Sunday, Jan 9, 2022

صفحه نخست » اصغر فرهادی به گاردین: از جانب تندروها تحت فشار هستم

farhadi_011022.jpgرادیو فردا - اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس ایرانی برنده جایزه اسکار، در مصاحبه تازه‌ای که با روزنامه بریتانیایی گاردین انجام داده از فشار «تندروها» بر او و فعالیت‌های هنری‌اش انتقاد کرد.

در این مصاحبه که در پاریس انجام شده و روز دوشنبه ۲۰ دی در گاردین به چاپ رسیده، این کارگردان ایرانی در مورد این فشارها می‌گوید: «این همیشه از جانب تندروها و رسانه‌های آنهاست. من به خاطر ارائه 'تصویر غیر واقعی' از کشور مورد انتقاد قرار گرفته‌ام، و من واقعا موافق نیستم.»

او توضیح می‌دهد که «به‌رغم موقعیت‌های پیچیده‌ای که در فیلم‌هایم توصیف می‌کنم، همیشه تصویری بسیار نجیب از مردم، شخصیت‌ها، و روابط در آن‌ها وجود دارد. من نمی‌دانم آنها دربارهٔ کدام ‌'تصویر غیر واقعی' صحبت می‌کنند.»

اصغر فرهادی در این مصاحبه در مورد مشکلاتی که حکومت جمهوری اسلامی برای فیلم‌سازان به‌وجود می‌آورد توضیح می‌دهد که «در ایران بستگی دارد چه فیلمی بسازی. اگر موضوع شما یا شیوه داستان‌گویی شما کمتر به طور مستقیم اجتماعی یا سیاسی باشد، می‌تواند مشکل کمتری به‌بار بیاورد. سعی این است که در قالب محدودیت‌ها کارهایی انجام داد.»

روزنامه گاردین در گزارش خود از این مصاحبه می‌نویسد که «فرهادی اذعان می‌کند که فیلم‌های او کمتر از کارهای برخی از همتایانش سیاسی هستند.»

آقای فرهادی در ادامه گفت‌وگویش با این روزنامه می‌گوید: «اما به این هم بستگی دارد که بخواهید فیلم‌هایتان در ایران اکران شود یا خیر. این همیشه اولویت من بوده است.»

این کارگردان ایرانی همچنین تاکید کرده است که می‌خواهد صرفا یک کارگردان سینمایی باشد و «نه هیچ چیز دیگر».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

گاردین می‌نویسد که دیگر فیلمسازان ایرانی، مانند جعفر پناهی و محمد رسول‌اف، بهای سنگینی را برای انتقاد از جنبه‌های جامعه ایران، از زندان و حبس خانگی گرفته تا ممنوع‌الخروجی پرداخته‌اند، «اما به نظر می‌رسد فرهادی از برخورد مشابه در امان مانده است و از این رو اتهاماتی مبنی بر 'حامی دولت بودن' علیه او مطرح می‌شود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy