Monday, Nov 14, 2022

صفحه نخست » اهداف جنبش انقلابی ۱۴۰۱ چیست؟ نیما بن امین

day.jpgشاید یکی از دلایل کندی رشد مشارکت مردم در جنبش انقلابی امروز ایران، نداشتن تصویری روشن وقابل لمس از آینده این جنبشاست. صحبتهایی مانند دموکراسی و سکولاریزم برای بسیاری از مردم مانند من کلماتی گنگ و بسیط هستند. بنابراین، تصمیم گرفتمبرخی از اساسی ترین خواستها و نیازمندیهای جامعه‌ای که در آن زیسته‌ام را معرفی کرده و نیروهای پیشرو و فعال در عرصه اینجنبش را تشویق به گسترش بحث و گفتگوی ملی در اینباره نمایم. نتیجه این بحثها باید رسیدن به یک لیست حداقلی از خواستها ونیازهای جدی باشد، که اکثریت قاطع جامعه به آن باور پیدا کرده و به جنبش انقلابی بپیوندند.

به این ترتیب، فارغ از نوع حکومت آینده و فارغ از هر نوع باور یا ایدئولوژی، خواستهای اساسی و زیربنایی زیر باید در قانون اساسیآینده ایران جای داده شوند. و هیچ دولت، یا حکومتی حق تقلیل و حذف آن خواستها را نباید داشته باشد. حقوق و اصول ذکر شده زیر، به اکثریت قاطع جامعه این خبر را میدهد که چه بدست خواهند آورد و با حضورشان در خیابان و سرنگونی رژیم فعلی در انتظار چهسیستمی میتوانند باشند.

من از تمام ایرانیان باوجدان و باشرف تقاضا میکنم که در تکمیل و پالایش این لیست کمک کنند.

با تقدیم احترام،

-نیما بن امین

۱- حق بی قید و شرط آزادی بیان و پس از بیان.

۲- حق تحصیل رایگان در همه مقاطع تحصیلی طبق استانداردهای روز کشورهای متمدن.

۳- حق دسترسی رایگان به بهداشت و درمان استاندارد و همگانی در سراسر ایرانزمین.

۴- حق کار، حیات و زندگی با عزت و شرافتمندانه با هشت ساعت کار روزانه و حق برخورداری از تامین اجتماعی، بازنشستگی وبهزیستی برای همگان، علی الخصوص نیازمندان، معلولین، از کارافتادگان، و سالمندان.

۵- حق سرنگونی حکومت آینده و برقراری رفراندوم‌های دهساله قانون اساسی برای جلوگیری از ایجاد حکومتهای فاسد، خودکامه، ظالمو ضد مردمی.

و همچنان، به جهت تصحیح مواد قانونی‌ای که با دسیسه و تزویر ریاکاران و دشمنان مردم وارد قانون اساسی شده‌اند.

۶- حق استخدام رسمی و دائمی و لغو تمامی قراردادهای موقت کار.

۷- لغو سربازی اجباری و تشکیل ارتش حرفه‌ای و داوطلبانه.

۸- لغو کامل همه سهمیه‌های کنکور، استخدام، و امثالهم.

۹- لغو تمامی قوانین شرعی و مذهبی از کلیه قوانین و مقررات کشوری و ایجاد حکومت غیر دینی و غیر ایدئولوژیک.

۱۰- ممنوعیت تصویب هر قانونی که مخالف بیانیه حقوق بشر سازمان ملل متحد باشد.

۱۱- انحلال سپاه، بسیج و تمامی نهادها و ارگانهایی که به نحوی در سرکوب آزادی و حقوق بشر دخالت داشته‌اند.

بدیهی است برای جلوگیری از ایجاد تشنج در کشور و جلوگیری از تشکیل سازمانهای تروریستی توسط اعضای این گروهها، تمامیپرسنل این نهادهای نظامی و امنیتی باید تحت نظارت پلیس قرار بگیرند، تا تجربه انحلال ارتش بعث عراق تکرار نشود.

۱۲- حق آزادی تشکل و سازماندهی، از جمله تشکیل احزاب، اصناف و سندیکاهای کارگران، کارمندان، معلمان، و غیره، بدون دخالتحکومت.

۱۳- ممنوعیت کامل تعزیر، شکنجه، قصاص، سنگسار، تیرباران و اعدام.

۱۴- حق آزادی دسترسی شهروندان به قراردادها، اطلاعات و آمار دولتی و نظارت مردمی بر عملکرد تمامی ارکان حکومت. ممنوعیتدولت و حکومت از عقد قراردادهای مخفی و غیر علنی با هر کشور یا نهاد بین المللی.

۱۵- ملی کردن تمامی صنایع مادر و زیرساختهای استراتژیک و حیاتی ایران.

۱۶- لغو تمامی قراردادهای ناقض منافع ملی با هر کشور یا نهاد داخلی و بین المللی.

از جمله تلاش برای لغو رژیم حقوقی دریای خزر و بازگشت به قرارداد دوران شوروی، و لغو قراردادهای ۲۵ ساله استعماری با چین.

۱۷- بازگرداندن تمامی اموال مصادره شده و دزدیده شده توسط حکومت اسلامی به صاحبان اصلی، از جمله مصادره بنیادمستضعفان، مصادره بنیادهای ریز و درشت حکومت اسلامی، مصادره مراکز مذهبی مانند مرقد و تولیت امام رضا و مصادره کمیته صد امام به نفع خزانه ملی ایران. مصادره تمامی اموال منقول و غیر منقول سازمان اوقاف به نفع خزانه ملی ایران، در جهت برآورده کردن خواسته‌های ذکر شده در این لیست.

۱۸- ممنوعیت آموزش دینی و مذهبی به کودکان. ممنوعیت ختنه کودکان.

انحلال و تبدیل کاربری حوزه‌های علمیه به مدرسه.

تغییر کاربری مساجد به محل گردهمایی ساکنان محلات برای انجام هرگونه فعالیت اجتماعی یا تفریحی.

رشته هایی مانند الهیات فقط میتوانند در دانشگاهها تدریس شوند.

۱۹- برقراری شایسته سالاری و تخصص گرایی در تمام مناصب حکومتی.

۲۰- محاکمه و مجازات تمامی دست اندر کاران، آمران و عاملان حکومت اسلامی که به نحوی در سرکوب، شکنجه، تعزیر، اعدام، تیرباران، قصاص و غیره علیه مردم ایران فعالیت کرده‌اند و یا باعث ادامه حیات این سیستم ضد بشری شده‌اند.

۲۱- برقراری روابط دوستانه بر اساس همزیستی مسالمت آمیز با تمام کشورها، خصوصا با همسایگان ایران. و عدم دخالت دردرگیریهای نظامی بین المللی از جمله قطع همکاری با روسیه در جنگ اوکراین.

۲۲- ممنوعیت ازدواج و کار کودکان

۲۳- در اولویت قرار دادن عمران، توسعه و بازسازی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مانند سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، کردستان، ...

پایان دادن به تمرکز گرایی و گسترش خدمات اجتماعی به دورافتاده ترین نقاط ایران.

۲۴- حق برخورداری از محیط زیست سالم، آب آشامیدنی و غذای سالم و اولویت قرار دادن محیط زیست و بحران آب در برنامه ریزی‌های بازسازی ایران.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy