Saturday, Aug 1, 2020

صفحه نخست » نیروی دریایی آمریکا «ماکت ناوهواپیمابر» ساخت سپاه را دستمایه طنز قرار داد

رادیو فردا - نیروی دریایی آمریکا در مجموعه ای تصویر و پیام در شبکه اینستاگرام ایران را به خاطر ساختن ماکت یک ناو هواپیمابر و استفاده از آن در رزمايش مورد تمسخر قرار داد.

نیروی دریایی آمریکادر صفحه اینستاگرام خود زیر یکی از این تصاویر که ماکت ناو هواپیمابر را در بندرعباس نشان می‌دهد نوشته است:«آنها در این کار خبره‌اند.»

navy.jpgپیام‌های نیروی دریایی آمریکا پس از رزمایش روز سه‌شنبه در تنگه هرمز منتشر می‌شود که ماکت این ناو هواپیمابر هدف رزمایش دریایی نيروهای سپاه پاسداران بود.

طبق اطلاعاتی که منتشر شده این ماکت از روی ناو هواپیمابر مدل «نیمیتز» ساخته شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

گزارش تصویری این رزمایش توسط تلویزیون دولتی ایران پخش شد و نیروی دریایی آمریکا این رزمایش را اقدامی «بدون ملاحظه و غیرمسئولانه » توصیف کرد.

روزنامه دیلی میل، در این زمینه نوشته است: این «نمایش قدرت» ایران را در مقایسه با قدرت نیروی دریایی آمریکا که دست کم ۱۱ ناو هواپیمابر در اختیار دارد، نمی‌توان جدی گرفت.

این روزنامه اضافه کرده است: نیروی دریایی ایران هیچ شناوری قابل مقایسه با ناوهای هواپیمابر و غول پیکر آمریکایی ندارد، مگر این ماکت را جدی بگیریم.

گزارش‌ها حاکی است که این ماکت توسط یک شناور یدک کش از بندرعباس به آب‌های تنگه هرمز منتقل شد.

در جریان رزمایش دریایی سپاه، قایق‌های تندرو در آب‌های منطقه حرکت می‌کردند و پس از آن توپخانه و هلیکوپترهای مجهز به موشک به سوی اهدافی در حریم دریایی ایران شلیک کردند.

در بخشی از گزارش تلویزیون ایران شلیک موشک از یک کامیون نظامی و سپس اصابت آن به عرشه ماکت ناوهواپیمابر و در پی آن شلیک موشک از یک هلی کوپتر پخش شد که ظاهرا به پهلوی این ماکت اصابت کرد.

پس از آن صحنه‌هایی از هجوم و ورود واحدهای رزمی به عرشه این ماکت و محاصره آن توسط قایق‌های تندرو پخش شد.

حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران هم در حاشیه این رزمایش گفت: «آنچه امروز در این رزمایش در سطح نیروهای هوافضا و دریایی به نمایش درآمد سراسر تهاجمی بود.»

وی با این حال تاکید کرده است که راهبرد ایران «دفاعی» است.

بر اساس آمارهای بین‌المللی، حدود ۳۰ درصد از نفتکش‌های جهان از تنگه هرمز می‌گذرند و روزانه نزدیک ۱۸٫۳ میلیون بشکه نفت و حدود ۱٫۷ میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی و گاز مایع از این تنگه عبور می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy