پنجشنبه 23 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


حضور بی رحم تيشه تخريب، عبدالکريم سروش

عبدالکريم سروش
دريافت من اين است که مراد فرهادپور، به "افکار" چندان اهميت نمی‌‌دهد که به حواشی آن ها. آشکارتر بگويم وی‌ جرات رويارويی با فکر و قدرت نقد معرفتی آن را ندارد و اين بی‌ قدرتی‌ و بی‌ جراتی را در لفافی از انگيزه خوانی ها، سياست مالی‌ ها و ماستمالی ها، تخفيف و تمسخرها، طعن و کنايه ها، شماتت‌ها و ملامت ها، حرمت شکنی‌ها و فرافکنی‌‌ها فرو می‌‌پوشاند، و در اين ميدان چنان گرد و خاکی به پا می‌کند که چشم خودش را هم نابينا می‌کند ... [ادامه مطلب]

بنيادهای توتاليتر و دينی بينش سياسی در پرتو ديالوگ سارتر و بنی لِوی، شيدان وثيق

شيدان وثيق
آن چه که در اين بخش نخست، زير عنوان ديباچه ای بر گفتگوهای سارتر- بنی لِوی، از نظر خواننده می گذرد، توضيح ماجرای اين ديالوگ فلسفی – سياسی است. شرايطی که در بستر آن ها، در دهه ی ۱۹۷۰ اين مباحثات انجام می پذيرند؛ شرايطی که خودِ ما چپ های مارکسيست ايرانی، بويژه در خارج از کشور، در آن قرار داشتيم و سرانجام، تحولی که در روند ديالوگ آن دو پيش می آيد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديپلمات ايرانی امروز صبح در پيشاور پاکستان ربوده شد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
دولت پاکستان در بيانيه‌ای ربوده شدن ديپلمات ايرانی در پيشاور را به‌‏شدت محکوم کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا"، «حشمت الله عطارزاده نياکی»، کارشناس بخش اقتصادی سرکنسولگری ايران در پيشاور ساعت ۸ صبح امروز (به وقت محلی) در حالی‌‏که با خودروی اداری از منطقه حيات‌‏آباد به سمت کنسولگری حرکت می‌کرد، توسط افراد مسلح ناشناس هدف حمله مسلحانه قرار گرفته و ضمن کشته‌‏شدن راننده محلی، وی نيز به نقطه نامعلومی منتقل شد.
«يوسف رضا گيلانی»، نخست‌‏وزير پاکستان در اين بيانيه تاکيد کرد که دولت پاکستان تمام اقدامات لازم را برای پيگيری اين حادثه و روشن شدن وضعيت ديپلمات ربوده شده انجام خواهد داد.
وی با اظهار نگرانی جدی از ربوده شدن ديپلمات ايرانی با صدور دستور فوری به دولت ايالتی سرحد، رسيدگی به اين پرونده را خواستار شد.
گفتنی است، شاهدان اين حادثه گفته‌اند که صبح امروز سه مرد مسلح با متوقف‌‏کردن خودوری حامل عطار زاده ضمن کشتن راننده محلی، وی را با خودرويی ديگر به نقطه نامعلومی انتقال دادند. هنوز هيچ گروهی به‌‏طور رسمی مسئوليت اين آدم‌‏ربايی را بر عهده نگرفته است.
«ماشا الله شاکری»، سفير کشورمان در پاکستان تاکيد کرد که سفارت ايران از ابتدای وقوع اين حادثه با مقام‌های اين کشور برای شناسايی ربايندگان و در نهايت آزادی فوری عطارزاده در حال گفت‌‏وگو است و تلاش می‌کند تا پاسخ مناسب و روشنی را دريافت کند.
وی افزود: «اميدواريم در اسرع وقت با همکاری دولت پاکستان وضعيت اين ديپلمات ايرانی روشن شود.»





















Copyright: gooya.com 2016