جمعه 17 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


انتخاب اوباما: پيروزی اميد بر ترس، علی کشتگر

باراک اوباما
پس از تصويب قانون اساسی آمريکا به همت توماس جفرسون و جورج واشنگتن و لغو برده داری به فرمان ابراهام لينکن، انتخاب نخستين رئيس جمهور سياه پوست، سومين نقطه عطف در تاريخ تحول دموکراسی و حقوق بشر در اين کشور است. بحران فراگير مالی و پيروزی اوباما نشانه شکست اقتصادی و سياسی نئوليبراليسم نيز هست ... [ادامه مطلب]

موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرط فوق ليسانس برای نامزد‌های انتخابات رياست جمهوری، فارس

با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي داوطلبين رياست جمهوري علاوه بر داشتن شرايط مندرج در قانون بايد داراي تحصيلات كارشناسي ارشد و بالاتر و يا معادل حوزوي آن باشند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز مجلس به بررسي جزئيات طرح يك فوريتي اصلاح مواد 35 و 55 قانون انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران مصوب 1364 و اصلاحات بعدي آن پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كليات اين طرح در جسله علني روز يكشنبه 12 آبان ماه به تصويب مجلس رسيد.
در بررسي جزئيات اين طرح محمد حسين فرهنگي نماينده تبريز پيشنهاد داد كه داوطلبين انتخابات رياست جمهوري علاوه بر شرايط لازم در قانون داراي تحصيلات كارشناسي ارشد و بالاتر از يا معادل حوزوي آن باشند كه اين پيشنهاد با 151 راي مثبت، 31 راي منفي و 6 راي ممتنع از مجموع 206 نماينده حاضر به تصويب مجلس رسيد.

علي لاريجاني رئيس مجلس در هنگام بررسي اين پيشنهاد در پاسخ به مخالفت يكي از نمايندگان با پيشنهاد فرهنگي گفت شرط دار بودن مدرك كارشناسي ارشد براي نامزد انتخابات رياست جمهوري همانند شرط تحصيلي براي داوطلب شركت در انتخابات مجلس است.

وي افزود: همانطوري كه مجلس داشتن مدرك كارشناسي ارشد يا معادن حوزوي آن را يكي از شرايط نامزدي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي قرار داده است اكنون نيز اين شرط براي رياست جمهوري پيشنهاد شده است.





















Copyright: gooya.com 2016