Sunday, Nov 26, 2023

صفحه نخست » مسیح علی نژاد: این ویدیو را ضبط کردم تا چند کلمه از دلم با شما بگویم

masih.jpgمسیح علی نژاد - برخی‌ها فیلم ورزش کردن، آواز خوندن و رقصیدن مرا دست به دست می‌کنند و با سخیف‌ترین جملات، که تو را چه به ورزش کردن و آواز خواندن، به خیال خود سعی میکنند مرا تحقیر کنند.

چه شباهت عجیبی میان یک حکومت ضد‌زن که رقص و ورزش و آواز را برای زنان ممنوع کرد و جماعتی که این ابتدایی‌ترین کارها را زیبنده زنان نمی‌دانند. می‌خواهند تحقیر کنند تا بگویند اینجا جای شما نیست. همانطور که سالها باشگاه را جای زنان نمی‌دانستند. همانطور که سیاست را حوزه زنان نمیدانستند و همچنان مغزشان در عصر حجر جا مانده است.

ما زنان عادی که ادعای ورزشکار حرفه‌ای و خواننده و مربی رقص بودن نداریم، چرا نباید همچون یک انسان معمولی گاهی برقصیم، ورزش کنیم و آواز بخوانیم؟ در ذهن شما اگر تنها عده‌ای باید این حق را داشته باشند این مشکل شماست. کار ما هیچ آسیبی به هیچ کسی نمی‌زند، بلکه شما هستید که همچون پیاده نظامهای یک حکومت داعشی، در پی مرعوب کردن و تحقیر میلیونها زن هستید.

مشکل فیلم ساده آواز خواندن، یا رقصیدن و ورزش کردن من نیست، مشکل مردم و جامعه نیز نیستند، چرا که آنها همان مردمی بودند که برای به دست آوردن آزادی‌هایشان میلیونی به خیابانها ریختند رقصیدند، آواز خواندند و فریاد زدند. مشکل شما اقلیتی خود محق‌پندار هستید که فضا را اشغال می‌کنید و بانی آزار و مزاحمت زنان می‌شوید. تفاوتی هم نمیکند، مخاطبتان آن زن زندانی در بند باشد، یا کوچ کرده‌ای در تبعید.

آزارگران حکومتی اگر به موها و نوع پوشش زنان در خیابانها گیر می‌دهند، جماعت توخالی نیز همان کار را در فضای مجازی ادامه می‌دهند. پیام من اما به شما این است: به ما عادت کنید. از دیدن ساده‌ترین کارهای ما حالتان بد می‌شود؟ در حال بدتان بمانید، چون نه تنها ما پا پس نمی‌کشیم بلکه بیشتر ادامه می‌دهیم.

این موضوع برای من تنها یک مسئله شخصی نیست بلکه در خصوص کرامت میلیونها نوجوان و جوان زن ایران نیز هست. تا مقابل فحاشان و لودگان مرعوب نشوند و کم نیارند، نوع زندگی‌ای را که به آن باور دارند انتخاب کنند و به خودشان، موجودیتشان و آواز خواندن و ورزش کردنشان افتخار کنند. همان نسلی که زیباترین حماسه‌ها را در کف خیابانها رقم زدند و پایان حکومت و فرهنگ زن ستیزی را نیز رقم می‌زنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy