Thursday, May 18, 2023

صفحه نخست » تکمیل وابستگی جمهوری اسلامی به روسیه با گشایش دومین بانک این کشور در ایران، علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr.jpgتاسیس شعبه‌ای از بانک دولتی روسیه بنام بانک استقراضی روس، در ۱۸۹۰ میلادی، تبدیل به عاملی مهم، برای نفوذ و سلطه سیاسی، اقتصادی و نظامی روسیه تزاری، در ایران گردید. حضور موثر در بازار پولی، اقتصادی و تجاری کشور و گروگان گرفتن اموال و دارائی‌های منقول و غیر منقول، از سوی این بانک و نفوذ همه جانبه در طبقه حاکمه و اعمال فشارها، این بانک را تبدیل به وسیله استعماری روسیه تزاری نموده و کشور را به ورشکستگی و امتیاز دهی‌های فراوان به روس‌ها سوق داد. کار این بانک به جایی رسید. که در زمان محمد علی شاه، به عامل تحکیم قدرت استبدادی وی، علیه انقلاب مشروطه، تبدیل شد.

در تمامی سالهای رقابت این بانک با بانک شاهی بریتانیا، امتیاز دهی زیادی در چهارگوشه کشور، به روس و انگلیس، از بنادر و انحصار ماهیگیری و منابع زیر دریایی در شمال و کنترل بنادر و گمرکات کشور در جنوب و تامین هزینه مالی، برای انگلستان در جنگ اول، با سرمایه‌های ایران، انجام گرفت. که سرانجام هر دو بانک استعماری مزبور، با روی کار آمدن سلسله پهلوی در ایران، ملغی و بانک ملی کشور، جایگزین این دو گردید.
اکنون با گشایش دومین بانک روسی در ایران، بنام بانک وی تی بی، به عنوان دومین بانک بزرگ روسیه، وظیفه آن، انتقال بخشی از درآمدهای ارزی، از شبکه تراستی به شبکه بانکی کشور، توصیف شده است. این امر در حالی رخ میدهد. که اغلب بانکهای کشور ورشکسته شده و بخاطر فشار دولت رئیسی، برای جبران کسری بودجه به بانک مرکزی، بدهکار هستند و بدهکاری خود این دولت به بانک مرکزی نیز، چندین برابر بدهکاری‌های مزبور می‌باشد.
ارزش دارائی‌های این بانک قریب سیصد میلیارد دلار اعلام شده، که ده درصد، بیش از ارزش کل دارایی‌های نظام بانکی کشور، توصیف شده است. گرچه بانک مزبور، سال گذشته توسط دول غربی تحریم گردیده و قریب هشت میلیارد دلار ضرر داشته، ولی دارائی‌های این بانک آن اندازه قوی است. که می‌تواند کل سیستم بانکی کشور را تحت سلطه خود در آورد. در نتیجه با تبدیل جمهوری اسلامی به مستعمره روسیه، بخصوص این که پوتین در جنگ با اوکراین دچار مشکلات و مصائب زیادی شده، که هرگونه صدمه به روسیه، کشور ما را نیز دچار عواقب آن خواهد نمود.
بنظر می‌رسد. تنها راه چاره برای جلوگیری از این قبیل حاتم بخشی‌های خامنه‌ای و عبودیت وی از پوتین،، تداوم جنبش مهسا، زن زندگی آزادی، در چارچوب یک انقلاب ساختارشکن ملی میهنی، با شرکت اکثریت آحاد رنگین کمان ملت ایران و تغییر این بساط ننگین حاکم، خواهد بود.

علی اکبر امیدمهر



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy