سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


برای صلح پايدار در باختر آسيا، بهروز آرمان

بهروز آرمان
می توان سياست "دگرگونی" در رهبری نوين آمريکا را به ويژه با درجه پايبندی به رويکردهای صلح جويانه و بازگشت به دکترين خلع سلاح در پهنه جهانی و از جمله در باختر آسيا (به جای يکه تازی های جنگ افروزانه، گسترش اتحاديه های نظامی، افزايش شمار پايگاه های تسليحاتی و توليد روزافزون و پرهزينه سلاح های کشتار همگانی) به محک گرفت ... [ادامه مطلب]

از "نافرمانی مدنی" تا "بدفرمانی مدنی" (بخش سوم)، نظرات ديويد ثورو، پژوهشی از عمار ملکی

عمار ملکی
هنری ديويد ثورو: "آيا شهروند می بايد مجبور باشد وجدانش را حتی لحظه ای، يا ذره ای، به قانون‏گذاران بفروشد؟ پس وظيفه ی وجدان بشری چيست؟... فکر می کنم که قبل از هر چيز می بايد انسان بمانيم و پس از آن شهروند. خردمندانه نيست که به قانون همان احترامی را بگذاريم که به حقيقت و راستی." ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسماعيل كوثری: پیام احمدی‌نژاد به اوباما الگوگرفته از نامه امام به گورباچف بود، رجانیوز

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، پیام احمدي نژاد به اوباما را الگوگرفته از نامه تاریخی امام(ره) به گورباچف خواند وافزود: اگر رئیس جمهور منتخب امريكا به نصايح اين نامه عمل نكند، همان اتفاقي كه براي گورباچف افتاد، براي آنها هم مي افتد.

اسماعيل كوثري در گفتگو با رجانيوز، درخصوص پیام دکتر احمدي نژاد به اوباما و واکنش احمد توكلي که آن را غيرقابل دفاع خوانده بود، افزود: برخي گمان مي كنند كه باید نظر خودشان حاكم بر تمام نظرها باشد، اين اشكالي است که در درون اين افراد وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اينكه پیام احمدي نژاد اتمام حجت با امريكا بود، تصريح كرد: اين اتمام حجت هم بر مبنای نصايح و راهنمايي هايي بود كه رييس جمهور ایران به رييس جمهور جديدي امريكا كرد.

نماينده مردم تهران ادامه داد: پیام احمدي نژاد اين مفهوم را به دنيا منتقل کرد كه ايران اهل گفتگو و منطق است.

وي همچنين تأكيد كرد: عدم پاسخ امريكا به اين نامه نشانگر اين است كه آنها مي خواهند با روحيه و تفكر قلدرمآبانه خود كار را دنبال كنند و به اهدافشان برسند.

این نماینده مجلس با بيان اينكه محتويات اين نامه نشان مي دهد دیدگاه های ايران از موضع تهاجمي بوده است، ادامه داد: برخي گفته بودند که اين نامه قابل دفاع نيست اما اين نظر شخصی آنها است و ارتباطی با تصمیم گیری در سطوح مسئول جمهوری ندارد. با توجه به اينكه كه آقاي احمدي نژاد نفر دوم نظام و رييس شوراي امنيت ملي است، مي تواند در اينگونه مسائل تصميم بگيرد.





















Copyright: gooya.com 2016