Monday, Jul 13, 2020

صفحه نخست » تظاهرات کارگران جنسی به علت تعطیلی عشرتکده‌ها

dutch.jpgدویچه وله - پس از شیوع کرونا و بر اساس تصمیم دولت آلمان، کلوپ‌های شبانه و عشرتکده‌های این کشور به حالت تعطیل در آمدند. چهار ماه از تعطیلی عشرتکده‌ها می‌گذرد. همین موضوع ناخشنودی کارگران جنسی و صاحبان عشرتکده‌ها را در پی داشته است.

شیوع ویروس کرونا کار و زندگی بسیاری از مردم را دگرگون کرده است. اکنون، صاحبان کلوپ‌های شبانه و عشرتکده‌ها در همراهی با کارگران جنسی علیه پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ برای زندگی خود دست به اعتراض زده‌اند.

روز شنبه ۱۱ ژوئیه (۲۱ تیر) شماری از کارگران جنسی و صاحبان کلوپ‌ها و عشرتکده‌ها در منطقه "ریپربان" شهر هامبورگ دست به تظاهرات زدند. خواست‌آن‌ها بازگشایی مجدد این عشرتکده‌ها و کلوپ‌ها اعلام شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

آن‌ها اعلام کرده‌اند که در رعایت موازین ایمنی حرفه‌ای عمل می‌کنند و نسبت به کشیده شدن پای تن‌فروشی به زیر پوست شهر و رواج غیرقانونی این خدمات هشدار داده‌اند.

یوهانا وبر، از اتحادیه خدمات جنسی و اروتیک به خبرنگاران گفته است که مشارکت جوانان در این کارزار و رویکرد سیاسی آن‌ها به این موضوع نشانه حساسیت ناشی از وضعیتی است که کرونا در حیات اجتماعی آلمان پدید آورده است.

او گفته است که کارگران جنسی به‌رغم آنکه، تعطیلی کلوپ‌های شبانه و عشرتکده‌ها باعث وخامت اوضاع مالی‌شان شده بود، مدت‌ها با الزام‌های برخاسته از مقابله با شیوع کرونا تفاهم نشان داده‌ بودند. اما اکنون، کاسه صبر و حوصله ‌آن‌ها لبریز شده و خواستار تغییر سیاست دولت در این زمینه هستند.

شرکت کنندگان در تظاهرات کارگران جنسی به بازگشایی کلوپ‌ها و عشرتکده‌ها و به رفع ممنوعیت از خدمات اروتیک و جنسی در کشورهای همسایه آلمان اشاره کره و خواستار اجرای چنین سیاستی در این کشور شده‌اند.

رابطه جنسی با استفاده از ماسک

یوهانا وبر با اشاره به این موضوع که در سوئیس، فعالیت کارگران جنسی چهار هفته پیش از سر گرفته شده است و به‌رغم آن هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در عشرتکده‌ها مشاهده نشده، خواستار تجدید نظر دولت آلمان در این زمینه شده است.

عشرتکده‌ها در هلند نیز از اوایل ماه ژوئیه کار خود را از سر گرفته‌اند. در اتریش نیز ممنوعیت خدمات جنسی رفع شده است، اما کارگران جنسی و مشتریان آن‌ها ناگزیر به استفاده از ماسک شده‌اند.

یکی از زنانی که حدود دو سال است در "هربرت‌اشتراسه" هامبورگ به عنوان کارگر جنسی کار می‌کند، اوضاع حاکم بر زندگی خود و دیگر کارگران جنسی را "اسف‌بار" خوانده است.

شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه ۱۱ ژوئیه شهر هامبورگ به تخفیف محدودیت‌های دیگر فعالیت‌ها و مشاغل در آلمان و از جمله سالن‌های ماساژ، مغازه‌های خالکوبی و حمام‌های سونا اشاره کرده و گفته‌اند که از این رو، ادامه ممنوعیت کار خود را متوجه نمی‌شوند.

در آلمان حدود ۳۳ هزار کارگر جنسی ثبت شده وجود دارند. ناظران آمار غیررسمی تعداد کارگران جنسی فعال در آلمان را تا ۴۰۰ هزار نفر برآورد می‌کنند. اکثر این کارگران جنسی از کشورهای شرق اروپا برای کار به آلمان می‌آیند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy