Monday, Oct 23, 2023

صفحه نخست » ریشه‌های یهودستیزی در کجاست؟ کوروش گلنام

Kourosh_Golnam_2.jpgمقاله زیر سال ۱۳۹۵ نوشته و منتشر شد. اینک چون یهودی‌ستیزان دوباره مجالی یافته تا تَرکتاری کرده و گردوخاکی بپا کنند و خروارها دروغ منتشر کنند، بار دیگر منتشر می‌شود. باشد تا نوری هرچند اندک بر تاریکی بدمد.

کتاب "دروغی که هرگز نخواهد مرد"
کتابی برای آنان که در جستجوی حقیقت هستند.
نوشته قاضی برجسته اسراییلی، بانو هداسا بن عیتو
برگردان: بانو فرنوش رام

"برای ایجاد محبت و هم بستگی میان مردم، به افرادی عادل نیاز است ولی برای ایجاد نفرت و دامن زدن به تنفر و هراس از دیگران، به یک نادان بیشتر نیاز نیست."
برگ ۲۷۶، از سخنان جورج فرانک دینگ منز (۱)، استاد زبان و مباحث مربوط به دنیای مسیحیت در دادگاه شهر گراهامز تاون آفریقای جنوبی در سال ۱۹۳۴ در پشتیبانی از یهودیان.

پیش گفتار

سال گذشته سفری به فرانسه و شهر استراسبورگ داشتم. روزی در میدان مرکزی و پُر از جنب‌و‌جوش شهر، چندین جوان دختر و پسر اعلامیه هایی پخش می‌کردند که یکی نیز به دست من رسید. در این دوران پر آشوب که ترور زیر نام"الله و اکبر" در سراسر جهان و به ویژه در همین فرانسه، هر روز دامنه بیشتری یافته است، با شگفتی دیدم که متن اعلامیه علیه اسراییل است و از مردم خواسته شده است که از خرید آن چه که تولید اسراییل است خود داری کنند و در این باره لیستی نیز از برخی کالاهای تولیدی اسراییل ارائه داده بودند. به یاد جوانی‌های خود افتادم که بدون هیچ‌گونه آگاهی درستی از آن چه در دورانی دراز از تاریخ، بر یهودیان گذشته است، تنها به سبب پشتیبانی احساسی از فلسطینی‌ها، ضدیتی کور با کشور اسراییل داشتم.
در آینده من در باره جنبش فلسطین و آعاز برنامه‌های ترور، گروگانگیری، جعل سند و سوء استفاده از جوانان پر شور در دیگر کشورها و.... به بهانه مبارزه با اسراییل و یهودیان خواهم نوشت و نشان خواهم داد که آن‌ها چگونه سیاست "هدف وسیله را توجیه می‌کند" را در پیش داشته و حتا با نازیست‌ها و فاشیست هایی که پس از شکست در جنگ جهانی دوم، از مجازات گریخته و گاه با نام‌های ساختگی در کشورهای گوناگون بر همآن بستر فکری ضد یهودی به شدت کوشش می‌کرده‌اند، همکاری داشته‌اند.
****

پیوند‌ها به بهانه پشتیبانی از فلسطین

باید از خود پرسید که چگونه بوده است که هم حکومت تزاری روسیه، هم نازیست‌ها و فاشیست‌ها در آلمان، ایتالیا، فرانسه، سویس و... هم مسلمانان در بیشتر کشورهای عربی و غیر عربی مسلمان برای نمونه اندونزی، هم کمونیست‌ها و یا سازمان‌های مترقی و آزادی‌خواه در پشتیبانی از فلسطینی‌ها، ضد اسراییل و در حقیقت علیه یهودیان بوده‌اند. در این زمینه شوروی پیشین و شماری کشورهای یلوک شرق با آنان که پیش از این نام برده شدند، نه به آن روشنی و شدت، هم ساز بوده و متحد آنان بوده‌اند. اگر چه می‌بایست این نکته را یاد آور شد که همیشه انسان هایی شریف، با وجدان و آزادی خواه نیز در همه این کشورها و سازمان‌ها موجود بوده‌اند که با سیاست‌های ضد یهودی مخالف بوده‌اند و گاه یاری‌هایِ شایان و ارزشمندی به یهودیان کرده‌اند که در این کتاب نمونه‌های روشن و درخشانی از آن به میان آمده است. شهادت‌ها به سود یهودیان از سوی شخصیت‌های مهم روسی در دادگاه برن از آن میان است. یکی از برجسته ترین شاهدان این دادگاه، پرفسور بوریس نیکلایوسکی (۲)، مورخ بزرگ روسی بوده است.
ضدیت و دشمنی با اسراییل در نهاد خود حتا اگر انکار شود، به گونه‌ای روشن ضدیت با یهودیان به ویژه آنان که ساکن اسراییل هستند را نیز شامل می‌شود زیرا به دلیل رنج‌ها و آوارگی‌های فراوان یهودیان و ویژگی‌های تاریخی و پر فراز و نشیب تشکیل کشور اسراییل و رویدادهای خونین پس از آن، رابطه دولت‌ها و سیاست مردان اسراییل با مردم بیشتردر هم تنیده و همبستگی و نزدیکی بیشتری میان آنان وجود داشته و دارد تا این مناسبت میان دولت و مردم در دیگر کشورها. [یک نمونه روشن آن را اینک در درگیری‌های کنونی می‌بینیم گه چگونه مردم اسراییل و دولت‌مردان یک‌باره همه اختلاف‌ها را کنار نهاده و چون تنی واحد شدند. ]در آن چه مربوط به میهن ما ایران است می‌توان به موضع گیری‌های دهه‌ها از سوی سازمان‌هایِ چپ، مذهبی و یا ملی گرایان ایران در پشتیبانی همیشگی از فلسطینی‌ها اشاره داشت. امروز نیز که حکومت اسلامی ایران که اینک ۳۸ است[تا آن زمان که مقاله نوشته شد] با دروغ، نیرنگ، جنایت، خیانت، زور و سرکوب در ایران حاکم شده است، به سردمدار یهودی ستیزان جهان مبدل گشته و با دشمنی کور و بی پشتوانه در این راه، آسیب‌هایی جدی به ایرانیان وارد نموده و بخش فراوانی از سرمایه‌های مردم ایران را به باد داده است.

کتاب "دروعی که هرگز نخواهد مرد"

این کتاب با پژوهش پی گیر و شش ساله بانو هداسا بن عیتو، قاضی ارشد و بر جسته اسراییلی که سال‌ها در یونسکو و سازمان ملل نیز کار و کوشش داشته، تهیه شده است. کتاب، روشنگری در باره یک جعل بزرگ تاریخی منتسب به یهودیان یعنی کتاب"پروتوکل مشایخ یهود" است که تا کنون به زبان‌های گوناگون بارها و بارها از سوی یهودی ستیزان در سراسر جهان انتشار یافته است.
کتاب در ۴۰۲ برگ و تا کنون به ده زبان منتشر شده است. برگردان فارسی آن، که با کوشش بانو فرنوش رام به روانی و خوبی انجام گرفته است را من در اینترنت در سایت رادیو اسراییل در آدرس زیر، (ستون نخست سمت راست)، خوانده‌ام:
http://radis.org/live/
[شاید اینک در آرشیو رادیو موجود باشد]
روند آغاز و چگونگی پژوهش ژرف و گسترده در این زمینه را نویسنده خود در پیش‌گفتار کتاب به خوبی روشن ساخته است. او این کتاب را به بستگان فتل عام شده خود در جریان هولوکاست تقدیم کرده است.

روش پژوهش در این کتاب

ایشان به کشورهای گوناگون سفر کرده، با بازماندگان برای نمونه دادگاه تاریخی برن سویس در ۱۹۳۵، گفت و گو کرده است. همه سند‌های تاریخی این دادگاه و چند دادگاه دیگر در باره یهودیان در کشورهای گوناگون را به دقت و با سخت‌کوشی بررسی نموده و همه را با نام و نشان به میان آورده است. گاه شمار نام‌ها و وابستگی‌هایِ آنان به موضوع، چنان پیچیده و در هم می‌شود که کار بر خواننده سخت می‌گردد. برای نمونه در فصل ششم کتاب با تیتر: "تصمیم‌های دشوار" از برگ ۱۴۴ به پیش که خواننده باید بردباری و حوصله داشته باشد. بنا بر ماهیت کار این پژوهش، گاه موضوعی چند بار تکرار شده است که این نیز به سبب تشابه در کوشش‌های یهودی ستیزان در کشورهای گوناگون بوده است. ولی این‌ها از ارزش کار دقیق ولی پر زحمت بانوی نویسنده کتاب نکاسته است. نویسنده با پی‌گیری‌ای قابل تحسین ریشه‌های جعل کتاب "پروتوکل مشایخ یهود" که رو نویسی از بخش‌هایی از کتاب "گفتگو در جهنم"، که دیالوگی خیالی بین منتسکیو و ماکیاولی است و در افشای سیاست‌های ناپلئون سوم در فرانسه است، رانشان داده است. کتاب "گفتگو در جهنم" که بنام "گفتگو" نیز نامیده شده است، وسیله "موریس ژولی" (۳) در پانزدهم اکتبرسال ۱۸۶۴ یعنی بیش از ۴۰ سال پیش از کتاب جعلی پروتوکل مشایخ یهود (نخستین چاپ پروتوکل در روسیه به سال ۱۹۰۶ متشر شده است)، نگاشته شده و به سبب ترس از گرفتاری، نه در فرانسه که در ژنو و در ۳۲۴ برگ منتشر شده است. بنا بر پژوهش بانوی نویسنده و تکیه بر سند‌های موجود، کتاب پروتوکل مشایخ یهود، مو‌به‌مو از این کتاب و در دست‌نویس نخست از دید کارشناسان سست و پر از ایرادهای دستوری، کپی‌برداری شده و به جای نام ناپلئون نام یهودی‌ها جایگزین شده است. شرح مفصل این ماجرای ننگین را باید در کتاب خواند. نویسنده توانسته است دروغ‌ها و تهمت‌هایی که بیش از یک قرن وسیله این کتاب در سراسر جهان علیه یهودیان انتشار یافته است را به خوبی آشکار سازد. کتابی است بسیار روشنگر که از دید من همه و به ویژه ما ایرانیان باید آن را بخوانیم. حساسیت ما نسبت به موضوع دروغ‌ها و جعل‌هایی که در باره اسراییل و یهودیان ساخته‌اند می‌باید بیش تر از دیگران باشد زیرا یکی از پایه‌های اصلی سیاست‌های شوم و ضد ایرانی حکومت اسلامی ایران، همین دشمنی با اسراییل (و چنان که آمد در نتیجه یهودیان) است. حکومت کنونی ایران برای فریب دیگران و با حیله‌گری، به یهودیان باقی مانده در ایران که امکان گریز از ایران پس از انقلاب را نداشته‌اند (از ۱۲۰ هزار یهودی پیش از انقلاب در ایران، تتها ۳۰ هزار تن باقی مانده‌اند یعنی سه چهارم آنان میهن خود را ترک کرده‌اند)، این امکان را داده است که حتا نماینده‌ای در مجلس هم داشته باشند و این نماینده البته باید شعار "مرگ بر اسراییل" سردهد و هر گاه نیاز باشد از آزادی یهوریان در ایران سخن بگوید:
"نماینده یهودی[سیامک مره صدق، رئیس پیشین انجمن یهودیان] در مجلس شورای اسلامی گفت یهودیان ایران هرگز شصتمین سال جنایات اسرائیل را جشن نمی‌گیرند..... رئیس انجمن یهودیان ایران با انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان به ویژه در نوار غزه گفت، اسرائیل رفتار غیرانسانی دارد و کشتار فلسطینیان بی‌گناه روزمرگی اسرائیل است. " به نقل از عصر نو، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ این آقا نماینده دوره‌های هشت، نُه و ده مجلس بوده و هست.
"مره صدق، در واکنش به نبرد ۲۰۱۴ اسرائیل و غزه، گفت: «جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین، یادآور رفتار صدام حسین با مناطق شیعه‌نشین عراق و رفتارهای آلمان نازی در دوران جنگ جهانی اول و دوم علیه بشریت است و هیچ توجیه منطقی، عقلی و سیاسی برای آن قابل بیان نیست. " ویکی پدیا، دانشنامه آزاد، در باره مره صدق.
آنان می‌توانند در مراسم سنتی خود زیر کنترل و با حساب و کتاب‌های امنیتی حکومت، در ظاهر آزاد باشند ولی تا کنون آیا شنیده و دیده شده است که این نماینده بتواند در باره سیاست‌های ضد مردمی و جنایت‌های حکومت اسلامی ایران اعتراضی کرده باشد! او مهره خوبی در دست حکومت اسلامی برای تبلیغ و ریا کاری است و در سفر روحانی به سازمان ملل همراه او بوده و بنا بر گفته خودش در آن جا در همه جلسه‌ها شرکت داشته استً!
برای افشای دروغ‌ها، سیاست‌هایِ ضد مردمی و ضد ایرانی حکومت اسلامی و اوباش وابسته به آن، نیاز است که این کتاب افشاگر به دقت خوانده شده و به دیگران معرفی شود.

سخن آخر

"هنگامی که به یک دروغ‌گو تریبون و بلندگویی در یک مباحثه مشروع داده شود، او پیشاپیش موفق شده است و به هدف خود رسیده است زیرا تنها نیاز او همین است که او را به رسمیت بشناسند. در این وضعیت، توده‌ی اغلب ناآگاه، به قضاوت فراخوانده می‌شود. اگر دروغ‌گو از خرافه‌های مورد پذیرش توده‌ها استفاده کند، تیرش بهتر به هدف خورده است. اگر به نفرت دیرینه مشروعیت بخشد، فبها. اگر برای معضلات و دردهایی که جامعه را در آتش خود انداخته، توجیه هایی مطرح کند، براستی که در مقبولیتش بسیار مؤثر عمل کرده است. حال این دروغ‌گو اگر انگیزه و جاه طلبی زیاد هم داشته باشد، دیگر موفقیت کامل او تضمین شده است. " برگ ۲۲۱ همان
تفسیری بهتر از این برای خمینی و خامنه‌ای نمی‌توان یافت!

سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ـ ۱۶ اوت ۲۰۱۶

کوروش گلنام

پانویس:
George Frank Dingemans, Grahamstown - ۱
Boris Nikolaevsky, 1887-1966 - ۲
Maurice Joly, 1829 - 1878 - ۳
مهمترین کتابش همین گفتگو در جهنم است:
Dialouge aux enfers
"... موریس ژولی می‌خواست ثابت کند که تنها ابزار برای توانمند شدن یک دیکتاتوری، یک بحران اقتصادی و یک دشمن خیالی است که سبب تهیج افراد جامعه شود و زمینه ساز سربرآوردن یک فاشیست شود که خود را ناجی ملت بنامد. " برگ ۲۱۱، دروغی که هرگز نخواهد مرد.
این همآن سیاستی است که خمینی و جانشین امروزیش دنبال کرده‌اند. آیا کاربرد واژه همیشگی "دشمن" در گفته‌های علی خامنه‌ای، نیازی به تفسیر دارد؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy