یکشنبه 19 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

سازمان افسران حزب توده، دکترمصدّق و رويداد ۲۸ مرداد ۳۲ (بخش دوّم)، علی ميرفطروس

علی ميرفطروس
دکتر مصدّق: "بودجهء دولت، با کسری حدود چهارصد ميليون تومان روبرو است و فقر و آشوب در سراسر کشور، گسترده است. معلّمين مدارس، حقوق ماهيانه‌ای به مبلغ يکصد تومان ـ که معادل ۲۵ دلار است ـ دريافت می‌کنند، اين مبلغ به دشواری هزينهء پرداخت اجارهء يک اطاق را در ماه کفايت می‌کند، در نتيجه: بسياری از معلّمين، هوادار و متمايل به کمونيسم شده‌اند، و اين افکار را در سراسر مدارس کشور ترويج می‌دهند" ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: در موقعيت فوق‌ا‌لعاده سختی قرار دارم، ايسنا

ـ بايد تحولی ايجاد کنيم
ـ خوشبختانه مردم ايران خوب قضاوت می‌کنند

حجت الاسلام‌ولمسلمين سيدمحمد خاتمی در ديدار با شورای نمايندگان حوزه‌های دانشگاهی انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها بر لزوم توجه به انتقادات دلسوزانه تاکيد کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سيد محمد خاتمی اظهار کرد: جمع شما کار علمی،آموزشی،تحقيقاتی را با عشق و علاقه برای کمک به نظام پذيرفته و همواره از انديشه امام و اسلاميت نظام دفاع کرده است، پس اگر امروز نسبت به کشور،انقلاب و آرمان‌های امام خمينی(ره) احساس نگرانی می‌کند، بايد دليل آن را جستجو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اگر بی‌تاب می‌شويد و می‌گوييد که ايران بايد وضعيت بهتری داشته باشد، ذره‌ای در آن جنبه شخصی، مادی و به خاطر رسيدن به پست و مقام نيست؛ زيراکه انقلاب را از آن خود می‌دانيد و به امام عشق می‌ورزيد و نظامی محکم و استوار می‌خواهيد.

رييس بنياد باران با بيان اينکه «اگر ضعفی ببينيم از آن خوشحال نمی‌شويم، زيرا به نظام دلبسته‌ايم چون برای آن خون‌ها داده شده و هزينه انجام گرفته است» بر لزوم توجه دلسوزان نظام،که خود بيش از ديگران برای انقلاب مايه گذاشته‌اند، به اين دغدغه‌ها تاکيد کرد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومی دفتر خاتمی وی تاکيد کرد: نبايد در دانشگاه‌ها فضايی ايجاد کرد که افرادی بيايند و از دين و انقلاب استفاده ابزاری کنند و بداخلاقی‌ها را به نام اسلام و ارزش‌ها انجام دهند، ضمن آن‌که در برخی اطلاعيه‌ها و بيانيه‌ها به نام بعضی نهادهايی که مورد احترام ما هستند و ما به آن‌ها عشق ورزيده و آن‌ها را پايه‌های انقلاب می‌دانيم به کسانی که ارادتمند امام و انقلاب هستند با دروغ،تهمت و نسبت‌های ناروا و ناجوانمردانه حمله کنند.

رييس‌جمهور سابق کشورمان همچنين با اشاره به فضای موجود در رسانه‌ها و مطبوعات داخلی کشور گفت: برخی مطبوعات که خود را سخنگوی منحصر به فرد انقلاب و اسلام می‌دانند به نام افشاگری، آبروی افراد را می‌برند و توهين و تحقير می‌کنند.متاسفانه امروزگاهی به نام اسلام ، انقلاب، ارزش‌ها و اسلامی بودن مشکل ايجاد می‌شود و هر کس نسبت به عملکرد بدی اعتراض و انتقادی کند برخی می‌گويند از ارزش‌ها و اسلام و انقلاب جدا شده است و عليه آنان جوسازی می‌شود. کدام دولت می‌تواند بگويد من عيب و نقصی نداشته‌ام؟ اين‌گونه رفتارها و سوءاستفاده از امکانات فراملی و از صحنه خارج کردن خط امام(ره) ازمشکلات ماست.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه بزرگان ودلسوزان انقلاب به اين نتيجه و اجماع برسند که روال و شيوه مناسب‌تری برای خدمت به انقلاب و کشور و مردم هست؛ همه راه‌ها برای تحول،بهبود و تجميع نيروها برای خدمت صادقانه و عالمانه و منصفانه به کشور فراهم می‌شود.

خاتمی افزود: بنده با همه نقايصی که دارم برای خود ديدگاه،اولويت و برنامه‌هايی دارم و در حال تامل نسبت به آينده هستم. البته در موقعيت فوق ا‌لعاده سختی قرار دارم . خدا می‌داند هيچ‌گاه ذره‌ای به اين موضوع فکر نکرده‌ام که اگر اقدامی انجام دهم اين آبرو از بين می‌رود يا زياد می‌شود. اگر آبرويی دارم از مردم دارم وچه کسی مناسب‌تر از مردم که اين آبرو و حتی جان تقديم‌شان شود، ولی در صورتی‌که فايده‌ای داشته باشد و نتيجه‌ای حاصل شود.

وی تاکيد کرد: بنده سعی می کنم واقع‌گرا باشم اما پراگماتيست به معنای مدرن جديد نيستم.

وی عنوان کرد: شکی نيست بايد در وضعيت موجود تحولی ايجاد کنيم. مقايسه وضعيت قبل با امروز از هر فرد عادی هم ساخته است و خوشبختانه مردم ايران خوب قضاوت می‌کنند.البته هيچ‌کس راضی نيست که بخش‌هايی از مديريت جامعه مورد بی‌توجهی و اعتراض قرار بگيرد ولی بايد به انتقادها توجه و راهکارها را بهتر کرد.

رييس بنياد باران در پايان اظهار کرد: اميدوارم آن‌چه در آينده پيش می‌آيد خير و صلاح انقلاب،کشور و مردم باشد.





















Copyright: gooya.com 2016