Wednesday, Jul 31, 2024

صفحه نخست » محافظ اسماعیل هنیه اطلاعاتی را درز داده بود که منجر به ترور او شد

khamtaghvaee.jpgکانال ۱۲ اسرائیل: رسانه‌های ایران گزارش دادند که محافظ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، اطلاعات مهمی را که منجر به ترور وی شده است، درز داده بوده است.

این حادثه یک شوک امنیتی بزرگ برای ایران و منطقه بوده است.

بر اساس این گزارش، در عملیات ترور هنیه از موشک های کوتاه برد اسپایک (ساخت اسرائیل) استفاده شده بوده است.

این موشک از ساختمانی نزدیک به محل اقامت رهبر حماس پرتاب شده بود.

بابک تقوایی در توئیتر نوشت: موساد یک شبکه جاسوسی بزرگ در ایران دارد. در سال ۱۳۹۱ زمانی که من توسط وزارت اطلاعات ایران دستگیر شدم، به زندان اوین منتقل شدم، در آنجا با جاسوسان موساد آشنا شدم. تمام آنها از مقامات بلندپایه سابق اطلاعات ایران بودند:

:*:

ترور هنیه در تهران؛ رسوایی امنیتی و آغوشی که دیگر امن نیست

احسان مهرابی - ایران وایر

سه سال پس از هشدار «علی یونسی»، وزیر سابق اطلاعات درباره اینکه مسوولان جمهوری اسلامی باید نگران جان خود باشند، اینک بزرگترین رسوایی امنیتی رخ داده و «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی حماس، در تهران ترور شده است.

Screenshot_20240731_235230_Firefox.jpg

این ترور به‌مراتب رسوایی امنیتی گسترده‌ای از ترور افرادی چون «محسن فخری زاده» و حتی «قاسم سلیمانی» است؛ چرا‌که سلیمانی در خارج از ایران ترور شد و او در داخل ایران. همچنین بعد سیاسی ترور هنیه به‌مراتب گسترده‌تر از ترور محسن فخری‌زاده است و از سوی دیگر، او یک مقام خارجی در «محور مقاومت» بود و ترورش در ایران به‌عنوان مهمان، به‌مراتب رسوایی بیشتری از ترور یک مقام خود جمهوری اسلامی دارد.

شاید مقامات جمهوری اسلامی تصور نمی‌کردند که اسراییل دست به این اقدام بزند و به همین دلیل، محافظت از او را مانند روال معمول دیگر مهمانان خارجی انجام داده و او را به تعبیر رایج، در محل رزیدنس‌ها مستقر کرده بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

ترور هنیه در تهران در جهان عرب نیز رسوایی گسترده‌ای برای جمهوری اسلامی خواهد بود؛ چراکه مقامات جمهوری اسلامی همواره تلاش می‌کردند که در جهان عرب نیز خود را تنها حامی نیروهای فلسطینی معرفی کنند، اما مخالفان جمهوری اسلامی در کشورهای عربی در تبلیغات رسانه‌ای اعلام خواهند کرد که خود ایران محل اختفای او را لو داده و به‌نوعی، او را معامله کرده است.

***

نفوذ امنیتی گسترده در «حفاظت انصار» و نهادهای امنیتی

یکی از زمینه‌های نفوذ در جمهوری اسلامی، سپاه «حفاظت انصار» و همچنین سپاه«حفاظت ولی امر» است که حفاظت از «علی خامنه‌ای» و دیگر مقامات جمهوری اسلامی را بر عهده دارد. در سالیان گذشته، تعدادی از اعضای این سپاه‌ها و محافظان مقامات به کشورهای غربی پناهنده شده‌اند و بسیاری از اطلاعات آن‌ها لو رفته است.

پس از برکناری «ابراهیم جباری»، فرمانده «حفاظت ولی امر» در سال ۱۴۰۱، موضوع هشدار وزیر سابق اطلاعات درباره ترور مقامات جمهوری اسلامی بار دیگر مطرح شد و این برکناری، به‌هراس از ترور علی خامنه‌ای تعبیر شد.

علی یونسی، وزیر سابق اطلاعات، روز سه‌شنبه ۸تیر۱۴۰۰، نفوذ سازمان اطلاعات اسراییل در ایران را به‌حدی عمیق توصیف کرده بود که همه مسوولان جمهوری اسلامی باید نگران جان خود باشند.

در ماجرای ترور محسن فخری‌زاده نیز سپاه حفاظت انصار به کوتاهی در انجام وظایف خود متهم شد. «یوسی کوهن»، رییس سابق موساد نیز گفته که موساد از سال‌ها پیش به‌صورت فیزیکی به فخری‌زاده نزدیک بود.

ابتدای سال ۱۳۹۸ نیز شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد مبنی‌بر اینکه علی نصیری، فرمانده سابق سپاه انصارالمهدی از کشور گریخته و به کشور دیگری پناهنده شده، اما این موضوع تکذیب شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy