند که تکذیب کنند حتی دکتر نمکی وزیر بهداشت خواسته بود که پرواز ماهان به چین لغو شود که توجهی به آن نشد. وقتی در طول این ۴۰-۵۰ روز ویروس بخشهای وسیع کشور را در نوردید و دیگر قابل پنهان کاری نبود و از طرف دیگر بعد از انتخابات دکتر نمکی و دکتر مرندی پیش خامنه‌ای رفته و تهدید به استعفا کردند، خامنه‌ای ظاهر شد و گفت که هر کاری که لازم است انجام دهید، آن هم نه به عنوان فرمانده که خود ظاهر شود و از تمامی سازمانها و امکانات وسیعی دارد در این جهت بکار بگیرد و خامنه‌ای کسی که تمامی قدرت در دست او جمع شده، و در ریز و درشت مسائل کشور دخالت می‌کند و به هیچ کس و یا ارگانی پاسخگو نیست و تمامی نارسائی و شکست در زمینه‌های مختلف را به گردن این و آن می‌گذارد. در جریان شیوع کرونا هم این خامنه‌ای بود که مانع شده که به موقع به ملت اطلاع درست داده شود و هر اتفاق که بر اساس بی علمی و بی تدبیری شخص خامنه‌ای می‌افتد، تحت عنوان امنیت و امنیتی آن را به این و آن و به دشمن یعنی آمریکا نسبت می‌دهد. حتماً این اندزه می‌داند که بی شرم ترین رهبر و مدیر کسی است که ناکارآمدی و اشتباهات خود را به این و آن نسبت می‌دهد. روحانی تدارکاتچی خامنه‌ای هم با وقاحت تمام می‌گوید که ما از همان روز اول ملت را در جریان شیوع کرونا قرار دادیم وقاحت تا کجا است؟
حال شما جامعه پزشکان و کادر درمانی کشور در که در صف مقدم این جنگ جهانی هستید و با وجودی رهبران کشور از مردم دور و در جاهای امن ساکن هستند و شما تا به حال هم از هیچ ایثار، تلاش و کوششی فروگذار نکرده‌اید، و عده‌ای از همکاران خود را در این جنگ از دست داده‌اید، به خواست خداوند در این جنگ با توانائی و استعداد خویش پیروز به در خواهید آمد. و این مهمترین عیدی در این سال نو برای شما است.
و شما‌ای ملت بزرگ ایران که صاحب اصلی کشور هستید و نه عده‌ای اشغالگر و غاصب و یک باند و دسته جنایتکار و فاسد روحانیت بی دین تحت عنوان دروغین ولایت مطلقه فقیه. شما ملت بزرگ می‌دانید که تا این رژیم و سیستم تحت هر نام و نشانی حاکم باشد، کشور روی سعادت نخواهد دید و به سمت نابودی به پیش می‌رود. حتماً با القای این رؤیا که ممکن است روزی این رژیم به صرافت افتد و روش خود را در برابر ملت تغییر دهد، شما به آن آگاه هستید و می‌دانید که آن رؤیا و خواب و خیالی بیش نیست. خود باید دست غاصبان و اشغالگران را از کشور خود کوتاه کنند. تا به امروز حتماً هم آگاه شده و آکاه هستید که خطرناک تر از این کرونا، کرونای نظام مطلقه روحانیت است. جمع کردن و شدن قدرت در یک فرد ولو امام زمان هم که باشد در دنیای امروز، از هر کورنائی خطرناکتر و عواقب آن بسی خطرناک تر و عظیم تر است. برای برون رفت از این اشغالگری و غاصبیت حقوق و آزادی خود، جامعه، دلسوزان و وطن دوستان و کسانی که دلشان از گرفتاربودن در چنین وضعیتی می‌سوزد، از هر قشر و طبقه‌ای که هستند، باید خود اولاً به نیروی لایزال خود اعتماد داشته باشند وثانیاً با امکاناتی که دراختیار دارند دست بکارشوند. و ثالثاً با حرکت و اتکای به خود قدم به قدم قادرمی شوید که به برنامه موردی نیاز در هر مرحله دسترسی پیدا بکنید. کلید حل مشکل هم در دستهای شما نهفته است. اینجانب جز اینکه تجربه و اطلاعات‌ام را دراختیار شما بگذارم، نه تکلیف دیگری دارم و نه درموقعیتی هستم که برای شما مردم تعیین تکلیف کنم چون اراده تغییر وتصمیم با شما و امرامرِ شما است. امید است در این سال نو که در کشور ما در جریان است، سال ریشه کن شدن اساس حکومت ظلم و جور با دستان پر قدرت شما بگردد.

محمد جعفری
mbarzavand@yahoo.com

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نمایه و یادداشت:
۱-خیانت به امید، ابوالحسن بنى‏صدر، ص ۴۱ و ۲۸۵.
۲-خیانت به امید، ابوالحسن بنى‏صدر، ص ۴۲ و روزنامه انقلاب اسلامى در هجرت، شماره ۵۴۹، ص ۱۴.
۳- روزنامه انقلاب اسلامى در هجرت، شماره ۳۷۰، ص ۱۰.
۴- بررسی سفر هایزر به ایران دکتر یزدی، چاپ دوم بهار ۶۲، ص ۱۹و۲۰.
۵- این مطلب را آقای فتح الله بنی صدر یکی از اعضای مرکزی نهضت آزادی در پاریس در گفتگوئی با ‏برادر خود آقای بنی صدر در سال ۱۳۷۵ فاش ساخته است‏.
۶- مصاحبه ژیسکاردستن با پرویز شهنواز، روزنامه توس، دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۷۷ شماره ۴۴.
۷- Victory Without War، Richard Nixon
Published in Great Britain and in US in 1999, page 118. First
۸- علت در این امر نهفته بود که بعد از جریان ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و زندانی شدن آقای خمینی، نظر به این که می‌خواستند وی را محاکمه کنند (۷۷۵) مرحوم شریعتمداری، و چند مرجع دیگر‏طی ‏اطلاعیه‌ای مرجعیت آقای خمینی را تأیید کردند، تا از محاکمه و اعدام ایشان جلوگیری کنند. آقای شریعتمداری در آن زمان از قدرتمند ترین مراجع بود و قبل از این که مرجعیت آقای خمینی، بوسیلۀ آقای شریعتمداری و دیگران تأیید ‏شود، ‏حداقل جامعه و دولت وقت، او را به مرجعیت، نمی‌شناخت. در صورتی که آقای شریعتمداری قبل از آن، آیت الله العظمی بود. و از این ‏نگاه، وجود ‏آقای شریعتمداری برای آقای خمینی نقطۀ ضعفی محسوب می‌شد، بویژه که در آذربایجان نفوذ فوق العاده داشت و از پیشبرد قدرتش نگران بود.
۹- قرآن، سورۀ آل عمران، آیۀ ۱۲۸.
۱۰- قرآن، سورۀ کهف، آیۀ ۲۹.
۱۱-قرآن، سورۀ بقره، آیۀ ۲۷۲و اسری آیه ۱۵ و یونس، آیه ۹۹.
۱۲- قرآن، سورۀ زمر، آیۀ ۴۱؛ انعام آیه ۶۶؛ شورا ایه ۶، اسری آیه ۲۴ و یونس ۱۰۸
۱۳- قرآن، سورۀ نساء، آیۀ ۸۰.، انعام آیه ۱۰۴ و ۱۰۷
۱۴- قرآن، سورۀ ق، آیۀ ۴۵.
۱۵- قرآن، سورۀ غاشیه، آیۀ ۲۱و۲۲
۱۶- قرآن، سورۀ اسری، آیۀ ۶۵و حجر، آیۀ ۴۲، ص، ابراهیم، آیۀ ۲۲.
۱۷-صحیفه امام، ۲۴ جلدی، جلد ۱۵، سخنرانی ۲۷ مرداد ۱۳۶۰.
۱۸-صحیفه نور، ج ۱۶ ص ۲۱۱ ـ ۲۱۲.
۱۹- بیانات آقای خمینی در جمع فقها و حقوقدانان شورای نگهبان مورخ: ۲۰/۹/۶۲؛ صحیفه نور، ج ۱۸، ص ۱۷۸.
۲۰ - حکومت اسلامی، آیت الله خمینی، ۱۳۹۱ هجری برابر ۱۹۷۱ میلادی، ص ۸۷
۲۱- برای اطلاع به کتاب دروغ مصلحت آمیز، بویژه بخش «۱-پیاده کردن اسلام وسوار کردن آخوند و فقیه» و «۲- اصول کافی د ر باب کذب و سه حدیث نوع دروغ» ص ۱۱۸-۱۰۴مراجعه کنید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy