یکشنبه 19 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

سازمان افسران حزب توده، دکترمصدّق و رويداد ۲۸ مرداد ۳۲ (بخش دوّم)، علی ميرفطروس

علی ميرفطروس
دکتر مصدّق: "بودجهء دولت، با کسری حدود چهارصد ميليون تومان روبرو است و فقر و آشوب در سراسر کشور، گسترده است. معلّمين مدارس، حقوق ماهيانه‌ای به مبلغ يکصد تومان ـ که معادل ۲۵ دلار است ـ دريافت می‌کنند، اين مبلغ به دشواری هزينهء پرداخت اجارهء يک اطاق را در ماه کفايت می‌کند، در نتيجه: بسياری از معلّمين، هوادار و متمايل به کمونيسم شده‌اند، و اين افکار را در سراسر مدارس کشور ترويج می‌دهند" ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوپک بازهم به کاهش توليد می انديشد، مهر

سازمان کشورهای توليد کننده نفت اعلام کرد: اگر قيمت نفت پايين تر از ۷۰ دلار در هر بشکه باقی بماند، اين سازمان بازهم سطح توليد خود را کاهش خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شکيب خليل رئيس اوپک هدف اين سازمان را حفظ قيمت نفت بين ۷۰ تا ۹۰ دلار اعلام کرد و افزود: تصميم گيری در خصوص کاهش بيشتر سقف توليد به شرايط بازار نفت بستگی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که بهای سبد نفتی اوپک پس از تصميم اين سازمان مبنی بر کاهش ۱.۵ ميليون بشکه ای سقف توليد به پايين تر از ۶۰ دلار در هر بشکه رسيد.

کاهش قيمت نفت در حالی صورت می گيرد که اعضای اوپک اميدوار بودند پس از کاهش ۱.۵ ميليون بشکه ای سقف توليد در نشست اضطراری اخير خود، قيمت نفت باز هم روند صعودی پيدا کند.

اما بسياری از اعضای اين سازمان از جمله محمد علی خطيبی نماينده ايران در اوپک معتقد هستند اثر واکنش اخير اوپک در اواخر ماه نوامبر ديده خواهد شد و تصميم در خصوص کاهش مجدد سقف توليد زود است.

پيش از اين دبيرخانه سازمان کشورهای توليد کننده نفت از کاهش ۴ دلاری قيمت نفت اين سازمان خبر داده بود. اين در حالی است که مسئولان بين الملل نفت ايران ميانگين قيمت نفت کشورمان را ۵۷ دلار به ازای هر بشکه اعلام کرده اند.





















Copyright: gooya.com 2016