پنجشنبه 30 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الظواهری اوباما را "کاکا سياه" کاخ سفيد ناميد، ايسنا

* آمريکا اظهارات الظواهری را محکوم کرد

مرد شماره دو القاعده باراک اوباما را به خيانت به نژاد و ميراث مسلمانی پدرش متهم کرد و حملات بيشتر اين گروه را عليه منافع آمريکا خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويترز، ايمن الظواهری، مرد شماره دو القاعده و معاون اسامه بن لادن، رهبر القاعده، باراک اوباما‌، رييس‌جمهور منتخب آمريکا را "کاکا سياه" کاخ سفيد و "برده" خواند و در نواری ۱۱ دقيقه‌ای اظهار داشت: تو نشانگر وجه مخالف سياه‌پوستان پرافتخار آمريکا نظير مالکوم ايکس هستی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مالکوم ايکس، مدافع حقوق سياپوستان آمريکا در دهه ۱۹۶۰ بود.

الظواهری در سخنان خود از لفظ "عبيد البيت" استفاده کرده است. مالکوم ايکس از عبارت کاکا سياه برای انتقاد از سياهپوستانی که در مقابل سفيدها نايستاده و حق خود را از آنها نگرفتند، استفاده می‌کرد.

اين اولين اظهارنظر يک مقام عالی‌رتبه القاعده درباره‌ی انتخاب باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوری آمريکا بود.

به عقيده‌ی تحليل‌گران انتظار می‌رود بن لادن نيز ظرف دو يا سه هفته‌ی آينده پيامی در اين خصوص ارائه دهد.

الظواهری با انتقاد شديد از حمايت اوباما از رژيم صهيونيستی و طرح‌هايش برای اعزام نيروهای بيشتر آمريکايی به افغانستان تاکيد کرد: همه‌ی اين طرح‌ها محکوم به شکست هستند.

وی از مبارزان اين گروه خواست به حملات خود به آمريکای جنايتکار تا زمان عقب‌نشينی کامل نيروهای اين کشور از سرزمين‌های مسلمانان ادامه دهند.

اين نوار ويديويی با تصاويری از اوباما درمقابل ديوار غربی بيت‌المقدس و مالکوم ايکس و تصاويری از الظواهری پخش شد.

وی با اشاره به پدر کنيايی و مسلمان اوباما اظهار داشت: تو از يک پدر مسلمان متولد شدی اما در صف دشمنان مسلمانان ايستادی. برای تو و افرادی نظير کالين پاول، رايس و ديگرانی نظير شما، اظهارات مالکوم ايکس که افرادی از جنس شما را "کاکا سياه" لقب می‌داد، کاملا درست است.

الظواهری پيش از اين برای توصيف پاول و رايس که هر دو سياه‌پوست هستند از اين لفظ استفاده کرده بود.

وی هم‌چنين تاکيد کرد: انتخاب اوباما هيچ تغييری در سياست‌های آمريکا که هدفش سرکوب مسلمانان وديگران است، ايجاد نخواهد کرد.

الظواهری گفت: آمريکا در چهره‌ای تازه‌ نمايان‌گر شده است، اما قلبش هنوز پر از نفرت است و ذهنش پر از حرص و طمع و روحش اشاعه‌ی قتل، سرکوب و ديکتاتوری به همان شيوه‌ی گذشته است.

وی گفت که طرح اوباما برای انتقال نيرو به افغانستان محکوم به شکست است چرا که افغان‌ها در مقابل وی مقاومت خواهند کرد.

الظواهری گفت: آگاه باشيد که گوشت سربازان شما به دهان سگ‌های افغانستان خوش آمده، بنابراين هزاران هزار سرباز برای آنها بفرستيد. اگر هنوز هم فکر می‌کنيد می‌توانيد شکست آمريکا در افغانستان را ناديده بگيريد، به سرنوشت بوش و پرويز مشرف، رييس‌جمهور سابق پاکستان به دقت نگاه کنيد و يا به سرنوشت شوروی و انگليسی‌ها در مدت‌ها قبل‌تر.

وی در سخنان خود تهديد به حمله‌ای خاص نکرد، اما به اوباما هشدار داد که با يک جنگ سراسری و مقاومتی جدی که ستون‌های کل جهان اسلام را به لرزه در می‌آورد روبه‌رو خواهد شد و اين حقيقتی است که وی و دولت وی و کشور آمريکا نمی‌تواند آن را ناديده بگيرد.

مرد شماره دو القاعده تاکيد کرد: پيروزی اوباما نشان داد که آمريکايی‌ها معترفند سياست‌های جورج بوش شکست خورده‌اند و نتيجه‌ی همه‌ی اين سياست‌ها شکست در عراق بوده است.

اما حمايت‌های اوباما از اسراييل طی رقابت‌های انتخاباتی‌اش تاييدی برای جهان اسلام بود که موضعی خصمانه‌ عليه اسلام و مسلمانان اتخاذ کرده است.

دولت آمريکا اظهارات ايمن الظواهری در خصوص اوباما را به شدت محکوم کرد و اعلام داشت: اين اظهارات نشانگر ارزش‌های ضد دموکراتيک اين گروه تروريستی است.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمريکا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه‌ی شما می‌دانيد که اينها تنها اظهارات نفرت‌انگيز از جانب تروريست‌ها هستند. برای درک تضاد آ‌ن چه که غرب و آمريکا برای آن مبارزه می‌کند و دموکراسی که تروريست‌ها از آن دم می‌زنند، همين اظهار نظرها کافی است و فکر می‌کنم لازم نيست دنبال چيز بيشتری بود.





















Copyright: gooya.com 2016